darth_ Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Hei, Jeg har et Gigagbyte GTX 560 Ti kort som jeg kjøpte for ca. 1 år siden. I de siste ukene har jeg lagt merke til en rar "buzz" lyd fra datamskinen som går i en slags loop. Etter å ha åpnet opp dataskinen la jeg merke til at den ene vifta på grafikkortet nesten ikke roterte. Jeg brukte så "Gigabyte Easyboost" for å se om jeg manuelt kunne få vifta til å roterere like fort som vifta ved siden av. Det gikk ikke. Hva kan jeg gjøre med dette her? Er veldig irriterende å høre på lyden. I tillegg er idle tempen på skjermkortet 50 grader ifølge hardware monitor. Ser ut som om det er noe av samme problemet som blir beskrevet her: https://forums.geforce.com/default/topic/511581/gtx-560-ti-fan-rattle/ Hvor lenge har jeg garanti på skjermkortet? Eller må jeg bare kjøpe et nytt et istedet? Takker på forhånd på svar mvh Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 (endret) Selv om jeg ikke er sikker, tror jeg det er 2 år. Uansett har du 5 års reklamasjonsrett. Edit: I følge Dustinhome er det 3 års garanti. Endret 10. april 2014 av Chavalito Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Jeg byttet et 5870 kort (1. år gammelt) pga ulyd i viften. Fikk da et 580 i bytte fordi 5870 ikke lenger var i salg. Vinn vinn Kontakt selger og spør om RMA. Lenke til kommentar
darth_ Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 Selv om jeg ikke er sikker, tror jeg det er 2 år. Uansett har du 5 års reklamasjonsrett. Edit: I følge Dustinhome er det 3 års garanti. Takker Sendte nå en email til dustinhome for å høre hva de synes. Det er mindre enn 2 år siden jeg kjøpte kortet, så det er innenfor garantiperioden. Håper bare ikke det blir for mye fraktkostnader og slikt.. -_- Lenke til kommentar
darth_ Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 (endret) Jeg byttet et 5870 kort (1. år gammelt) pga ulyd i viften. Fikk da et 580 i bytte fordi 5870 ikke lenger var i salg. Vinn vinn Kontakt selger og spør om RMA. Har sendt email til dustinhome. Har ikke et annet grafikkort. Må jeg virkelig leve et par uker uten et skjermkort -> et par uker uten spill? edit: kortet mitt selges ikke lengre. kjøpte kortet mitt for 1699. kan jeg kreve å få et nvdia kort? eller tar de bare det som ligger nærmest i pris? Endret 10. april 2014 av darth_ Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Ytelse og pris vil være styrende. De har også krav på å prøve å fikse det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå