Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkortvifte virker ikke

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et Gigagbyte GTX 560 Ti kort som jeg kjøpte for ca. 1 år siden.

I de siste ukene har jeg lagt merke til en rar "buzz" lyd fra datamskinen som går i en slags loop.

Etter å ha åpnet opp dataskinen la jeg merke til at den ene vifta på grafikkortet nesten ikke roterte. Jeg brukte så "Gigabyte Easyboost" for å se om jeg manuelt kunne få vifta til å roterere like fort som vifta ved siden av. Det gikk ikke.

Hva kan jeg gjøre med dette her? Er veldig irriterende å høre på lyden. I tillegg er idle tempen på skjermkortet 50 grader ifølge hardware monitor.

Ser ut som om det er noe av samme problemet som blir beskrevet her:

https://forums.geforce.com/default/topic/511581/gtx-560-ti-fan-rattle/

Hvor lenge har jeg garanti på skjermkortet? Eller må jeg bare kjøpe et nytt et istedet?

Takker på forhånd på svar ;)

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg ikke er sikker, tror jeg det er 2 år. Uansett har du 5 års reklamasjonsrett.

Edit: I følge Dustinhome er det 3 års garanti.

Takker ;) Sendte nå en email til dustinhome for å høre hva de synes. Det er mindre enn 2 år siden jeg kjøpte kortet, så det er innenfor garantiperioden. Håper bare ikke det blir for mye fraktkostnader og slikt..

-_-

Lenke til kommentar

Jeg byttet et 5870 kort (1. år gammelt) pga ulyd i viften. Fikk da et 580 i bytte fordi 5870 ikke lenger var i salg. Vinn vinn :)

Kontakt selger og spør om RMA.

Har sendt email til dustinhome. Har ikke et annet grafikkort. Må jeg virkelig leve et par uker uten et skjermkort -> et par uker uten spill?

edit: kortet mitt selges ikke lengre. kjøpte kortet mitt for 1699. kan jeg kreve å få et nvdia kort? eller tar de bare det som ligger nærmest i pris?

Endret av darth_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...