Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i ABB.


Anbefalte innlegg

Jeg tror problemet ditt her Kv84 er at du liker å prate mest mulig om noe de aller, aller fleste av oss mest av alt har lyst til å sette en stor svart strek over.

Du sier du har lest boka "En av oss", men har du lest boka til Lippestad? Han er jo faktisk den av oss som kom nærmest inn på Breivik i tida etter 22 juli og en ting han til stadighet gjentar er hvor mye Breivik vant på, og nøt av all den oppmerksomheten rettssaken gav ham. Lippestad gir svært mange stikk til pressen som lagde et stort poeng ut av spesielt tilregnelig/utilregnelig spørsmålet, som ikke bare boostet egoet hans men som i tillegg var hovedårsaken til at andre internasjonale ekstremister begynte å se opp til ham og gav ham muligheten til å danne nettverk.

Så hvis du tenker deg om så skjønner du kanskje hvorfor dette er et tema mange andre helst vil bruke minst mulig tid på. Vi ønsker ikke å gjøre som helst som gagner ham Og hvis det er noe overhodet som gagner ham så er det nettopp mer av den oppmoppmerksomheten som du tydeligvis ønsker å gi ham

 

Ja, jeg har lest boken til Lippestad.

Hvorfor skal jeg trolle om et så alvorlig tema? Jeg har skrevet om det på Kvinneguiden også lenge, så hadde vel gitt meg om jeg hadde trollet, en forelskelse varer lengre enn trolling.

"Forelskelser" er psykiske lidelser, men sjelden bruker de å være direkte skadelige, men hos deg ser det ut som du dyrker frem din egen galskap, og normaliserer den med å hevde at det er bare en forelskelse

 

Alle forelskelser er psykisk lidelse?!

Det fine med et anonymt forum er å skrive akkurat det man mener, uten konsekvenser. Der er vi enig. Hvem du er forelsket i er din privatsak og ingen andres.

Ironi.

Javel ja.

Nå skjønner jeg ihvertfall at du troller ;)

Lykke til ;)Hvorfor skal jeg trolle om et så alvorlig tema? Jeg har skrevet om det på Kvinneguiden også lenge, så hadde vel gitt meg om jeg hadde trollet, en forelskelse varer lengre enn trolling.Å fylle en trist og kjedelig dag med å snakke om det jeg liker veldig godt å snakke om.Å finne noen som deler tanker, eller noen som stiller fine spørsmål, så jeg lærer mer om å like en kriminell. Og så er det så deilig å snakke med noen, når man må holde det inne for andre. Jeg klarte å si litt til en venninne, men kan ikke snakke særlig om temaet på kafe, bare å nevner Breivik får jo alle til å snu seg.

Interessant å se hvordan folk reagerer, det er så mange forskjellige reaksjoner og det lærer meg om bor forskjellig man kan være, og at kanskje man ikke er helt lost alikevel.

I fremtiden er det deilig å se tilbake, enten fordi jeg kan tenke tilbake og få samme følelser som jeg får ved å skrive som da å lese det igjen. Og tenk så flott med et forum hvor man kan snakke om sine innerste tanker. Uten å ble skadet.Er det viktig for deg og like kriminelle? Ikke at jeg har noe i mot folk som bryter Norsk lov på enkelte områder. Men når vi kommer til ABB så er han mye mer en kriminell. Det skal mye til å skyte uskyldige ungdommer på nært hold. Derfor noe spesielt og være betatt av han. Jeg hadde forstått det mer om du delte ABB sin ideologi, men det gjør du ikke så langt jeg vet. :) Man holder vel litt igjen.

Hva holder du igjen? At du egentlig støtter ABB og hans ideologi? Mange gjør det her i landet. Jeg diskuterte mye med ABB på AD for noen år siden. Han deltok aktivt der før han gjorde det han gjorde. AD ble stengt straks etter den 22. Men han hadde mange der som støttet hans ideologi, men jeg tror få støtter hans handlinger. Selv om jeg har sett på nett enkelte som støtter også det.

 

Støtter ikke handlingene. Men når man går rundt feks i Oslo, prøv å finne Nordmenn!

 

Edit: flettet trippelpost, tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hva holder du igjen? At du egentlig støtter ABB og hans ideologi? Mange gjør det her i landet. Jeg diskuterte mye med ABB på AD for noen år siden. Han deltok aktivt der før han gjorde det han gjorde. AD ble stengt straks etter den 22. Men han hadde mange der som støttet hans ideologi, men jeg tror få støtter hans handlinger. Selv om jeg har sett på nett enkelte som støtter også det.

noen som stiller fine spørsmål, så jeg lærer mer om å like en kriminell. Og så er det så deilig å snakke med noen, når man må holde det inne for andre. Jeg klarte å si litt til en venninne, men kan ikke snakke særlig om temaet på kafe, bare å nevner Breivik får jo alle til å snu seg.

Interessant å se hvordan folk reagerer, det er så mange forskjellige reaksjoner og det lærer meg om bor forskjellig man kan være, og at kanskje man ikke er helt lost alikevel.

I fremtiden er det deilig å se tilbake, enten fordi jeg kan tenke tilbake og få samme følelser som jeg får ved å skrive som da å lese det igjen. Og tenk så flott med et forum hvor man kan snakke om sine innerste tanker. Uten å ble skadet.Er det viktig for deg og like kriminelle? Ikke at jeg har noe i mot folk som bryter Norsk lov på enkelte områder. Men når vi kommer til ABB så er han mye mer en kriminell. Det skal mye til å skyte uskyldige ungdommer på nært hold. Derfor noe spesielt og være betatt av han. Jeg hadde forstått det mer om du delte ABB sin ideologi, men det gjør du ikke så langt jeg vet. :) Man holder vel litt igjen.

Støtter ikke handlingene. Men når man går rundt feks i Oslo, prøv å finne Nordmenn!

 

Nå er det noen år siden jeg flyttet fra Oslo, men er innom byen stadig. Jeg har ingen vansker med å se Nordmenn, så forstår ikke helt hva du mener. Kan det være at du forsøker å skape et bilde slik ABB forsøkte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Støtter ikke handlingene. Men når man går rundt feks i Oslo, prøv å finne Nordmenn!

 

Jeg bor i Oslo, og det er virkelig ikke et problem.

Ikke noe problem, det mener jeg ikke. Men prøv å stå en stund rett ved inngangen til feks Oslo city.

Lenke til kommentar

 

Ikke noe problem, det mener jeg ikke. Men prøv å stå en stund rett ved inngangen til feks Oslo city.

 

 

Og? Oslo er større enn Oslo City. Men nå har jeg aldri hatt et problem med innvandrere at jeg bryr meg nevneverdig uansett. Og ja, jeg er oppvokst på Oslos østkant - og jeg bor også på Oslos østkant.

 

Jeg derimot synes det er deilig med et flerkulturelt miljø og kunne ikke tenke meg noe bedre.

 

Jeg respekterer dog at andre er uenige med meg, men det unnskylder ikke at man dreper uskyldige barn og ungdom. Det er toppen av feighet.

Endret av yvonne2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Støtter ikke handlingene. Men når man går rundt feks i Oslo, prøv å finne Nordmenn!

Jeg bor i Oslo, og det er virkelig ikke et problem.

Ikke noe problem, det mener jeg ikke. Men prøv å stå en stund rett ved inngangen til feks Oslo city.

 

Hva observerer du når du står der? Mange som du oppfatter som innvandrere? Det er jo en gang slik at Norge har blitt et annerledes samfunn. Men fortsatt er det ikke slik at man har vansker for å se bleike Nordmenn i gatene. Det er du vel enig. Jeg sitter med en oppfatning at du egentlig støtter ABB sin ideologi, muligens ikke hans handlinger.

Lenke til kommentar

Støtter ikke handlingene. Men når man går rundt feks i Oslo, prøv å finne Nordmenn!

Jeg bor i Oslo, og det er virkelig ikke et problem.

Ikke noe problem, det mener jeg ikke. Men prøv å stå en stund rett ved inngangen til feks Oslo city.

Hahahahaahah!

Kan ikke du bare gjemme deg i en f.eks grotte?

Sikker på at du ikke ser noen du ikke liker på den måten.

 

Nordmenn får 1-2 unger, mens andre kanskje 5-6 unger.

Støtter ikke handlingene. Men når man går rundt feks i Oslo, prøv å finne Nordmenn!

Jeg bor i Oslo, og det er virkelig ikke et problem.

Ikke noe problem, det mener jeg ikke. Men prøv å stå en stund rett ved inngangen til feks Oslo city.

Hva observerer du når du står der? Mange som du oppfatter som innvandrere? Det er jo en gang slik at Norge har blitt et annerledes samfunn. Men fortsatt er det ikke slik at man har vansker for å se bleike Nordmenn i gatene. Det er du vel enig. Jeg sitter med en oppfatning at du egentlig støtter ABB sin ideologi, muligens ikke hans handlinger.

 

Alle land blir jo et, det er folk fra alle land i alle land.

 

edit: flettet dobbelpost, tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Støtter ikke handlingene. Men når man går rundt feks i Oslo, prøv å finne Nordmenn!

Jeg bor i Oslo, og det er virkelig ikke et problem.

Ikke noe problem, det mener jeg ikke. Men prøv å stå en stund rett ved inngangen til feks Oslo city.

Hva observerer du når du står der? Mange som du oppfatter som innvandrere? Det er jo en gang slik at Norge har blitt et annerledes samfunn. Men fortsatt er det ikke slik at man har vansker for å se bleike Nordmenn i gatene. Det er du vel enig. Jeg sitter med en oppfatning at du egentlig støtter ABB sin ideologi, muligens ikke hans handlinger.

Alle land blir jo et, det er folk fra alle land i alle land.

 

Er det et problem? Problemet om man skal snakke om innvandring. Det er måten vi i Norge fører vår politikk. Altså vår integrering. De fleste innvandrere kommer hit for å jobbe og det trenger vi. De kommer som regel fra våre naboland.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Støtter ikke handlingene. Men når man går rundt feks i Oslo, prøv å finne Nordmenn!

 

Jeg bor i Oslo, og det er virkelig ikke et problem.

Ikke noe problem, det mener jeg ikke. Men prøv å stå en stund rett ved inngangen til feks Oslo city.

Hva observerer du når du står der? Mange som du oppfatter som innvandrere? Det er jo en gang slik at Norge har blitt et annerledes samfunn. Men fortsatt er det ikke slik at man har vansker for å se bleike Nordmenn i gatene. Det er du vel enig. Jeg sitter med en oppfatning at du egentlig støtter ABB sin ideologi, muligens ikke hans handlinger.

Alle land blir jo et, det er folk fra alle land i alle land.

Er det et problem? Problemet om man skal snakke om innvandring. Det er måten vi i Norge fører vår politikk. Altså vår integrering. De fleste innvandrere kommer hit for å jobbe og det trenger vi. De kommer som regel fra våre naboland.

Man blir kjærester og etterhvert dør ut Nordmenn og andre tar over. De får familien med seg. Fordi det er trygt her og ikke krig, så skal vi slippe inn alle.

Lenke til kommentar

Det virker som du er spinne hakke galen, no offence. Men ville tatt meg en tur til psykolog for å fortelle om disse følelsene du har for Anders Behring Breivik. Kanskje psykologen kan utrede hva problemet ditt er. Vi er ikke helsepersonell, og jeg ville sterkt råde deg til å ta kontakt med helsepersonell. Du er fare for deg selv men også for andre om du støtter ABB sin ideologi og handlinger. I tillegg er du forelsket i en massemorder. Det lyser varsellamper overalt her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker som du er spinne hakke galen, no offence. Men ville tatt meg en tur til psykolog for å fortelle om disse følelsene du har for Anders Behring Breivik. Kanskje psykologen kan utrede hva problemet ditt er. Vi er ikke helsepersonell, og jeg ville sterkt råde deg til å ta kontakt med helsepersonell. Du er fare for deg selv men også for andre om du støtter ABB sin ideologi og handlinger. I tillegg er du forelsket i en massemorder. Det lyser varsellamper overalt her.

Jeg støtter ikke handlingene hans!

Lenke til kommentar

Og jeg støtter ikke deg!


Vi er ikke psykologene dine, kan tippe på at de fleste her inne bryr seg fint lite om dine fantasier og forsøk på å skaffe oppmerksomhet..

Som tidligere sagt, og som mange, mange flere brukere her inne har sagt; skaff deg profesjonell hjelp ;)

Enten det, eller en hobby.


Jeeeeez....

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det et problem? Problemet om man skal snakke om innvandring. Det er måten vi i Norge fører vår politikk. Altså vår integrering. De fleste innvandrere kommer hit for å jobbe og det trenger vi. De kommer som regel fra våre naboland.

 

 

 

 

Ikke noe problem, det mener jeg ikke. Men prøv å stå en stund rett ved inngangen til feks Oslo city.

Hva observerer du når du står der? Mange som du oppfatter som innvandrere? Det er jo en gang slik at Norge har blitt et annerledes samfunn. Men fortsatt er det ikke slik at man har vansker for å se bleike Nordmenn i gatene. Det er du vel enig. Jeg sitter med en oppfatning at du egentlig støtter ABB sin ideologi, muligens ikke hans handlinger.Alle land blir jo et, det er folk fra alle land i alle land.Man blir kjærester og etterhvert dør ut Nordmenn og andre tar over. De får familien med seg. Fordi det er trygt her og ikke krig, så skal vi slippe inn alle.

Dette er ikke noe svar. Ingen dør ut. Mulig det blir flere svensker her om noen hundre år. Men hva så?

 

 

Det virker som du er spinne hakke galen, no offence. Men ville tatt meg en tur til psykolog for å fortelle om disse følelsene du har for Anders Behring Breivik. Kanskje psykologen kan utrede hva problemet ditt er. Vi er ikke helsepersonell, og jeg ville sterkt råde deg til å ta kontakt med helsepersonell. Du er fare for deg selv men også for andre om du støtter ABB sin ideologi og handlinger. I tillegg er du forelsket i en massemorder. Det lyser varsellamper overalt her.

Det er ingen ting som tyder på at de som støtter ABB sin ideologi lider av noen psykiatrisk diagnose. Litt viktig og få det med i debatten.

Edit: dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

 

Det virker som du er spinne hakke galen, no offence. Men ville tatt meg en tur til psykolog for å fortelle om disse følelsene du har for Anders Behring Breivik. Kanskje psykologen kan utrede hva problemet ditt er. Vi er ikke helsepersonell, og jeg ville sterkt råde deg til å ta kontakt med helsepersonell. Du er fare for deg selv men også for andre om du støtter ABB sin ideologi og handlinger. I tillegg er du forelsket i en massemorder. Det lyser varsellamper overalt her.

Det er ingen ting som tyder på at de som støtter ABB sin ideologi lider av noen psykiatrisk diagnose. Litt viktig og få det med i debatten.

 

 

 

Var ikke det jeg sa heller. Sa at HVIS hun støttet ABB sin ideologi _og_ handlinger var det noe galt. Så la jeg på at å være forelsket i en massemorder i seg selv ikke er normalt, og da kan en psykolog utrede hva som er galt med henne.

Lenke til kommentar

 

 

Det virker som du er spinne hakke galen, no offence. Men ville tatt meg en tur til psykolog for å fortelle om disse følelsene du har for Anders Behring Breivik. Kanskje psykologen kan utrede hva problemet ditt er. Vi er ikke helsepersonell, og jeg ville sterkt råde deg til å ta kontakt med helsepersonell. Du er fare for deg selv men også for andre om du støtter ABB sin ideologi og handlinger. I tillegg er du forelsket i en massemorder. Det lyser varsellamper overalt her.

Det er ingen ting som tyder på at de som støtter ABB sin ideologi lider av noen psykiatrisk diagnose. Litt viktig og få det med i debatten.

 

 

 

Var ikke det jeg sa heller. Sa at HVIS hun støttet ABB sin ideologi _og_ handlinger var det noe galt. Så la jeg på at å være forelsket i en massemorder i seg selv ikke er normalt, og da kan en psykolog utrede hva som er galt med henne.

 

I «normal» folkelighet vil de fleste si at man er gal om man støtter ABB sin ideologi og handlinger. Men reint faglig sett fra psykiatrien er det lite som tyder på at man har en diagnose som tilsier at man er syk. At man kan falle inn under personlighetsforstyrrelse vil nok mange fagfolk kunne si. Men det betyr ikke at man er psykisk syk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

 

 

 

"Forelskelser" er psykiske lidelser, men sjelden bruker de å være direkte skadelige, men hos deg ser det ut som du dyrker frem din egen galskap, og normaliserer den med å hevde at det er bare en forelskelse

Denne er vel ikke helt korrekt. Forelskelse er ingen psykisk lidelse. Men den kan bli en lidelse for personen.

 

Jeg skal elske deg hele livet, og du er den skjønneste i hele universet ..., og noen timer eller dager eller til og med uker etter, er det ingen som sier det på den måten, for da har vettet fått tid til å putte fingern i jorda og kjente etter. Høres det ut som det er fornuften som snakker eller er det illusjonene som snakker når den tilstanden nås?

 

 

Hvorfor skal jeg trolle om et så alvorlig tema? Jeg har skrevet om det på Kvinneguiden også lenge, så hadde vel gitt meg om jeg hadde trollet, en forelskelse varer lengre enn trolling.

"Forelskelser" er psykiske lidelser, men sjelden bruker de å være direkte skadelige, men hos deg ser det ut som du dyrker frem din egen galskap, og normaliserer den med å hevde at det er bare en forelskelse

Alle forelskelser er psykisk lidelse?!

 

Ja, det kan forståes på den måten, men da snakker vi om folk som mister total bakkekontakten - du eks, sier at du har gitt deg selv ett "kall", som betyr at du skal elske abb, og du virker i hvert fall å ikke ha god nok jording

 

Så, det er ikke så uvanlig at forelskelse sammelignes med psykiske lidelser, slik som i denne linken

 

Forelskede par er besatt av hverandre. Vi blir tullete, glemmer avtaler og trenger lite søvn. Men når det føles som om verden totalt har gått av hengslene, er det likevel en forklaring bak det hele.

 

13494_Meda_divisun_webannonse_DM_artikkelboard_250x300px.gifNevrotisk forelskelse

 

En som har forsøkt å forstå forelskelsens mystikk er Donatella Marazzitis - professor i psykiatri og leder av Psykofarmakologisk laboratorium ved Universitá di Pisa i Italia. Hun har behandlet mennesker med Obssesive Compulsive Disorder (OCD), det som man tidligere kalte tvangsnevroser.

Etter hvert oppdaget hun likhetstrekk mellom mennesker med OCD og folk som er forelska. Personer med OCD føler seg tvunget til å utføre handlinger på en bestemt måte, selv om det ikke gir noen mening. Dette kan være tvangsmessige handlinger som å telle ting eller gjøre ting i en spesiell rekkefølge.

Det danske tidsskriftet Videnskap skriver at da Marazziti undersøkte personene med OCD, fant hun at nivået av nevrotransmitteren serotonin var 40 prosent lavere enn hos kontrollgruppen. Deretter gjorde hun den samme undersøkelsen hos personer som var forelska og kom fram til det samme resultatet.

Serotonin er et stoff som har en beroligende virkning på oss. Blant annet behandles depresjon med å gi hjernen mer tilgjengelig serotonin ved hjelp av lykkepiller.

Edit: dobbelpost

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

En del innlegg har blitt fjernet.
Hold dere til retningslinjene , føler dere at en bruker går over streken så tar dere kontakt med oss, ikke ta saken i egne hender og bryt reglene selv.
Forventer at man oppfører seg pent fra nå av i tråden og dette gjelder alle som deltar.

 

 

Edit : Og som vanlig taes tilbakemelding på moderering enten via PM , egnet forumkategori eller forum @ diskusjon no

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg skal elske deg hele livet, og du er den skjønneste i hele universet ..., og noen timer eller dager eller til og med uker etter, er det ingen som sier det på den måten, for da har vettet fått tid til å putte fingern i jorda og kjente etter. Høres det ut som det er fornuften som snakker eller er det illusjonene som snakker når den tilstanden nås?

 

Jeg er klar over det du skriver til meg :green: Nei fra spøk til alvor. Forelske kan i langt større grad oppfattes som en rus, ikke en psykisk lidelse. Men et kjærlighetsdrama kan bli en lidelse. Men i forelskelsens rus er det ingen lidelse.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg skal elske deg hele livet, og du er den skjønneste i hele universet ..., og noen timer eller dager eller til og med uker etter, er det ingen som sier det på den måten, for da har vettet fått tid til å putte fingern i jorda og kjente etter. Høres det ut som det er fornuften som snakker eller er det illusjonene som snakker når den tilstanden nås?

 

Jeg er klar over det du skriver til meg :green: Nei fra spøk til alvor. Forelske kan i langt større grad oppfattes som en rus, ikke en psykisk lidelse. Men et kjærlighetsdrama kan bli en lidelse. Men i forelskelsens rus er det ingen lidelse.

 

 

Det er der de fleste tar feil, fordi de er så blind av forelskelse og så nedsyltet i romantiske forestillinger, at de ser helt bort fra at medaljen har to sider, og den andre siden blir synlig når galskapen har lagt seg. Vi menn er jo spesialister på å bruke vårt biologisk fortrinn, så kalt "tunnelsyn", og får vi ferten av "mus", så kjenner jeg både på meg selv, og ser hos andre, at da kan alt skje, og det bruker det jaggu meg og ... dessverre ... :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er klar over det du skriver til meg :green: Nei fra spøk til alvor. Forelske kan i langt større grad oppfattes som en rus, ikke en psykisk lidelse. Men et kjærlighetsdrama kan bli en lidelse. Men i forelskelsens rus er det ingen lidelse.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det er der de fleste tar feil, fordi de er så blind av forelskelse og så nedsyltet i romantiske forestillinger, at de ser helt bort fra at medaljen har to sider, og den andre siden blir synlig når galskapen har lagt seg. Vi menn er jo spesialister på å bruke vårt biologisk fortrinn, så kalt "tunnelsyn", og får vi ferten av "mus", så kjenner jeg både på meg selv, og ser hos andre, at da kan alt skje, og det bruker det jaggu meg og ... dessverre ... :p

 

Helt enig med deg. Når vi får teften av mus, da gjør vi hva som helst. Vi lar oss utnytte av disse kvinnemenneskene :huh: Men forelskelsen er ingen lidelse. Den er mer lik en rusopplevelse. For så og bli en lidelse når vi menn har blitt seksuelt utnyttet av kvinnen :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...