Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i ABB.


Anbefalte innlegg

 

Det er jo du også isåfall, som hele tiden skal kommentere og styre tråden.

 

Om du starter en tråd, er det for at andre skal kommentere den, dette burde du forstå. Men da setter jeg strek for meg selv, er ikke interessert i en diskusjon med noen som tydelig ikke er etter annet enn oppmerksomhet og barnslig kverulering.

Det er ikke så givende å snakke mer sammen med hverandre, oss to. Endret av Kv84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Kv84!

 

Jeg tar utgangspunkt i at du ikke troller.

 

Det virker på meg som om du ikke er forelsket i ABB, men ønsker å gi han omsorg nå som han har det tøft. Du skriver om stemoren som har "forlatt ham", og vil gi han den kjærligheten han ikke får. Jeg kan ikke forstå hvordan eller hvorfor, men at du sitter med den følelsen. For det første er dette en følelse og et behov du aldri kommer til å få tilfredsstilt. Du kommer ikke til å slippe nær ham, og om du mot all formodning skulle gjøre det, tror jeg nok du hadde blitt ordentlig skuffet.

 

For det andre, Kv84, så er dette noe du IKKE må fortelle venner/familie. Da vil du nok gå fra å være "glemt", som du selv mener, til å bli utstøtt. Forsåvidt med god grunn.

 

Den beste løsningen her er nok å søke litt hjelp, for din egen del. Dette er nok en fiks idé fra psyken din, og den kan være vanskelig å bli kvitt helt alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Kv84!

 

Jeg tar utgangspunkt i at du ikke troller.

 

Det virker på meg som om du ikke er forelsket i ABB, men ønsker å gi han omsorg nå som han har det tøft. Du skriver om stemoren som har "forlatt ham", og vil gi han den kjærligheten han ikke får. Jeg kan ikke forstå hvordan eller hvorfor, men at du sitter med den følelsen. For det første er dette en følelse og et behov du aldri kommer til å få tilfredsstilt. Du kommer ikke til å slippe nær ham, og om du mot all formodning skulle gjøre det, tror jeg nok du hadde blitt ordentlig skuffet.

 

For det andre, Kv84, så er dette noe du IKKE må fortelle venner/familie. Da vil du nok gå fra å være "glemt", som du selv mener, til å bli utstøtt. Forsåvidt med god grunn.

 

Den beste løsningen her er nok å søke litt hjelp, for din egen del. Dette er nok en fiks idé fra psyken din, og den kan være vanskelig å bli kvitt helt alene.

 

Jeg må holde fast i noe for å ikke ville gå bort.

Lenke til kommentar

Hvem er hva?

 

Kvinnene er deg for 40 år siden.

Manson er Breivik for 40 år siden.

 

Om 40 år sitter det en ny kvinne et sted i verden og fantaserer om en ny massemorder. Og hun lurer på hvem du er og hvem mannen du fantaserer om er. Og hun har mye bedre bilder av sin massemorder enn hva du har av din.

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvem er hva?

 

Kvinnene er deg for 40 år siden.

Manson er Breivik for 40 år siden.

 

Om 40 år sitter det en ny kvinne et sted i verden og fantaserer om en ny massemorder. Og hun lurer på hvem du er og hvem mannen du fantaserer om er. Og hun har mye bedre bilder av sin massemorder enn hva du har av din.

Så det har ikke noe å si egentlig hva som jeg sier, fordi det er glemt om mange år, ingen vet hva som er sagt? Endret av Kv84
Lenke til kommentar

Hei, jeg har ikke lest hele tråden, men litt, og fikk en tanke.

 

Hvis du fikk en relasjon til ham, tenk om du i hans hode ville endt opp i samme kategori som moren hans? Hun virket også som hun var uinteressert i idéene hans og overbærende i forhold til usosiale trekk og vaner, 'kjærlig' og føyelig uansett. Og glad for at han ikke var elskelig for andre.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har ikke lest hele tråden, men litt, og fikk en tanke.

 

Hvis du fikk en relasjon til ham, tenk om du i hans hode ville endt opp i samme kategori som moren hans? Hun virket også som hun var uinteressert i idéene hans og overbærende i forhold til usosiale trekk og vaner, 'kjærlig' og føyelig uansett. Og glad for at han ikke var elskelig for andre.

 

Så det er en positiv ting at jeg liker han? Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

 

Om det blir en rettsak fordi Anders vil ha bedre soningsforhold, vil det bli like dekkende som 22Juli saken?

Kv84, post et bilde av deg selv. Jeg har en teori...

 

Vet du hvem jeg er eller kanskje er? :)

 

edit: fletter trippelpost

 

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Om det blir en rettsak fordi Anders vil ha bedre soningsforhold, vil det bli like dekkende som 22Juli saken?

 

Håper jeg virkelig ikke. Den mannen fortjener ikke mer oppmerksomhet enn hva som er strengt tatt nødvendig. Og hvordan det forresten? Synes du han fortjener mer oppmerksomhet enn han allerede har fått?

 

Det jeg synes er merkelig er hvordan du kan ha fantasier og ønske om å være sammen med en som drepte så mange. Tenker du ikke over hva han har gjort? Tenker du ikke på oss som sitter igjen? Som ikke får våre venner tilbake?

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Om det blir en rettsak fordi Anders vil ha bedre soningsforhold, vil det bli like dekkende som 22Juli saken?

 

Ikke engang i nærheten. Men er det i det hele tatt vanlig at det blir rettsaker ut av sånt da? Blir vel ofte ordnet på et skrivebord?

 

Om han får mer åpen soning og resultatet av det er at en medfange kverker ham (hvilket jeg anser som ganske sannsynlig) så vil det skape større overskrifter enn en evt. rettssak om hvorvidt han skal få endrede soningsforhold eller ikke.

 

Du fikk et veldig godt råd allerede helt i starten. Hybristofili. Du bør prate ut med en fagperson om det. I noen enkelttilfeller gis det behandling mot hybristofili, hvis lidelsen medfører fare for liv og helse. Jeg tror man kan anta at en kvinne som har et kjent forhold til Breivik ikke akkurat går trygt på gata, men så lenge man bare er "en i mengden av beundrere", og heller ikke lar seg rive med av eventuelle oppfordringer fra Breivik til å gjøre ulovlige ting på hans vegne, så er man nok relativt trygg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Om det blir en rettsak fordi Anders vil ha bedre soningsforhold, vil det bli like dekkende som 22Juli saken?

 

Håper jeg virkelig ikke. Den mannen fortjener ikke mer oppmerksomhet enn hva som er strengt tatt nødvendig. Og hvordan det forresten? Synes du han fortjener mer oppmerksomhet enn han allerede har fått?

 

Det jeg synes er merkelig er hvordan du kan ha fantasier og ønske om å være sammen med en som drepte så mange. Tenker du ikke over hva han har gjort? Tenker du ikke på oss som sitter igjen? Som ikke får våre venner tilbake?

 

 

Ikke la deg lure av ts, fordi hun kjører sitt styring og kontrolldrama og venter på at noen skal bite på. Hennes drama kan kalles "mystiker", der hun kommer med spektakulære antydninger, men straks det blir kontakt, og folk spør hva hun vil, trekker hun seg tilbake, og besvarer med enten det samme spørsmålet som hun startet med, ignorerer spørsmål som er for "vanskelige", fordi hun vet at da blir hun avslørt, eller blir helt taus. Når det så har gått en stund uten aktivitet i tråden, kommer hun med "nye åter", og venter på at noe skal bite på. Sånt kan også kalles for energityveri, fordi hun suger til seg oppmerksomhet (energi), men evner ikke å dele og dermed bygge energi sammen med den hun har kontakt med.

 

Det hun vil vi skal tro: Se så mystisk jeg er ... blir dere ikke interesserte?

Lenke til kommentar

Om det blir en rettsak fordi Anders vil ha bedre soningsforhold, vil det bli like dekkende som 22Juli saken?

Håper jeg virkelig ikke. Den mannen fortjener ikke mer oppmerksomhet enn hva som er strengt tatt nødvendig. Og hvordan det forresten? Synes du han fortjener mer oppmerksomhet enn han allerede har fått?

 

Det jeg synes er merkelig er hvordan du kan ha fantasier og ønske om å være sammen med en som drepte så mange. Tenker du ikke over hva han har gjort? Tenker du ikke på oss som sitter igjen? Som ikke får våre venner tilbake?

 

Jeg har lest "En av oss" av Aasne Seierstad og lest akkurat om selve drapene og hva som skjedde med en av jentene husker jeg ekstremt godt og vil nok alltid huske det. Dere som sitter igjen og har mistet noen, hvorfor åpner dere tråden og leser når overskriften taler for seg?

Om det blir en rettsak fordi Anders vil ha bedre soningsforhold, vil det bli like dekkende som 22Juli saken?

Håper jeg virkelig ikke. Den mannen fortjener ikke mer oppmerksomhet enn hva som er strengt tatt nødvendig. Og hvordan det forresten? Synes du han fortjener mer oppmerksomhet enn han allerede har fått?

 

Det jeg synes er merkelig er hvordan du kan ha fantasier og ønske om å være sammen med en som drepte så mange. Tenker du ikke over hva han har gjort? Tenker du ikke på oss som sitter igjen? Som ikke får våre venner tilbake?

Ikke la deg lure av ts, fordi hun kjører sitt styring og kontrolldrama og venter på at noen skal bite på. Hennes drama kan kalles "mystiker", der hun kommer med spektakulære antydninger, men straks det blir kontakt, og folk spør hva hun vil, trekker hun seg tilbake, og besvarer med enten det samme spørsmålet som hun startet med, ignorerer spørsmål som er for "vanskelige", fordi hun vet at da blir hun avslørt, eller blir helt taus. Når det så har gått en stund uten aktivitet i tråden, kommer hun med "nye åter", og venter på at noe skal bite på. Sånt kan også kalles for energityveri, fordi hun suger til seg oppmerksomhet (energi), men evner ikke å dele og dermed bygge energi sammen med den hun har kontakt med.

 

Det hun vil vi skal tro: Se så mystisk jeg er ... blir dere ikke interesserte?

 

Alle her er vel interessert i bestemte temaer og vil gjerne snakke masse om det.

Om det blir en rettsak fordi Anders vil ha bedre soningsforhold, vil det bli like dekkende som 22Juli saken?

Ikke engang i nærheten. Men er det i det hele tatt vanlig at det blir rettsaker ut av sånt da? Blir vel ofte ordnet på et skrivebord?

 

Om han får mer åpen soning og resultatet av det er at en medfange kverker ham (hvilket jeg anser som ganske sannsynlig) så vil det skape større overskrifter enn en evt. rettssak om hvorvidt han skal få endrede soningsforhold eller ikke.

 

Du fikk et veldig godt råd allerede helt i starten. Hybristofili. Du bør prate ut med en fagperson om det. I noen enkelttilfeller gis det behandling mot hybristofili, hvis lidelsen medfører fare for liv og helse. Jeg tror man kan anta at en kvinne som har et kjent forhold til Breivik ikke akkurat går trygt på gata, men så lenge man bare er "en i mengden av beundrere", og heller ikke lar seg rive med av eventuelle oppfordringer fra Breivik til å gjøre ulovlige ting på hans vegne, så er man nok relativt trygg.

 

Jeg skal ikke gjøre noe ulovlig for Breivk, da må du ha misforstått. Jeg er bare interessert i å tenke på han. Jeg støtter han ikke. Greit det er Hybritofili, men det vil jo være helt ok for meg, jeg ser ikke det endrer seg ved den diagnosen, særlig fordi det er en forelskelse og jeg har ikke tatt kontakt med han.

 

Edit: Flettet trippelpost, tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Om det blir en rettsak fordi Anders vil ha bedre soningsforhold, vil det bli like dekkende som 22Juli saken?

Håper jeg virkelig ikke. Den mannen fortjener ikke mer oppmerksomhet enn hva som er strengt tatt nødvendig. Og hvordan det forresten? Synes du han fortjener mer oppmerksomhet enn han allerede har fått?

 

Det jeg synes er merkelig er hvordan du kan ha fantasier og ønske om å være sammen med en som drepte så mange. Tenker du ikke over hva han har gjort? Tenker du ikke på oss som sitter igjen? Som ikke får våre venner tilbake?

Ikke la deg lure av ts, fordi hun kjører sitt styring og kontrolldrama og venter på at noen skal bite på. Hennes drama kan kalles "mystiker", der hun kommer med spektakulære antydninger, men straks det blir kontakt, og folk spør hva hun vil, trekker hun seg tilbake, og besvarer med enten det samme spørsmålet som hun startet med, ignorerer spørsmål som er for "vanskelige", fordi hun vet at da blir hun avslørt, eller blir helt taus. Når det så har gått en stund uten aktivitet i tråden, kommer hun med "nye åter", og venter på at noe skal bite på. Sånt kan også kalles for energityveri, fordi hun suger til seg oppmerksomhet (energi), men evner ikke å dele og dermed bygge energi sammen med den hun har kontakt med.

 

Det hun vil vi skal tro: Se så mystisk jeg er ... blir dere ikke interesserte?

Alle her er vel interessert i bestemte temaer og vil gjerne snakke masse om det.

 

 

 

 

 

Den reserverte

Et litt mindre passivt kontrolldrama er den reserverte. Vi vet at vi er kommet inn i energifeltet til en som bruker denne strategien, når vi innleder en samtale og forstår at vi ikke kan få et direkte svar. Personen vi snakker med er fjern, reservert og kommer med kryptiske svar. Hvis vi for eksempel spør om hennes personlige bakgrunn, får vi en vag oppramsing, som: ”Jeg har reist en del rundt.” uten videre utdypning.

Når vi fører denne samtalen, merker vi at vi må følge opp med nye spørsmål, selv på de enkleste forespørsler. Vi må kanskje si: ”Vel hvor har du reist?” Og vi får svaret: ”Mange steder.” Her kan vi se strategien til den reserverte klart. Vedkommende skaper hele tiden en vag og mystisk aura rundt seg, og tvinger oss til å gi fra oss energi gjennom å grave frem opplysninger som vanligvis blir gitt uten videre. Når vi gjør dette, er vi intenst opptatt av vedkommendes verden, betrakter den gjennom hennes øyne og håper å forstå hennes bakgrunn, og på denne måten skaffer vi henne den ekstra energien hun ønsker.

Vi må imidlertid huske at ikke alle som er vage og nekter å gi oss opplysninger om seg selv, spiller et reservasjonsdrama. Hun ønsker kanskje å være anonym av andre grunner. Alle har rett til privatliv og bare dele med andre så mye som vi ønsker. Å bruke denne distanserte strategien til å skaffe seg energi er noe helt annet. For den reserverte er det en manipulasjonsmetode som tar sikte på å lokke oss nærmere, og likevel holde oss på avstand. Hvis vi for eksempel trekker den konklusjonen at vedkommende rett og slett ikke ønsker å snakke med oss – og så retter oppmerksomheten mot annet hold – vil den reserverte ofte gjenoppta kontakten med oss, og si noe som er beregnet på å få oss tilbake i spillet slik at energien fortsatt kan strømme mot henne.

Som med ”stakkars meg”, stammer strategien til den reserverte fra hendelser i vedkommendes fortid. Vanligvis kunne ikke den reserverte være åpen som barn fordi det var truende eller farlig å være det. I slike omgivelser lærte den reserverte å alltid være vag når hun kommuniserte med andre, og samtidig finne en måte å bli lyttet til for å tilegne seg energien.

Som med ”stakkars meg”, er den reserverte strategien en samling ubevisste antakelser om verden. Den reserverte tror at verden er full av mennesker som ikke kan gis fortrolige opplysninger. Hun tror at opplysningene. Hun tror at opplysningene vil bli brukt mot henne på et senere tidspunkt, eller danne grunnlag for kritikk. Og som alltid strømmer disse antakelsene ut fra den reserverte og influerer alle slags hendelser, og oppfyller den ubevisste hensikten.

 

Takling av den reserverte

For å takle effektivt en som bruker reservasjonsdramaet, må vi igjen huske å begynne med å overføre energi. Ved å overføre kjærlig energi i stedet for å bli defensive selv, svekker vi impulsen til å fortsette manipuleringen. Når presset letter, kan vi begynne på nytt, avsløre spillet og gjøre oppmerksom på at dramaet ved å gjøre det til tema for samtalen.

Igjen kan vi vente en av to reaksjoner. For det første kan den reserverte flykte fra den gjensidige kontakten og avbryte den. Dette er selvfølgelig en sjanse man alltid må ta, fordi å si noe annet er å fortsette spillet. I dette tilfellet kan vi bare håpe på at vår åpenhet fører til et nytt mønster som vil gi selvinnsikt.

Den andre reaksjonen fra den reserverte kan være å opprettholde kontakten, men nekte at hun er reservert. I dette tilfellet må vi, som alltid, vurdere om det vedkommende sier faktisk er sant. Men er vi sikre i vår oppfatning, må vi holde fast ved den og fortsette dialogen med vedkommende. Som et resultat av samtalen håper vi at et nytt mønster vil danne seg.

Lenke til kommentar

 

 

Om det blir en rettsak fordi Anders vil ha bedre soningsforhold, vil det bli like dekkende som 22Juli saken?

Håper jeg virkelig ikke. Den mannen fortjener ikke mer oppmerksomhet enn hva som er strengt tatt nødvendig. Og hvordan det forresten? Synes du han fortjener mer oppmerksomhet enn han allerede har fått?

 

Det jeg synes er merkelig er hvordan du kan ha fantasier og ønske om å være sammen med en som drepte så mange. Tenker du ikke over hva han har gjort? Tenker du ikke på oss som sitter igjen? Som ikke får våre venner tilbake?

Jeg har lest "En av oss" av Aasne Seierstad og lest akkurat om selve drapene og hva som skjedde med en av jentene husker jeg ekstremt godt og vil nok alltid huske det. Dere som sitter igjen og har mistet noen, hvorfor åpner dere tråden og leser når overskriften taler for seg?

 

 

Fordi dette er et åpent forum og jeg ser mitt snitt til stille kritiske spørsmål.

Lenke til kommentar

 

Om det blir en rettsak fordi Anders vil ha bedre soningsforhold, vil det bli like dekkende som 22Juli saken?

 

Kan han få det bedre egentlig? Hvordan mener du denne massemorderen bør sone?

Jeg er egentlig forvirret av at han klager på soningsforholdene om å være adskilt fra de andre. Hvordan tror han at han ikke blir drept eller hardt skadet? Hvorfor tror han at han kan få med seg masse innsatte på hans tankegang og bygge opp et nettverk? Hvorfor vil han ikke være alene og trygg?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...