Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva har jeg krav på av lønn og tillegg ?(Deltid)

Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg kan veldig lite om alt dette med tillegg,sykemelding,sykedager og alt det der

Jeg jobber deltid hver tredje helg er fast og 1 gang i uken

Vi får kun tillegg på helligdager men ikke kveld,søndag,helg eller noe annet

Og har jeg krav på betaling selvom jeg leverer sykemelding ? For jeg er ganske sikker på at den ene helga jeg gjorde det så fikk ikke jeg betalt og er det da sjefen sitt ansvar og se til at jeg får betalt eller må jeg selv føre det i arbeidslistene neste gang jeg kommer på jobb ?

Og er det ingen ting vi kan kreve ? Vi jobber alene utenom 5 timer om dagen onsdag,fredag,lørdag,søndag

vi får ikke tillegg for noe som helst bortsett fra på hellidager og da noen ganger bare etter klokka 12 og 13:00 så de gir oss minst mulig tillegg om de har mulighet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lønn er generelt en avtalesak mellom arbeidstaker og arbeidsgiver. Det er ingen lov som gir deg krav på tillegg for ubekvem arbeidstid, selv om det selvfølgelig burde være på sin plass. Da har du rett og slett en dårlig avtale med din arbeidsgiver.

Om du leverer sykemelding har du rett på lønn de dagene du skulle vært på jobb.

Lenke til kommentar

Hei, Jeg kan veldig lite om alt dette med tillegg,sykemelding,sykedager og alt det der

Jeg jobber deltid hver tredje helg er fast og 1 gang i uken

Vi får kun tillegg på helligdager men ikke kveld,søndag,helg eller noe annet

Og har jeg krav på betaling selvom jeg leverer sykemelding ? For jeg er ganske sikker på at den ene helga jeg gjorde det så fikk ikke jeg betalt og er det da sjefen sitt ansvar og se til at jeg får betalt eller må jeg selv føre det i arbeidslistene neste gang jeg kommer på jobb ?

Og er det ingen ting vi kan kreve ? Vi jobber alene utenom 5 timer om dagen onsdag,fredag,lørdag,søndag

vi får ikke tillegg for noe som helst bortsett fra på hellidager og da noen ganger bare etter klokka 12 og 13:00 så de gir oss minst mulig tillegg om de har mulighet

Alle disse tingene skal du finne i din arbeidsavtale eller i de interne dokumentene i bedriften. Om du har faste dager i din arbeidskontrakt feks mandag og lørdag. skal du ha betalt for disse dagene om du leverer sjukemelding/egenmelding. Men om du kun har en kontrakt som sier 10% stilling eller lignende uten faste dager er det somregel verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...