Gå til innhold

Kjøpe ny GPU (hjelp)

Anbefalte innlegg

Da har jeg spart opp en liten haug med penger, og nytt skjermkort kreves, jeg kan trygt legge mitt 7850 på hyllen etter 2 fantastiske år, virkelig overasket over kortet, og det har vært igjennom både det ene og det andre :wee:

Uansett, jeg tenker å oppgradere til 770/780, kommer litt ann på situasjonen :p

Har sitt på disse 770'ene

Gainward 4GB

ASUS 4GB

Og disse 780'ene

Gainward 3GB

ASUS 3GB

Jeg er veldig fristet til å kjøpe sisstenevnte, Asus GeForce 780 DCU2, under 3900kr for 780 virker som en knallpris, og ikke minst mitt kort akkurat nå er DCU2, og det er helt konge! :) Ellers så hører jeg Ganward sitt er bra fordi det er 3 vifter, og dermed er det kjøligere, men de to viftene på Asus sitt er jo gigantiske, og burde gjøre samme jobben?

Hva synes dere? Er det verdt å slenge ut 400 kr ekstra for Gainward over Asus?

Takk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha Kyrre, kikket på det også før jeg tenkte på at jeg faktisk måtte betale for dette her.. :D

Budjettet mitt er veldig stramt, jeg har råd til 780, men da blir det mye "sulting" fram over :p

Her er min situasjon: Jeg har 3570k, 8GB RAM og en skjerm, vil jeg merke stor forskjell på 770 og 780, vil forskjellen være såpass stor at jeg burde bruke 1300 kr ekstra? (Kan nevnes at skjerm planlegges å kjøpe senere i år)

Takk for hjelp:)

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg du vil bli kjempefornøyd med et GTX 770.

Du må jo ikke sulte ihjel bare for noen få FPS ...

http://www.proshop.no/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-GTX-770-OC-2GB-GDDR5-2407627.html?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Eller et 280x

http://www.proshop.no/Grafikkort/ASUS-Radeon-R9-280X-TOP-3GB-GDDR5-2424317.html?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Burde yte rimelig likt ... Og prisen er bedre, hvis du har litt smått med penger

Hvis du skal ha to skjermer i fremtiden kan det lønne seg med 3GB kort, som er standard fra AMD.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Takk for raskt svar! :) Jeg sjekket opp litt tester i tillegg, og jeg tror jeg trygt kan kjøpe 770, det vil jo ha lite å si i og med at jeg bare har en skjerm..

Skulle gjerne gått for 280x om det ikke var for alt klagingen på varmen og støyen, noe som jeg trenger minst mulig av siden jeg har Mini-Tower :)

Er det et spesielt merke som jeg burde velge, selv elsker jeg Asus, så blir nok det om du ikke har noe annet overbevisende å komme med ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...