Gå til innhold

Eshop / diskspill & harddisk spørsmål

Anbefalte innlegg

Sikker dumme spørsmål, men....

Noen som vil si fordeler/ulemper med å kjøpe spill på eshop? Hvis jeg plutselig selger wiiuen kan jeg da selge med/ overføre til ny eier av wiiuen eshop spillene?

Hvis man kjøper spill på disk og disken blir ødelagt finnes det måter å få ny disk for en billig penge? (Har små barn ;-)). Kan man eventuelt overføre spill fra disk til harddisk. Eller registrere diskspill på noen måter slik at man kan hente fra eshop hvis disken blir ødelagt :-).

Kan noen eventuelt anbefale en harddisk til å ha spill på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tidligere var det ihvertfall meningen at spillene fulgte konsollen, men tror egentlig Nintendo har gått vekk ifra det systemet. (mener det var noe klaging på dette da WiiU blei lansert, men er ikke 100% sikker)

På 3ds så kan man ihvertfall laste ned spill man har kjøpt så mange ganger man vil. Og WiiU og 3ds bruker samme "nettbutikk" jeg har linket de to sammen. Så vil anta at det ikke er noe problem. Kan sjekke litt seinere da jeg har lastet ned spill og sletta dem igjen pga plassmangel.

Jeg overførte allt av innhold da jeg gikk fra 3ds til 3ds xl men om man har samme mulighet på en WiiU er jeg ikke sikker på? Men om feks Nintendo hadde kommet med en forbedret utgave av WiiU så hadde det garantery kommet en mulighet til å overføre innholdet dit. Fikk flytta over alt innholde jeg hadde på wii min feks uten noe problemer.

Ulempen med eshop erjo WiiU lille lagringskapasitet. Så anbefaler deg å skaffe en ekstern hardisk med egen strømforsyning da de er mere stabil da WiiU sin usb utgang generer for lite strøm til å drive en sånn hardisk (ifølge Nintendo selv).

Om et spill blir ødelagt ville jeg sendt en mail til produsenten og hørt om de kunne hjulpet meg, har hørt om flere s\om har fått nytt spill i bytte mot det gamle ødelagte.

Veit ikke om du kan få lagt inn spillene på en Hardisk men om så hadde vært tilfelle så er jeg ganske sikker på at du måtte ha spillet for å starte det opp. Er sånn det funker på xboks360 ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...