Bosnia91 Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Hei Har sjekket rundt på google men finner ikke helt svar på det problemet jeg har, har funnet noen delvis lignende problemer på andre forum men ikke helt det jeg har så da håper jeg noen her har noe anelse eller erfaring til å kunne hjelpe. Jeg satt her om dagen og så på film på Netflix da alt sammen plutselig frøs og det kom en rar lyd, 2-3 sekunder etter fikk jeg en blå skjerm, det stod ikke noe feilmelding (memory managment, irql not less or equal osv) men det stod 0.0000001E, var iallefall masse nuller, så nede i venstre hjørnet gikk det fra 0% til 100% før maskinen restartet Nå var skjermen helt svart og det stod det skulle ta en sjekk for å se om C drive er skadet, jeg så det ville ta tid så jeg gikk ned for å meg en kaffe, jeg kom tilbake med kaffen og plutselig restartet maskinen igjen, jeg fikk ikke med meg om den ble ferdig med sjekken. Nå så kom det ikke opp noe, jeg fikk bare melding på skjermen 'no video signal' og det samme får jeg når jeg skrur av pc'n eller når det går i sove modus, da får jeg samme melding, men skjermkortet er koblet til både i pc og skjerm men fortsatt er meldingen der, har prøvd med annen kabel også, datamaskinen vil starte, alle vifter fungerer og det ser ut som alt er i orden, bare at nå, bortsett fra no video signal på skjermen, så vil ikke usb virke, tastatur og mus fungerer ikke, cd rommen vil med litt tålmodighet åpne seg men selv om jeg setter inn Windows cd'en (et tips jeg fant på et forum) så bare blinker den lille blå lampen i noen sekunder før den slukker og ingenting skjer. Jeg har også merket at vifter på skjermkortet bruser, beste måten å forklare det på er som en motor på bil når du står stille og gir på litt gass, akkurat sånn er det, og den gjør det hvert 4-5 sekund. Som skrevet så har jeg sjekket rundt på google i noen dager, har funnet forum og innlegg om folk som har hatt 1-2 av de problemene jeg har men ikke helt det samme så jeg vet ikke om de løsningene der fungerer for min del. Jeg har ikke noe spesielt erfaring med sånne type ting når det kommer til pc og jeg har heller ikke for øyeblikket råd til å sende den på reperasjon så jeg håper noen her kanskje har noen anelse om hva det kan være eller har vært borti samme tingen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Kan du si litt mer om hvilke komponenter PC'en har? Og PSU? Ellers kan du prøve å ta ut RAM brikker og starte med kun 1 RAM brikke. Har hovedkortet skjerm utgang, kan du fjerne skjermkortet og bruke CPU sitt skjermkort. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Høres for meg ut som hk eller cpu er død men som chavalito sier må du bare begynne med komponent eliminering Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Kan også være PSU selv om jeg tviler på det. Men noe er nok gått ad dundas ja. Lenke til kommentar
Bosnia91 Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 (endret) Nå har jeg åpnet den og tar en titt inn mens jeg skriver så forhåpentligvis så kan jeg se den infoen som trengs, hovedkortet er Gigabyte Serial ATA 6GB/s, CPU (hvis jeg sjekket riktig del da) er AMD, står ikke noe særlig mer på det men er litte grann mindre enn en påskeegg boks, kan prøve å ta bilde og legge ut om det trengs, Corsair Veangence ram brikker, 4 stk 2GB hver, Chieftec vifte på 1200mw (sorry hvis strøm betegnelsen er feil) mens resten finner jeg ikke ut av, må nesten ta de ut for å sjekke. Jeg har fått laget en video på rundt 4 minutter hvor jeg viser alle delene up close før jeg så skrur på pc'en så det er mulig å se hvilke problemer som dukker opp mens pc'en er på, om dere vet om en side hvor jeg kan laste opp så kan jeg gjøre det og legge ut link her så dere kan se, sorry for den dårlige kommenteringen på forhånd men har ikke fått sove så veldig mye siste 2 dagene så det er ikke den beste kommenteringen dere hører. Endret 10. april 2014 av Bosnia91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå