Bollen123E Skrevet 9. april 2014 Rapporter Del Skrevet 9. april 2014 Skal kjøpe meg nytt headsett, og denna gangen har eg tenkt å gå for trådlaust, sidan eg bruka headsett en del når eg jobba ute og ledninga har en tendens til å hekte seg fast i ting og bli ødelagt :/ Ett headsett der aux-en kan pluggast ut av headsettet om noke skulle hekte seg opp kan også vere eit alternativ om det skulle vere ekstremt mykje å hente lyd og prismessig Det må vere god lydisolering, eventuelt aktiv støyredusering. Det må i alle fall isolere godt nok til at det kan brukast til arbeid som involvera f.eks plenklypping eller kløyving, og likevel beskytte hørselen! Det vil alltid bli brukt på android, så det er ++++ om ein kan styre musikk frå headsettet! Også ++ om det kan koblast til PS4! Budsjett: 1000-2000,- Her er nokre eg vurderar: http://www.prisjakt.no/list.php?l=93046&view=c Nokre forslag? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. april 2014 Rapporter Del Skrevet 9. april 2014 (endret) Sony MDR-1RBT som du selv nevner skal være veldig bra til prisen. Hvorvidt om dette er kompitabelt med PS4 det vet jeg ikke, men det har vel vært sagt at alle BT headphones skal kunne fungere på PS4, om ikke nå vertfall i fremtiden. Musikk styring har det ikke , så du må nok opp av lomma med telefonen for å velge sang. Et annet du kan søke deg opp å lese litt på er Logitech UE 9000 som har fått veldi mye skryt samt den har aktiv støydemping, det er en 1000 lapp over budsjettet ditt, så skal ikke gå noe dypere inn i det enn å nevne det. Når det kommer til støydemping vil nok Sonyen fungere greit til det meste, men du vil ikke finne noen gode headphones der ute med støydemping som kan sammenlignest med hørselsvern. Til plenklipping, kløyving og lignende bråkete arbeid som under normale omstendigheter vil kreve hørselsvern vil nok ikke noen headphones være veldig brukelige, hverken til å beskytte hørselen din(selvfølgelig til en vis grad) eller å høre på musikk menst du jobber. Endret 9. april 2014 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 10. april 2014 Rapporter Del Skrevet 10. april 2014 Når det kommer til støydemping vil nok Sonyen fungere greit til det meste, men du vil ikke finne noen gode headphones der ute med støydemping som kan sammenlignest med hørselsvern. Til plenklipping, kløyving og lignende bråkete arbeid som under normale omstendigheter vil kreve hørselsvern vil nok ikke noen headphones være veldig brukelige, hverken til å beskytte hørselen din(selvfølgelig til en vis grad) eller å høre på musikk menst du jobber. Men tror du at det vil være mulig å høre lyden greit når man klipper plen/støvsuger o.l? Også til lydbøker og podcaster? Bryr meg ikke om å unngå hørselsskade. Ikke meningen å hijacke tråden, men dette headsettet virker perfekt for meg. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 10. april 2014 Rapporter Del Skrevet 10. april 2014 Jeg endte opp med Nokia Purity Pro med ca samme behov som deg: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1544275 Veeeeldig fornøyd med dette, noen pros/cons: - Litt tungt - Sitter litt løst (jeg har superlite hode) - Stort, ser litt løk ut på mitt lille hode + Beste lyd jeg har hørt fra bluetooth headset + Meget behagelig, bruker det 7-8 timer hver dag på kontoret + Veldig enkel tilkobling + Dønn stabil tilkobling, god rekkevidde + God støydemping, både aktiv og passiv Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 10. april 2014 Rapporter Del Skrevet 10. april 2014 (endret) Ser også at Parrot Zik anbefales av mange. Litt dyrere da men. http://www.prisjakt.no/product.php?p=1376442 Jeg er veldig usikker selv merker jeg. Aktiv støykansellering har en tendens til å forvrenge lyden en del. Men spørsmålet er om Sony-headsettets passive løsning fungerer godt nok til å typisk se video på fly. Endret 10. april 2014 av Jakoozie Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 10. april 2014 Rapporter Del Skrevet 10. april 2014 Jeg endte opp med Nokia Purity Pro med ca samme behov som deg: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1544275 Veeeeldig fornøyd med dette, noen pros/cons: - Litt tungt - Sitter litt løst (jeg har superlite hode) - Stort, ser litt løk ut på mitt lille hode + Beste lyd jeg har hørt fra bluetooth headset + Meget behagelig, bruker det 7-8 timer hver dag på kontoret + Veldig enkel tilkobling + Dønn stabil tilkobling, god rekkevidde + God støydemping, både aktiv og passiv Hvilke andre bluetooth-headset har du prøvd? Og hvilke andre støydempende headset? Kan du trekke noen sammenligninger? Og er den aktive støykanselleringen sjenerende på Nokiaen? Blir lyden forvrengt? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 10. april 2014 Rapporter Del Skrevet 10. april 2014 (endret) Hvilke andre bluetooth-headset har du prøvd? Og hvilke andre støydempende headset? Kan du trekke noen sammenligninger? Det er vanskelig å si noe bombesikkert om lydkvaliteten på forskjellige headset når man ikke hører de side om side, men jeg kan prøve å komme med mitt inntrykk av de jeg har vært borti. BT Headset jeg har eid: Nokia BH-504 (Ikke støyreduksjon): God lyd, var fornøyd med disse til de ble ødelagt Creative WP-350 (passiv støyreduksjon): Grei lyd, ikke like god lyd som Nokia. Også fornøyd med disse til jeg la de igjen et eller annet sted. Nokia BH-940 Purity Pro (passiv+aktiv støyreduksjon): Meget god lyd, best av de jeg har eid. BT Headset jeg har testet: Parrot Zik (passiv+aktiv støyreduksjon): God lyd, men litt flatt lydbilde. Endel kule gimick features, men prisen og features matchet ikke Nokia i mine øyne (ører). Synes det var bedre lyd i Purity Pro. Harman Kardon BT (passiv støyreduksjon): God lyd, i mine ører bedre enn Parrot Zik men dårligere enn Purity Pro. Ikke aktiv støyreduksjon og samme pris som Purity Pro gjorde at disse ikke ble valgt. Kablet headset med aktiv støyreduksjon jeg eier: Sennheiser PXC-150: Kurante, billige kablet headset, god støyreduksjon. Litt puslete lyd. Og er den aktive støykanselleringen sjenerende på Nokiaen? Blir lyden forvrengt? Merker ingen spesielle ulyder ved bruk av støydemping, men lyden blir tydelig farget ved støydemping, uten er lyden relativt flat og kjedelig. Har ikke kjørt test av kablet og trådløst rett etter hverandre på sammekilde, så vet ikke helt hvor mye overføring ved bluetooth spiller inn heller. Det jeg kan si er at jeg hører ekstremt mye bedre forskjell på gode og dårligere kilder (f.eks. har noen album på Spotify merkbart dårligere lydkvalitet enn andre). Det er et lite drawback med støydempingen på Nokia headsettet og det er at vind som treffer mic'en genererer litt susing når det blir prosessert gjennom støydempingen, men jeg har aldri oppfattet det som sjenerende eller et problem til normalt bruk. /Espen Endret 10. april 2014 av MrEspen 1 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 10. april 2014 Rapporter Del Skrevet 10. april 2014 (endret) Informativ tekst Takk skal du ha! For min del står det mellom Sony MDR-1RBT og Nokia Purity Pro. Har en følelse av at kanskje Sonyen er litt bedre på ren lydkvalitet, men vet ikke hvor stor forskjellen er. Sonyen har jo heller ikke aktiv støyredusering, bare passiv. Har du Windows Phone? har forstått at Nokia Purity har svært mye funksjoner som er geniale, men som bare fungerer på Windows phone. Hvis det er noen her inne som har Sony MDR-1RBT eller har prøv det hadde det vært herlig med noen inntrykk Spesielt i forhold til hvor mye støy de klarer å holde ute. Endret 10. april 2014 av Jakoozie Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 10. april 2014 Rapporter Del Skrevet 10. april 2014 Jeg har kun brukt mine headset mot Android, PC og kablet. Vet ikke hvilke funksjoner den har som er geniale og som er Nokia spesifikke, de funksjonene jeg kjenner til fungerer: * Parring med NFC * Sensor som skrur av NC når du ikke har headsett på hodet * Alle mediaknapper (next/prev/play/pause/vol+/vol-) * Besvaring av anrop (har ikke teste å ringe siste nummer) Lenke til kommentar
Occi Skrevet 10. april 2014 Rapporter Del Skrevet 10. april 2014 Kan ikke akkurat si at frequency response'n til Nokia BH-940 Pro Purity er spesielt tiltalende. Sjekk review her. Vet at det gjerne er mangefull lydkvalitet på bluetooth hodetelefoner, men det går da også an å titte på IEM. Hvis de passer godt, så trenger du ikke veldig høyt volum for å sperre ute annen lyd, og du kan få veldig god lydkvalitet. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 10. april 2014 Rapporter Del Skrevet 10. april 2014 Når det kommer til støydemping vil nok Sonyen fungere greit til det meste, men du vil ikke finne noen gode headphones der ute med støydemping som kan sammenlignest med hørselsvern. Til plenklipping, kløyving og lignende bråkete arbeid som under normale omstendigheter vil kreve hørselsvern vil nok ikke noen headphones være veldig brukelige, hverken til å beskytte hørselen din(selvfølgelig til en vis grad) eller å høre på musikk menst du jobber. Men tror du at det vil være mulig å høre lyden greit når man klipper plen/støvsuger o.l? Også til lydbøker og podcaster? Bryr meg ikke om å unngå hørselsskade. Ikke meningen å hijacke tråden, men dette headsettet virker perfekt for meg. til støvsuging fungerer de nok greit, med mindre du har en virkelig bråkete støvsuger , bruker selv Sennheiser Momenutm når jeg støvsuger. Til plenklipping må jeg dog si jeg ikke har hatt noen suksess, ender alltid opp med å skru volumet så høyt at det alene er nok til å skade hørselen min, så det er ikke å anbefale, muli en headphone med aktiv støydemping fungerer bedre, selv om jeg har mine tvil. IEMs kan du som Occi never over her ha mer lykke med, jeg har ører som overhode ikke er kompitabel med noen for for IEMs så jeg har ikke så mye ærfaring på det feltet. Når det kommer til parrot og nokia headphonesene som er nevnt har de ikke fått all værden me skryt fra headfi miljøet vertfall , uten at jeg selv har prøvd noen av de. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. april 2014 Rapporter Del Skrevet 10. april 2014 (endret) Ser også at Parrot Zik anbefales av mange. Litt dyrere da men. http://www.prisjakt.no/product.php?p=1376442 Jeg er veldig usikker selv merker jeg. Aktiv støykansellering har en tendens til å forvrenge lyden en del. Men spørsmålet er om Sony-headsettets passive løsning fungerer godt nok til å typisk se video på fly. Ett veldig godt headsett, med EQ-muligheter via telefon appen Men det egner seg IKKE til jogging. Bruker dette selv frem og tilbake fra jobb og på reiser, ganske bra støykansellering men ikke heeelt på Bose nivå, der er det fortsatt kongen! Skal nevnes a Bose har kommet med ett par (dyre) øreplugger med aktiv støykansellering, og karen i Innerfidelity er strålendes fornøyd og mener de også leverer bedre lyd og støykansellering enn Bose QC15. http://www.innerfidelity.com/content/travelers-sanctuary-bose-quiet-comfort-20-noise-canceling-earphone Endret 10. april 2014 av Mala Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 11. april 2014 Rapporter Del Skrevet 11. april 2014 Kan ikke akkurat si at frequency response'n til Nokia BH-940 Pro Purity er spesielt tiltalende. Sjekk review her. Vet at det gjerne er mangefull lydkvalitet på bluetooth hodetelefoner, men det går da også an å titte på IEM. Hvis de passer godt, så trenger du ikke veldig høyt volum for å sperre ute annen lyd, og du kan få veldig god lydkvalitet. Du linker til review for et annet headset... Det er plenty av brukererfaringer på nett, og nær sagt alle av dem er positive. Jeg er ikke spesielt bevandret i hvilke hifi-nettsteder som er hipt å følge og stole på, men av de blogger og nettsteder som jeg har sett som har anmeldt dem så er alle de anmeldelsene positive. Som Mala sier, disse kan heller ikke jogges med, og støydempingen på Bose er nok bedre, men lyden på disse er bedre. Stenger lett ute støvsuging forresten, samboeren min måtte slå av støvsugeren når jeg var ferdig, jeg trodde jeg hadde gjort det og hørte ikke at den var på fortsatt Lenke til kommentar
Occi Skrevet 11. april 2014 Rapporter Del Skrevet 11. april 2014 Du linker til review for et annet headset... Du har rett, beklager. Forøvrig har jo Beats også gode brukererfaringer på diverse nettsider som Amazon, så det må gjerne tas med en klype salt, er ikke alltid lett å vite om det stemmer eller ei. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 11. april 2014 Rapporter Del Skrevet 11. april 2014 Nei, jeg var også skeptisk, iom. at Monster hadde klistra navnet sitt på de. Jeg påstår på ingen måte at jeg er noe hifi-kjenner, og det er mange gode alternativer, men dessverre ikke i den prisklassen TS har oppgitt. Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 14. april 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 Kva om eg droppa trådlaus, og heller går for ett headsett der ledningen kan nappast ut frå headsettet om den skulle surre seg fast? Kor mykje betre lyd og lyddemping vil eg få i samme prisklasse? Vil Bose QC15 vere det beste? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. april 2014 Rapporter Del Skrevet 14. april 2014 (endret) QC15 er de headsettene med best støykansellering ja. Men sjekk gjerne ut de pluggene jeg linket til i fra Bose, blir kanskje litt dyrt men, men bedre kansellering sies det. Endret 14. april 2014 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå