IvarMelgaard Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Har en pc 2 år gammel hp pc, som ikke vil starte, det begynte for noen måneder siden da jeg merket at skjermen ble plutselig helt svart men maskinen var fortsatt i gang som om ingenting hadde skjedd, musikken fortsatte blandt annet. Da fungerte det bare og restarte pcn, etterhvert gikk det over til at hele pcn slo seg av, da hjalp det ogaå bare med en restart. Men nå for noen uker siden fikk jeg ikke start på den i det heletatt. Da begynte den bare og pipe et kort pip med ca 2 sekunders mellomrom et par sekunder etter jeg hadde skrudd den på, prøvde med et nytt skjermkort og dette hjalp fint lite, prøvde og rugge og røre litt på skjermkortet og ram'en for og se om deg hjalp, og da gikk det over til at jegk om til den første "oppstartssiden" hvor det står " teykk esc for oppstartsalternativer" og der blir den stående uansett hva jeg gjør, trykker jeg på esc ( eller hvilken som helst tast) hører jeg bare en svak durelyd fra pcn et sted. Noen som har noe ide om hva det kan være? Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 (endret) må være hovedkortet som har gått dukken.... kan også være harddisk som skurrer, men litt vanskelig å si.. samme skjedde med min HP etter 4 mnd. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c04090520&cc=no&dlc=no&lc=no&jumpid=reg_r1002_nono_c-001_title_r0001 Endret 9. april 2014 av Yippee Lenke til kommentar
dbass Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Først; BACKUP! Da var det ute av verden Ta ut disken din, støvblås maskinen, fyr opp en Ubuntu-plate og kjør en memtest. Etter att denne har stått på over natten (forhåpentligvis uten feil), kjør Ubuntu et par dager (uten restart) og prøv å fremkall feilen her. Klarer du ikke dette forsøker du å koble til disken igjen, velger den som BOOT pri og starter fra denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå