AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Hei, Usikker på om jeg poster rett plass nå. Men prøver. Har seg slik at jeg hoppet over mensen som jeg skulle hatt for ca. 1 mnd siden. Og hopper over den jeg skulle hatt nå fra fredag av, grunnet at det er påske. Vil ikke ha den da. Gjør det med pillen, om det skulle være uklart. Men i de siste 2-3 ukene har jeg hatt symptomer på graviditet. Som ømme/vonde pupper, vondt i magen, bitte litt rare matvaner, ikke noe spesielt anderledes. Er kvalm til tider, kan bli der etter mat, men har ikke med morgen kvalme. Og blir lett sinna/humør svigninger. Men det har jeg tildels hele tiden. Men føles ut som det svinger oftere nå. Mulig det bare er syken som lurer meg, men. Siden jeg var/er så usikker tok jeg idag en graviditetstest. Og fikk negativt. Den lodrette kontrollstreken var helt klar, og den vanrette så litt svak ut, men ingen antydning til den lodrette streken. (Brukte Clearblue, så det betyr at den var negativ, right?). Uansett, tror dere jeg er gravid, eller ikke? Hva kan det isåfall være? Vurderer ny test imorgen tidlig. Eller bør jeg ta senere? Hva tror dere? Anonymous poster hash: c5bea...eae Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Trur du skal ta en test til, eller bestille time hos en gyno, så du får vite hva som skjer. Ordner seg nok Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 Kan legge til at det er 2mnd siden jeg hadde mensen sist. Altså hadde mensen, hoppet over for 1mnd siden, og skulle hatt nå til fredag, men har valgt å forsette med pillen grunnet påska. Har også vært litt uregelmessig når det gjelder tidpunkt på når jeg har tatt pillen. Istedet for 12 hver dag, har det noen dager vært 18 osv. Anonymous poster hash: c5bea...eae Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 da kan det nok fort være det også.. sikkert ikke noe, men ville nok tatt kontakt med noen som vet litt bedre.. Lykke til Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Ta kontakt med legen, eller ta en test til for å være sikker. Men når du stresser pga. så kan det godt hende du innbiller deg de tegnene du har. Om du har tatt pillene riktig er det veldig lite sannsynlig at du er gravid, også om du har glemt en av og til. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Hei, Usikker på om jeg poster rett plass nå. Men prøver. Har seg slik at jeg hoppet over mensen som jeg skulle hatt for ca. 1 mnd siden. Og hopper over den jeg skulle hatt nå fra fredag av, grunnet at det er påske. Vil ikke ha den da. Gjør det med pillen, om det skulle være uklart. Men i de siste 2-3 ukene har jeg hatt symptomer på graviditet. Som ømme/vonde pupper, vondt i magen, bitte litt rare matvaner, ikke noe spesielt anderledes. Er kvalm til tider, kan bli der etter mat, men har ikke med morgen kvalme. Og blir lett sinna/humør svigninger. Men det har jeg tildels hele tiden. Men føles ut som det svinger oftere nå. Mulig det bare er syken som lurer meg, men. Siden jeg var/er så usikker tok jeg idag en graviditetstest. Og fikk negativt. Den lodrette kontrollstreken var helt klar, og den vanrette så litt svak ut, men ingen antydning til den lodrette streken. (Brukte Clearblue, så det betyr at den var negativ, right?). Uansett, tror dere jeg er gravid, eller ikke? Hva kan det isåfall være? Vurderer ny test imorgen tidlig. Eller bør jeg ta senere? Hva tror dere? Anonymous poster hash: c5bea...eae Om disse symptomene kommer av at du er gravid, så burde det være mer enn nok til å gi et positivt utslag på en test. Bare husk å ta testen om morgenen før du går på do. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Hvis du har mye symptomer hadde det vært synlig på test stort sett ja. Forøvrig kan du hoppe over mensen hver gang om du ønsker Ingenting farlig med det, mensen når man går på p-piller er uansett "falsk". Eneste grunnen til å ikke hoppe over mensen er hvis man sliter med uregelmessige småblødninger. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Om disse symptomene kommer av at du er gravid, så burde det være mer enn nok til å gi et positivt utslag på en test. Bare husk å ta testen om morgenen før du går på do. Sjelden man trenger å ta den om morgenen, det var nesten nødvendig før på ufølsomme tester som trengte ren morgenurin, men testene vi har idag har lavere grense før de slår ut. Med mindre man tester flere dager før forventet mens så kan de tas hele døgnet. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 Siden jeg skulle ha fått mensen på fredag, om jeg ikke hadde hoppet over og forsatt å ta pillen. Tror dere da testen er riktig? Anonymous poster hash: c5bea...eae Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Siden jeg skulle ha fått mensen på fredag, om jeg ikke hadde hoppet over og forsatt å ta pillen. Tror dere da testen er riktig? Anonymous poster hash: c5bea...eae Jeg tror testen er riktig, de er som regel det. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Siden jeg skulle ha fått mensen på fredag, om jeg ikke hadde hoppet over og forsatt å ta pillen. Tror dere da testen er riktig? Anonymous poster hash: c5bea...eae Husk at du faktisk ikke skulle fått mensen på fredag. Du må forskyve med den uken du hoppet over sist også. Det er uansett ganske umulig å forutsi syklus når man går på p-piller, mange har kanskje 29 dagers syklus, p-pillene legger opp til 28. Da kan du strengt tatt forskyve en dag for hver måned du har gått på p-piller I tillegg så kan p-pillene endre syklusen... Vent en uke, ta en test til. Om du fortsatt er kvalm så drar du til legen. Ømme pupper og humørsvingninger kan komme av så mangt, og er helt normalt som kvinne, men kvalme er greit å få sjekket ut, for det er det ikke vanlig å fly rundt med i dagesvis. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 Har regnet med den uken, og jeg pleier å treffe ganske bra til vanlig når jeg teller for å finne ut av når den kommer. Hopper vanligvis over 1mnd alltid, så har kun mensen annenhver mnd. Men hopper nå da over enda en mnd. Når det gjelder kvalmen er jeg ikke konstant kvalm, men kan bli det periodevis, og etter jeg har spist noen ganger. Kjennes ut som det er ofte, men kan være psyken som spiller meg et puss. For jeg har hele tiden kunnet bli kvalm etter diverse mat. Så jeg vet ikke, tror jeg tar en test til nå, akkurat våknet så Anonymous poster hash: c5bea...eae Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 nå, hva viste den? Anonymous poster hash: 6343c...831 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. april 2014 Forfatter Del Skrevet 12. april 2014 Tok en ny test og det var litt merkelig. For den første vistes kun den vanrette streken. Men nå fulgte jeg med testen hele tiden. Og det kom først en liten svak lodrett strek, men den forsvant før 3 minutter var gått. Hva betyr det? :/ Anonymous poster hash: c5bea...eae Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 Ingen som vet hva det kan være? Altså den første testen jeg tok lot jeg ligge mens jeg gjorde andre ting, og når jeg så på den var den negativ. Men den andre jeg tok fulgte jeg med hele tiden. Og først kom det en svak tynn lodrett strek. Men den forsvant og bare den vanrette vistes, altså negativ. Vil dette regnes som en positiv test? Anonymous poster hash: c5bea...eae Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Nei. Dra til legen, så tar han blodprøve. Da får du sikkert svar. Lenke til kommentar
MadeleneB Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Ingen kan si at du er gravid eller ikke på et forum. Så jeg ville heller ha tatt en tur til fastlege om jeg var deg.. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Enig med hun over. Gå til legen. De kan ta blodprøve. Få testet deg igjen. Morgenkvalme kan man ha når som helst på dagen, ikke kun morgen. Lenke til kommentar
jodaneida Skrevet 10. april 2015 Del Skrevet 10. april 2015 Var selv en stund helt sikker på at jeg var gravid selv om jeg hadde p-stav (da jeg følte jeg hadde symptomene), men viste seg altså at jeg ikke var det. Tror det er litt som at hvis du tror du er gravid, så får du symptomene på det.. men kan være lurt å sjekke det på nytt bare for å være sikker:) Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Ingen som vet hva det kan være? Altså den første testen jeg tok lot jeg ligge mens jeg gjorde andre ting, og når jeg så på den var den negativ. Men den andre jeg tok fulgte jeg med hele tiden. Og først kom det en svak tynn lodrett strek. Men den forsvant og bare den vanrette vistes, altså negativ. Vil dette regnes som en positiv test? Anonymous poster hash: c5bea...eae høres ut som noe er på gang ja.... ta kontakt med lege du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg