Gå til innhold

Filmen 'Naqoyaqatsi' blir utgitt den 14. Oktober

Anbefalte innlegg

Fra http://www.koyaanisqatsi.org/films/naqoyqatsi.php har vi da raskt:

Na-qoy-qatsi: (nah koy' kahtsee) N. From the Hopi Language. 1. A life of killing each other 2. War as a way of life. 3. (Interpreted) Civilized violence.

Skulle jeg velge ut én enkelt hendelse som har hatt mest inntrykk på danningen av mitt verdigrunnlag, så må vel det være å se 'Powaqqatsi', den andre filmen i denne triologien, under "operasjon dagsverk" for mange herrens år siden.

Nå kommer da altså den siste filmen ut, og jeg vil da oppfordre folket til å kikke litt på siten over.

Meget kraftfulle filmer, som jeg ærlig må innrømme gir meg en liten tåre i øyekroken hver gang jeg ser dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette navnet på de tre filmene?

1. A life of killing each other

2. War as a way of life.

3. (Interpreted) Civilized violence.

Eller hva navnet betyr?

Hva heter filmene? Jeg har aldri hørt om de... Hvor kan jeg få tak i de, og hvilke type filmer er det?

Lenke til kommentar

www.play.com har andre nevnt som god dvd-kilde, amazon.co.uk er ogsaa grei, akersmic.no i norge, ellers er det flere biblioteker naa som kommer med dvd-samlinger.

Dette er en _helt_ spesiell type filmer. Kanskje kun for spesielt interesserte, men kort:

Dette er kun filmsekvenser tilsatt musikk / lyd.

Allikevel presterer det aa fortelle en sammenhengende historie - jeg vil vel si det er en mye mer "ren" film, idet filmen som medium kommer klarere til uttrykk.

Men linken oeverst paa det foerste innlegget forteller litt mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...