Gothminister Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Så du mener det er helt legitimt at en fremmedmakt annekterer land og plaffe ned alle de som motsetter seg en slik okkupasjon? Lurer på hva du ville ha gjort om svenskene plutselig hadde bestemt seg for å bygge så kalte forsvarsmurer i Norge, rive ned huset ditt og true med å skyte deg om du skulle være så frekk å protestere. Du bør vite at man har diskutert, studert osv. dette i mange år og man er uenig. Hvem som egentlig dette området tilhører er omstridt. Det har lite med bibelen å gjøre. Men den debatten overlater jeg til andre. Jeg støtter det landet som opptrer sivilisert, som har demokrati og som vi her i Norge har mer til felles med. Så for min del må Israel gjøre det de må for og forsvare seg mot de primitive som kaster stein og sender bomber som dreper uskyldige kvinner og barn. Terrorisme vil jeg aldri støtte. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 https://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Society_&_Culture/Population_of_Israel.html Kan ikke alle jøder bare dra tilbake dit de kom fra? Dagens gererasjon med jøder hører ikke hjemme i dette området/landet. Bare pga ei gammel eventyrbok uten rot i virkeligheten og noen idiotiske Briter (og andre europeere) på slutten av 40-tallet så har millioner av jøder flyttet til dette området og latt det gå utover palestinerene som bodde der fra før. Er det noe rart det blir konflikt når så mange millioner jøder flytter til dette området og finner seg til rette, på palestinerenes bekostning. På bare 66 år er det blitt 100x flere jøder i området. Mesteparten tilflyttet fra andre land. Fra 800.000 til 8.000.000! Jeg holder egentlig ikke med noen av sidene i denne saken, men jeg skjønner godt at Palestinerene er hårsåre og rasler med sablene. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 https://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Society_&_Culture/Population_of_Israel.html Kan ikke alle jøder bare dra tilbake dit de kom fra? Dagens gererasjon med jøder hører ikke hjemme i dette området/landet. Bare pga ei gammel eventyrbok uten rot i virkeligheten og noen idiotiske Briter (og andre europeere) på slutten av 40-tallet så har millioner av jøder flyttet til dette området og latt det gå utover palestinerene som bodde der fra før. Så er spørsmålet hvor de kommer i fra? Om jødene virkelig hører hjemme i Israel, det er der de lærde strides. Men uansett, jødene er der nå og Israel er deres område. Det må Palestinerne forholde seg til. Så må de forsøke å leve sammen. Noe som mest sannsynlig de aldri vil klare. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Du bør vite at man har diskutert, studert osv. dette i mange år og man er uenig. Hvem som egentlig dette området tilhører er omstridt. Det har lite med bibelen å gjøre. Men den debatten overlater jeg til andre. Jeg støtter det landet som opptrer sivilisert, som har demokrati og som vi her i Norge har mer til felles med. Så for min del må Israel gjøre det de må for og forsvare seg mot de primitive som kaster stein og sender bomber som dreper uskyldige kvinner og barn. Terrorisme vil jeg aldri støtte. Helt enig. Mye fetere å se på bombefly og tanks som knuser hus med skitne muslimske familier i enn å se på skitne muslimer som skyter raketter på rene pene israelske hjem. Noen ganger tar jeg meg en runk mens jeg ser på israels nye antimissilsystem skyte ned raketter. High-tech er maaaad sexy bro!«!!« Endret 15. april 2014 av Aiven 1 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 https://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Society_&_Culture/Population_of_Israel.html Kan ikke alle jøder bare dra tilbake dit de kom fra? Dagens gererasjon med jøder hører ikke hjemme i dette området/landet. Bare pga ei gammel eventyrbok uten rot i virkeligheten og noen idiotiske Briter (og andre europeere) på slutten av 40-tallet så har millioner av jøder flyttet til dette området og latt det gå utover palestinerene som bodde der fra før. Så er spørsmålet hvor de kommer i fra? Om jødene virkelig hører hjemme i Israel, det er der de lærde strides. Men uansett, jødene er der nå og Israel er deres område. Det må Palestinerne forholde seg til. Så må de forsøke å leve sammen. Noe som mest sannsynlig de aldri vil klare. Jødene kan dra tilbake til de landene de dro fra. At deres oppdiktede hellige fantasibok sier at de har rett på dette landet gjør det ikke noe mer riktig at ~7.000.000 jøder som har statsborgerskap i andre land og aldri har satt sin fot i Israel/Palestina før skal stjele landet fra de som er født og oppvokst der. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 https://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Society_&_Culture/Population_of_Israel.html Kan ikke alle jøder bare dra tilbake dit de kom fra? Dagens gererasjon med jøder hører ikke hjemme i dette området/landet. Bare pga ei gammel eventyrbok uten rot i virkeligheten og noen idiotiske Briter (og andre europeere) på slutten av 40-tallet så har millioner av jøder flyttet til dette området og latt det gå utover palestinerene som bodde der fra før. Så er spørsmålet hvor de kommer i fra? Om jødene virkelig hører hjemme i Israel, det er der de lærde strides. Men uansett, jødene er der nå og Israel er deres område. Det må Palestinerne forholde seg til. Så må de forsøke å leve sammen. Noe som mest sannsynlig de aldri vil klare. Jødene kan dra tilbake til de landene de dro fra. At deres oppdiktede hellige fantasibok sier at de har rett på dette landet gjør det ikke noe mer riktig at ~7.000.000 jøder som har statsborgerskap i andre land og aldri har satt sin fot i Israel/Palestina før skal stjele landet fra de som er født og oppvokst der. Du burde vite at det er dette de lærde strides om. Var jødene der lenge før palestinerne eller ikke? Drit nå i fantasiboken, det er ikke den man forholder seg til. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Du bør vite at man har diskutert, studert osv. dette i mange år og man er uenig. Hvem som egentlig dette området tilhører er omstridt. Det har lite med bibelen å gjøre. Men den debatten overlater jeg til andre. Jeg støtter det landet som opptrer sivilisert, som har demokrati og som vi her i Norge har mer til felles med. Så for min del må Israel gjøre det de må for og forsvare seg mot de primitive som kaster stein og sender bomber som dreper uskyldige kvinner og barn. Terrorisme vil jeg aldri støtte. Helt enig. Mye fetere å se på bombefly og tanks som knuser hus med skitne muslimske familier i enn å se på skitne muslimer som skyter raketter på rene pene israelske hjem. Noen ganger tar jeg meg en runk mens jeg ser på israels nye antimissilsystem skyte ned raketter. High-tech er maaaad sexy bro!«!!« Du har sikkert en fetisj, siden du ronker etter krig og elendighet. Men det skal da du selvsagt få lov til. At du diskriminerer muslimer, ikke noe nytt det heller. Så stå på videre med din fetisj og syn på mennesker. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 Så du mener det er helt legitimt at en fremmedmakt annekterer land og plaffe ned alle de som motsetter seg en slik okkupasjon? Lurer på hva du ville ha gjort om svenskene plutselig hadde bestemt seg for å bygge så kalte forsvarsmurer i Norge, rive ned huset ditt og true med å skyte deg om du skulle være så frekk å protestere. At de skyter tilbake på de som sender raketter mot israelske sivile er helt greit Så da var det også helt greit at tyskerne skjøt tilbake, da de ble angrepet av den norske motstandsbevegelsen i WW2? Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 Så du mener det er helt legitimt at en fremmedmakt annekterer land og plaffe ned alle de som motsetter seg en slik okkupasjon? Lurer på hva du ville ha gjort om svenskene plutselig hadde bestemt seg for å bygge så kalte forsvarsmurer i Norge, rive ned huset ditt og true med å skyte deg om du skulle være så frekk å protestere. Du bør vite at man har diskutert, studert osv. dette i mange år og man er uenig. Hvem som egentlig dette området tilhører er omstridt. Det har lite med bibelen å gjøre. Men den debatten overlater jeg til andre. Jeg støtter det landet som opptrer sivilisert, som har demokrati og som vi her i Norge har mer til felles med. Så for min del må Israel gjøre det de må for og forsvare seg mot de primitive som kaster stein og sender bomber som dreper uskyldige kvinner og barn. Terrorisme vil jeg aldri støtte. Du sier at du aldri vil støtte terrorisme. Inkluderer dette også statsterrorisme? Og dersom ja, hvorfor støtter du da Israel? Jeg kaller ikke et land siviilisert som skyter for å drepe på stein kastende barn okkuperer fremmed land i komplett strid med internasjonal lovgivning bygger apartheidsmurer i fremmed land systematisk koloniserer fremmed land og driver lokalbefolkningen ut med makt Hva det er israelerne måtte bygge innenfor deres egne grenser er jeg komplett likegyldig til; bare så lenge de ikke gjør det på fremmed jord. 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 15. april 2014 Forfatter Del Skrevet 15. april 2014 https://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Society_&_Culture/Population_of_Israel.html Kan ikke alle jøder bare dra tilbake dit de kom fra? Dagens gererasjon med jøder hører ikke hjemme i dette området/landet. Bare pga ei gammel eventyrbok uten rot i virkeligheten og noen idiotiske Briter (og andre europeere) på slutten av 40-tallet så har millioner av jøder flyttet til dette området og latt det gå utover palestinerene som bodde der fra før. Så er spørsmålet hvor de kommer i fra? Europa og Russland. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Du sier at du aldri vil støtte terrorisme. Inkluderer dette også statsterrorisme? Og dersom ja, hvorfor støtter du da Israel? Jeg kaller ikke et land siviilisert som skyter for å drepe på stein kastende barn okkuperer fremmed land i komplett strid med internasjonal lovgivning bygger apartheidsmurer i fremmed land systematisk koloniserer fremmed land og driver lokalbefolkningen ut med makt Hva det er israelerne måtte bygge innenfor deres egne grenser er jeg komplett likegyldig til; bare så lenge de ikke gjør det på fremmed jord. Steinkastende barn, hvem skal du lure? Nei dette vil nok ikke vi bli enig om. Tror ingen vil noen gang komme til noen fredelig løsning. Jeg vil aldri støtte terror og islamister som Hamas, uansett hvor mange overgrep Israel måtte gjøre og har gjort. Så der står vi i debatten og vil sikkert bli stående de neste 40 årene. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Du bør vite at man har diskutert, studert osv. dette i mange år og man er uenig. Hvem som egentlig dette området tilhører er omstridt. Det har lite med bibelen å gjøre. Men den debatten overlater jeg til andre. Jeg støtter det landet som opptrer sivilisert, som har demokrati og som vi her i Norge har mer til felles med. Så for min del må Israel gjøre det de må for og forsvare seg mot de primitive som kaster stein og sender bomber som dreper uskyldige kvinner og barn. Terrorisme vil jeg aldri støtte. Helt enig. Mye fetere å se på bombefly og tanks som knuser hus med skitne muslimske familier i enn å se på skitne muslimer som skyter raketter på rene pene israelske hjem. Noen ganger tar jeg meg en runk mens jeg ser på israels nye antimissilsystem skyte ned raketter. High-tech er maaaad sexy bro!«!!« Du har sikkert en fetisj, siden du ronker etter krig og elendighet. Men det skal da du selvsagt få lov til. At du diskriminerer muslimer, ikke noe nytt det heller. Så stå på videre med din fetisj og syn på mennesker. Underlig at du klarte å ta meg seriøst, jeg dro bare din tankeretning helt ut, kan syntes som du fant den pervers - og det var hele poenget. Selv er jeg trygt plantet på muslimenes side i denne konflikten, ikke fordi de er muslimer, men fordi israelske bosettere med makt konsekvent har fortrengt lokale palestinere i snart 70 år. Vi snakker om et 70 år langt organisert og målrettet tilegning av stadig mer land for mennesker av jødisk religion, med mer eller mindre voldelige midler. Vi snakker også om en lang konflikt, som muslimene gang etter gang har forsøkt å løse med fredelige midler, mens jødene ved hver eneste fredsavtale har vist gang på gang at de ikke har noen intensjoner om å overholde avtaler, fordi de ser på hele området som sitt, da det står i Bibelen. Det er så diskriminerende som det kan få blitt. Merk at jeg med jøder og muslimer kun omtaler menneskene som lever i dette området, da det desverre er de skillelinjene som har blitt skapt i Israel i vår tid. Dette er selvsagt en grov generalisering og flertallet av jødene i Israel er selvsagt bra folk, men det er en altfor stor gruppe som ikke anser muslimer som mennesker med de samme rettighetene som jøder. Det er dette det må gjøres noe med, dersom det noen gang skal bli fred der nede. Endret 15. april 2014 av Aiven Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Underlig at du klarte å ta meg seriøst, jeg dro bare din tankeretning helt ut, kan syntes som du fant den pervers - og det var hele poenget. Selv er jeg trygt plantet på muslimenes side i denne konflikten, ikke fordi de er muslimer, men fordi israelske bosettere med makt konsekvent har fortrengt lokale palestinere i snart 70 år. Vi snakker om et 70 år langt organisert og målrettet tilegning av stadig mer land for mennesker av jødisk religion, med mer eller mindre voldelige midler. Vi snakker også om en lang konflikt, som muslimene gang etter gang har forsøkt å løse med fredelige midler, mens jødene ved hver eneste fredsavtale har vist gang på gang at de ikke har noen intensjoner om å overholde avtaler, fordi de ser på hele området som sitt, da det står i Bibelen. Det er så diskriminerende som det kan få blitt. Merk at jeg med jøder og muslimer kun omtaler menneskene som lever i dette området, da det desverre er de skillelinjene som har blitt skapt i Israel i vår tid. Dette er selvsagt en grov generalisering og flertallet av jødene i Israel er selvsagt bra folk, men det er en altfor stor gruppe som ikke anser muslimer som mennesker med de samme rettighetene som jøder. Det er dette det må gjøres noe med, dersom det noen gang skal bli fred der nede. Mer underlig er det at du tror jeg tok deg seriøst. Ellers gjenspeiler ditt svar hvem side du er på. Dette kunne like godt vært påstått av en på motsatt side og slik går dagene. Det blir ikke fred eller forsoning på noen måte med slike påstander. Det burde du selv forstå. Ingen kan løse en konflikt med og legge all skyld over på den andre. Overgrep har blitt og blir begått på begge sider. En av hundrevis av utfordringer som må løses er Hamas sitt syn på Israel som land. Men den debatten tror jeg man lurest lar de med litt større kunnskap ta. Folk har studert denne konflikten i årevis, uten at de er enig. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Underlig at du klarte å ta meg seriøst, jeg dro bare din tankeretning helt ut, kan syntes som du fant den pervers - og det var hele poenget. Selv er jeg trygt plantet på muslimenes side i denne konflikten, ikke fordi de er muslimer, men fordi israelske bosettere med makt konsekvent har fortrengt lokale palestinere i snart 70 år. Vi snakker om et 70 år langt organisert og målrettet tilegning av stadig mer land for mennesker av jødisk religion, med mer eller mindre voldelige midler. Vi snakker også om en lang konflikt, som muslimene gang etter gang har forsøkt å løse med fredelige midler, mens jødene ved hver eneste fredsavtale har vist gang på gang at de ikke har noen intensjoner om å overholde avtaler, fordi de ser på hele området som sitt, da det står i Bibelen. Det er så diskriminerende som det kan få blitt. Merk at jeg med jøder og muslimer kun omtaler menneskene som lever i dette området, da det desverre er de skillelinjene som har blitt skapt i Israel i vår tid. Dette er selvsagt en grov generalisering og flertallet av jødene i Israel er selvsagt bra folk, men det er en altfor stor gruppe som ikke anser muslimer som mennesker med de samme rettighetene som jøder. Det er dette det må gjøres noe med, dersom det noen gang skal bli fred der nede. Mer underlig er det at du tror jeg tok deg seriøst. Ellers gjenspeiler ditt svar hvem side du er på. Dette kunne like godt vært påstått av en på motsatt side og slik går dagene. Det blir ikke fred eller forsoning på noen måte med slike påstander. Det burde du selv forstå. Ingen kan løse en konflikt med og legge all skyld over på den andre. Overgrep har blitt og blir begått på begge sider. En av hundrevis av utfordringer som må løses er Hamas sitt syn på Israel som land. Men den debatten tror jeg man lurest lar de med litt større kunnskap ta. Folk har studert denne konflikten i årevis, uten at de er enig. Dette er en konflikt mellom en sterk part og en svak part, hvor den sterke siden er så sterk at den gjør som den vil og derfor kan pøse på med invaderende bosettere med støtte fra statsmakten. Dette er ikke nytt i historien. Grekerne gjorde det i Anatolia, Romerne i hele sitt rike, Russerne har gjort det i hele sitt rike (Krim, Kaukasus o.s.v), engelskmennene i Nord-Irland, tyrkerne i Georgia, kineserne i Tibet o.s.v. Det er en strategi for å utvide sitt territorie og sikre det, like gammel som den er effektiv. Machiavelli skrev om strategien i Fyrsten i 1513. Det spesielle er at det foregår i dag, av en nasjon som kaller seg et moderne demokrati. Endret 15. april 2014 av Aiven 3 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Fremdeles. En vil som norsk trives bedre i Tel Aviv enn Yafo. Lenke til kommentar
endretbrukernavn Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Så da var det også helt greit at tyskerne skjøt tilbake, da de ble angrepet av den norske motstandsbevegelsen i WW2? Motstandsbevegelsen drev ikke med drap på sivile slik Palestinerne gjør så den sammenligningen bommet du med 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 (endret)   Frp har en egen evne til å frambringe idioter. Tullprat. Tullinger finner man i alle partier. Stemmer, og det er vel stort sett det eneste man finner i de politiske partier Endret 16. april 2014 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 Så du mener det er helt legitimt at en fremmedmakt annekterer land og plaffe ned alle de som motsetter seg en slik okkupasjon? Lurer på hva du ville ha gjort om svenskene plutselig hadde bestemt seg for å bygge så kalte forsvarsmurer i Norge, rive ned huset ditt og true med å skyte deg om du skulle være så frekk å protestere. At de skyter tilbake på de som sender raketter mot israelske sivile er helt greit Så da var det også helt greit at tyskerne skjøt tilbake, da de ble angrepet av den norske motstandsbevegelsen i WW2? Det er vanlig å skyte tilbake i en krigssituasjon. Synes du det er vanskelig og forstå? Lenke til kommentar
The Credible Hulk Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 Forøvrig kunne man si det samme om folk i Rødt, SV og AUF. Dra til det forpulte Palestina dere elsker så høyt og bli der... se hvor lenge dere overlever som ikke-muslimer blandt islamistene. Er du sint nå? You don't want to see me angry! I'll... write about it on the Internet! Neida, jeg blir bare frustrert over folk som støtter kriminelle og terrorister og vil nekte et annet land å forsvare seg eller eventuelt etnisk rense hele regionen. Sameksistens er den eneste veien fremover. Lenke til kommentar
The Credible Hulk Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 Hvis talsmenn for de partiene hadde brukt samme type ussel retorikk om jøder og deres "egenskaper" som det Tybring-Gjedde & Co. bruker for å generalisere om muslimer, ville de umiddelbart blitt stemplet anti-semitter og fryst ut av det gode selskap (heldigvis) Så er Tybring-Gjedde en gjennomsiktig og rasistisk dust også da, så det er ikke så rart Jeg har ingenting til overs for ham. Han er en norsk-talibaner, bare litt annen hudfarge og litt annerledes navn på religionen. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå