jsw Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Jeg har en Sony Acro S med Android 4.1.2. Jeg bruker GMail og har kontaktene mine der. På PC'n får jeg opp 2 telefonnummer på en bestemt kontakt, mens på telefonen får jeg opp 4 telefonnummer på samme kontakt, dvs de 2 fra PC'n + 2 til...?? Jeg antar da at de to ekstra ligger enten på telefonen eller på SIM-kortet, men har lest og lett etter en måte å finne og se på/redigere/slette disse uten å lykkes. Noen tips? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 I telefonboken skal du kunne filtrere listen for å kun vise de som ligger lokalt på telefonen, gMail++. Åpne telefonboken og trykk på de prikkene som er over hverandre og velg Filtrer. Lenke til kommentar
jsw Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 (endret) Takker så langt! Da har jeg valgt Filter og under VIS KONTAKTER får jeg opp: Lokal kontakt (har valgt alle valg her som er Kolleger, Familie, Venner og Alle andre kontakter uten at jeg helt vet hva disse valgene står for), Skype (ikke valgt noen her), Facebook (ikke valgt noen her) og Google (valgt eneste valg som er My Contacts). Men noe nærmere de mystiske telefonnummerene på SIM eller i telefon kom jeg ikke..?? Edit: Leser eget innlegg - betyr Lokal kontakt kanskje telefonen? Endret 9. april 2014 av jsw Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Lokal kontakt er telefonen ja. Lenke til kommentar
jsw Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 (endret) Takker Da har jeg gått inn på lokal kontakt og huket bort alle de som var med. Re-startet like godt hele telefonen for å sikre at endringene ble registrert, slo opp denne kontakten (det er forøvrig flere enn denne ene) og - voila - bare 2 telefonnummer!! Tusen takk for fin og effektiv hjelp PS: Er det noen måte å SE (f.eks. ved å skille ut) hvilke kontakter og hvilken informasjon som ligger på henholdsvis SIM og Telefon? Dette gikk jo greit på de gamle telefonene, med kopiering hit og dit.. Endret 10. april 2014 av jsw Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Den enkleste måten er å gjøre slik du nettopp har gjort men år du åpner en kontakt skal du kunne se om den er tilknyttet Gmail-kontoen din eller om den er tilknyttet telefonen lokalt. Lenke til kommentar
jsw Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 Rå-bra!! Da gikk jeg inn og fjernet Google kontakter og la på én og én gruppe under lokalt og så hva som dukket opp. Disse var dubletter (lå i begge registre) og ble slettet. Nå er telefonen "Clean" Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Du skal kunne slå sammen lokale kontakter og Gmail kontakter også. Lenke til kommentar
jsw Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 Vil tro det, ja, ut fra alt jeg leste i prosessen. Men det får bli en annen gang - nå er jeg bare glad alt er "på stell" Takker så mye! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå