jolieber Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 (endret) Jeg har nylig satt sammen en pc, og merker nå noen rare lyder i fra skjermens høytalere. Hvis jeg har lydkabel til skjermen, så får jeg noen vinelyder når jeg kjører noen spill. når jeg minimerer spillet så forsvinner lyden. Denne lyden kommer uansett om jeg har skrudd lydnivået i windows helt ned. Det blir høyere om jeg skrur opp lyden på skjermen via tastene på skjermen. Når jeg kjører spill med en annen lydenhet enn høytalerne på skjermen (ingen lydkabel til skjerm), får jeg uansett en lyd i fra skjermen, men denne er mye kortere, og annerledes. i stedet for vinelyd som iblant forvrenger seg, så er det en kort summelyd. vi snakker kanksje 1/3dels sekund eller noe, men lyden er så høy at den er lett å irritere seg over. Det er typisk en lyd som kommer idet et spill er ferdig med å laste et eller annet. Edit: Jeg synes det bare blir verre og verre. nå kommer det en veldig stille summe lyd når jeg skriver dette innlegget. lyden kommer for hvert tastetrykk, hver gang jeg bruker musehjulet, og hele tiden når jeg flytter på musa. Er det noen som kan hjelpe meg med å bli kvitt dette problemet?? Skjermen min er en ASUS VG248QE 24" WIDE TFT LED 3D 144HZ BLACK Jeg har prøvd øreklokker fra pc, og det er ikke noe problem. jeg har også brukt andre høytalere, og det er ikke noe problem da heller. bortsett fra den korte summelyden, som er der uansett. Endret 9. april 2014 av jolieber Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 Til informasjon: Jeg har åpne kabinettet og flytta litt rundt på ting, og nå er det mye bedre. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 (endret) Hva skjer om du senker lydnivået på selve skjermen til minimum? Har selv noen dårlige høyttalere ved PCen, og støy er dagligdags. Hos meg så er det tilnærmet null støy med lydnivået helt i bunn (naturlig nok), men maksimal støy om jeg skrur av anlegget, altså når det står i standby. Kan ikke forklare det helt selv, men at det kommer av dårlig filtrering og dårlige komponenter er nok en gjenganger. Skjermede høyttalere og gjerne noen av litt kvalitet (går som regel sammen) er svært behagelig. Da slipper du støy fra skjermen, telefoner, andre kabler etc... Endret 10. april 2014 av Andrull Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 Hvis jeg skrur ned til minimum er det stille. Men det hjalp å bruke hdmi kabel istedet for vanlig lydkabel. først så funka ikke lyd på hdmi, men nå funker det, spør ikke hva som var feil først, men jeg flytta og bytta litt her og der og vips, lyd. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Ja digitale signaler vil ikke legge til støy. Så har man mulighdt yil det, så bør man alltid foretrrkke slikt. Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Må visst skrive litt her igjen... Jeg har merket en lyd som legger seg i bakgrunnen når jeg spiller musikk eller spill. I begynnelsen var lyden en liten vinelyd som fulgte musikken. Det vil si; når det ikke var lyd, var det heller ikke noen vinelyd. Nå har jeg vært inne i BIOS og slått av noen strømsparingsfunksjoner på cpu, og det virker til at dette har fjernet vinelyden. Og det er bra. Det som imidlertid ikke er bra, er at vinelyden er blitt erstattet av en annen lyd som er mye høyere. I stedet for en vinelyd hører jeg nå en blåselyd. Som feks fra en vifte. Og denne lyden er til stede mer eller midnre hele tiden, i større eller mindre grad avhengig av hva jeg gjør. Endret 27. april 2014 av jolieber Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 I og med at det er flere vifter i PCen, så høres det rimelig fornuftig ut. Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Men lyden kommer i fra høytalerne. Og noen ganger forvrenger lyden i spill seg helt, så jeg bare må slå det av. Endret 27. april 2014 av jolieber Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Ahh.Ja, det kan nok være mye rart, og det kan hende du vil streve for gjeves. Poenget er jo til syvende og sist elendige høyttalere, uten noen skjerming eller god filtrering av støy. Jeg ville aldri forventet mer enn det aller aller minste fra noen skjermhøyttalere, som tilsvarer det du får til 5-10kr i en kina-høytallerpakek fra DX.com. Akkurat hva slags støykilde det er denne plukker opp nå det har jeg ingen anelse av. XD Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Ok. Men burde man ikke forvente mer i fra en skjerm til litt over 2000 kroner (Garanti/Reklamasjon) ? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Er det ikke bare å koble ut høytalerne på skjermen og koble i noe annet på lydutgangen på hovedkortet med litt mer kvalitet enn innebygde $2-høytalere fra DX? Må da være behagelig å høre på musikk og spill fra skikkelige høytalere... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Ok. Men burde man ikke forvente mer i fra en skjerm til litt over 2000 kroner (Garanti/Reklamasjon) ? Nei. Det er nettopp det det er. En skjerm, ikke en høyttaler. Mulig det er i gråsonen, men i mine øyne er det en klar sak at du ikke kan forvente støyfri opplevelse med høyttalere som er bygd inn i en skjerm. Det er ikke noe annet enn en sidefunksjon. Og jeg har opplevd støy på mye andre høyttalere som også legger seg på noen få hundre kroner. På samme måte som at en gressklipper med mulighet for å automatisk dytte/kjøre klipperen frem bare er en sidefunksjon, og forventer ikke akkurat en bil. Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Jo (Newman). Det er bare det at da må jeg kjøpe det og . hehe. Endret 28. april 2014 av jolieber Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Ok. Men burde man ikke forvente mer i fra en skjerm til litt over 2000 kroner (Garanti/Reklamasjon) ? Nei. Det er nettopp det det er. En skjerm, ikke en høyttaler. Mulig det er i gråsonen, men i mine øyne er det en klar sak at du ikke kan forvente støyfri opplevelse med høyttalere som er bygd inn i en skjerm. Det er ikke noe annet enn en sidefunksjon. Og jeg har opplevd støy på mye andre høyttalere som også legger seg på noen få hundre kroner. På samme måte som at en gressklipper med mulighet for å automatisk dytte/kjøre klipperen frem bare er en sidefunksjon, og forventer ikke akkurat en bil. Ok, da forholder jeg meg til det. Blir nye høytalere da Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 (endret) http://www.prisjakt.no/product.php?p=511152 Til 399kr er disse faktisk ganske brukbare. Samt at de ser festlige ut Bruker de til musikk på den bærbare sony'n jeg har, og det er ikke noe merkbar støy i dem. Endret 28. april 2014 av newman221 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå