Gå til innhold

Test: AMD Radeon R9 295X2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

621 Watt? LOL?

Har du sett hva et GTX 780Ti bruker, eller ble du så ivrig att du fullstendig overså det?

GTX 780 Ti bruker 379watt. to slike bruker da 758W..

GTX 780 bruker 337watt, to slike bruker da 674W..

Greit å prøve å ta av seg nvidia brillene en gang i blant, selv om jeg forstår att det er hardt.

Man trenger ikke mer enn nøytrale briller for å ase at nvida gir mere ytelse per watt enn AMD.

AtW

Lenke til kommentar

AMD...vet ikke hvorfor men jeg sammenlignet det å kjøpe AMD produkter som å kjøpe First Price produkter.

Rart hvordan det der fungerer ja, Nvidia er jo skjermkortindustriens Apple.

Haha, ja du er vel inne på noe der men er jo selv en eplebruker så har egentlig ikke noe imot å betale litt mer for noe som er litt bedre :-)

Hadde 780Ti kortene vært dobbelt så dyr så 290x hadde jeg fremdeles valgt 780Ti kortene, old habbits die hard I guess. Muligens om jeg kunne ha glemt alt elendigheten jeg hadde med ATi kort og AMD CPU'ene i mine yngre dager så hadde jeg hatt et annet syn på AMD nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å jobbe på 3x 4k skjermer, det klarer du fint med feks et vanlig mid/highend kort.

Ryktet sier at skjermkort med flere dp-porter ikke alltid støtter full båndbredde på alle portene. Men du mener altså at dette er feil, og alle dp-porter på alle kort (i hvert fall mid-end og oppover) alltid støtter full båndbredde uansett?

All den tid det kan være noen delte oppfatninger der ute, så hadde det vært veldig oppklarende med en enkel opplysning i artikkelen på om 295x2 takler 4K simultant på alle fire porter.

For meg er i hvert fall den opplysningen langt mer spennende enn å teste ytelsen i "full hd" på et spill som kom da "hd-ready" fortsatt var et dagsaktuelt begrep.

Om du derimot tenker på gaming på 3x 4k skjermer så er det noe helt annet. 4gb Vram er overhode ikke nok til å drive 3x 4k skjermer om du vil ha noe eyecandy som AA osv, vi snakker her skjermflaten til 12x 1080p skjermer. Da ville jeg nok heller gått for noe alla 2/3x 290x 8Gb Toxic eller 2/3x Titan Black evt Titan Z.

Her blir utfordringen at dersom man må kjøre ett kort per skjerm pga. utgangene, så kan man ikke aktivere crossfire. Hvordan blir det da å kjøre Eyefinity, og hvilken ytelse kan man forvente?

Dersom det går å kjøre 4K på alle dp-porter simultant på f.eks. et 290x-kort, og man har tre slike i crossfire, så må du fremdeles ha minst tre dp-porter på det ene kortet (man kan vel fremdeles bare bruke portene på det ene kortet?). Er det mange 290x-kort som kan skilte med tre og fire dp-porter?

Og ja, jeg vet at disse spørsmålene er ganske irrelevante for de fleste akkurat nå, men det blir stadig mer aktuelt for flere i takt med at prisene går nedover. Derfor mener jeg faktisk at tester gjerne kan teste de nye problemstillingene, og ikke bare se årevis bakover.

Endret av Horge
Lenke til kommentar

621 Watt? LOL?

Har du sett hva et GTX 780Ti bruker, eller ble du så ivrig att du fullstendig overså det?

GTX 780 Ti bruker 379watt. to slike bruker da 758W..

GTX 780 bruker 337watt, to slike bruker da 674W..

Greit å prøve å ta av seg nvidia brillene en gang i blant, selv om jeg forstår att det er hardt.

62529.png

Greit å ta av seg AMD brillene å kanskje?

Jeg har nok ingen AMD briller, men jeg skjønner jo att du synes det er morsomt å si det. og til opplysning så hadde jeg mest sannsynlig gått for 780 om jeg skulle kjøpt noe gamer pc idag.

Jeg ser forresten ikke helt hva som er så avskrekkende med grafen du linker til? Hvem faen bryr som om watt om man skal kjøre 2 eller flere toppkort sammen? Da kjøper man et beist av en strømforsyner og gamer..

Bruker greit med strøm 780 også om du på død og liv skal diskutere hvor mye watt forskjellige kort bruker.

Det er bare enkelte av dere nvidia gutta som tar helt av som noen 10 åringer med en gang det nevnes AMD og nvidia.

Endret av FiveInline
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Først påstår du at ATI kortene bruker mye mindre strøm og at dette er viktig.

Så blir det motbevist, og da er det plutselig ikke så viktig lenger om de bruker mye strøm.

Dobbeltmoralen er høy.

Endret av kremt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først påstår du at ATI kortene bruker mye mindre strøm og at dette er viktig.

Så blir det motbevist, og da er det plutselig ikke så viktig lenger om de bruker mye strøm.

Dobbeltmoralen er høy.

Hva har jeg påstått sa du? att strømforbruk er viktig? Tror du skal gå tilbake å lese innlegget en gang til. Det er ingenting der hvor jeg påstår att strømforbruk er viktig, og jeg sa heller ikke att amd sine kort brukte så mye mindre? Poster du i fylla eller? Makan til vrøvl.

Jeg er ikke så opptatt av strømforbruk, men selv om jeg svarer en på dette, så betyr jo ikke det automatisk att jeg er det?

Det skiller jo uansett ikke all verden mellom kortene, selvom AMD sine kort bruker mer og jeg tolket tabellen fra hw feil, det skal jeg gladelig innrømme.

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De ekstreme driver-problemene til AMD-korta før om årene sitter fremdeles i meg desverre , selv om de har blitt stue-rene nå.

Hvor langt tilbake er det egentlig du tenker på her? 10 år?

Nvidias håpløse drivere for Vista og Starcraft 2-flausen sitter forøvrig svært dypt hos meg fortsatt, mye fordi jeg har hukommelsen til en elefant og nekter å innse at ting kan endre seg.

Endret av N o r e n g
  • Liker 5
Lenke til kommentar

De ekstreme driver-problemene til AMD-korta før om årene sitter fremdeles i meg desverre , selv om de har blitt stue-rene nå.

Mulig han sikter til Linux... Da trenger du ikke veldig god hukommelse.
Lenke til kommentar

Mulig han sikter til Linux... Da trenger du ikke veldig god hukommelse.

Nå er det ikke bare AMD som har driverproblemer med Linux, Nvidia stiller betydelig sterkere, men det er ikke akkurat en dans på roser der heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Driver problemer med AMD? Tror jeg må tilbake til ATI dagene (før 2006) for å finne noen nevneverdige problemer...

Har hatt AMD (ATI) siden Geforce 4.

Jeg har aldri problemer med data, selv ikkje når jeg overklokker. Jeg har det bare gøy :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Driver problemer med AMD? Tror jeg må tilbake til ATI dagene (før 2006) for å finne noen nevneverdige problemer...

Har hatt AMD (ATI) siden Geforce 4.

Jeg har aldri problemer med data, selv ikkje når jeg overklokker. Jeg har det bare gøy :p

Du er heldig du Nizzen :) , Ja du har ikke sittet uten Pc`e i 3mnd pga en drittpsu tar fyr :cry: This time i will not use a crappy Psu :p

Håper bare ikke at noen av komponentene (som er på vei til meg) er DOA :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...