Gå til innhold

Hvorfor er det så mye fokus på homser?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et eller annet sted må jo problemet ha sin opprinnelse...

Hvilket problem?

Så Gud har valgt ut (det er det hun sier) en tilfeldig jente fra Afrika(?) til å fortelle hele Amerika hvordan de skal oppføre seg, og hun gjør det i en video som postes på YouTube? Kanskje ikke så rart at så mange går glipp av buskapet...

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et eller annet sted må jo problemet ha sin opprinnelse...

Hvilket problem?

At alle som lever på denne måten må ha donorhjelp.

Og det kan selvsagt være et problem for dem det gjelder. Men bare så lenge noen gjør det til et problem, ved for eksempel å forby donorvirksomhet og adopsjon. Opprinnelsen til "problemet" er menneskeskapt, ikke gudegitt.

Hun heter visst Søster Maggie fra Georgia Prayer House. Men hun høres litt afrikansk ut når hun snakker, ja.

Jeg er ikke overbevist om at Gud vile valgt noen fra en bitteliten kirke i Blairsville, Georgia heller jeg, om han skulle tale til Amerika. Men det om det. Hvordan i alle verden fant du den videoen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mer troverdig dersom en profet kommer fra en stor menighet i en stor by?

Nei, troverdigheten blir den samme uansett hvem som uten bevis hevder å være Guds talsmann. Det vil si lik null. Spørsmålet jeg stiller er hvorfor det alltid er slik at når den allmektige Gud skal snakke med oss om noe som angår hele menneskeheten, så velger han ut en talsmann eller -kvinne som bare 50 mennesker langt inne i skauen hører på? Hvorfor gjør han ikke som i gamledager og sender Gabriel omgitt av småengler og basuner?

Tror den videoen kom opp som forslag ved siden av en video om "High Level occult yoga - woman experiences a glimpse of hell""

Så dette er ikke en kilde du kjenner og kan gå god for, men bare en tilfeldig video som dukket opp når du googlet et eller annet ord?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er mer troverdig dersom en profet kommer fra en stor menighet i en stor by? Tror den videoen kom opp som forslag ved siden av en video om "High Level occult yoga - woman experiences a glimpse of hell""

Driver du selv på å eksperimenterer på sånt som jeg uthevde her, og i så fall, hvorfor holder du på med det? Jeg driver selv på med mye meditasjonsøvelser, og styrer unna alt av den typen "fanatastiske åpenbaringer", nettopp fordi de er som en alminnelig "Nigeria svindel" - lover mye spektakulært, men forlater "spilleren" i dyp forvirring og noen kroner fattigere (som regel).

Jeg sier ikke dermed at jeg vet noe om den typen søking etter "blissful states", men ser at de fleste seriøse instruktørene innenfor dyp-meditasjon, advarer mot sånne "leketøy", fordi de gir ikke fremgang på det som er selve veien

Har også vært borti en person som oppsøkte vår munk her nede, og han var helt og totalt bortkommen, og fikke en personlig samtale med vår munk - jeg vet ikke hva de snakket om, eller om han kunne hjelpes på noen måte, men bare synet av tilstanden på den forvirrede mannen, var nok til at jeg for min del fikk enda mindre lyst til å bevege meg inn på områder av bevisstheten, som man sannsynligvis ikke er rede for å takle enda ..

Vær forsiktig :)

Lenke til kommentar

Festlig tråd... Alltid utrolig spennende å lese en hel haug med poster fra bedrevitere som tror de har en viss anelse om hvorfor noen er homofile og hvor rart det er for noen..

Vel.. Vel... Bare vent til dere plutselig detter ut av skapet selv... Så skal dere se hvor lett det er å gå tilbake til normalen igjen...

Lenke til kommentar

Tror den videoen igjen dukket opp pga at jeg så "visions of heaven and hell" til ulike personer, bl.a. koreanske Pastor Park. Youtube er sånn at de mater deg med hva de tror du vil ha. "Vi tror du vil like denne."

Hvorfor Guds engler ikke lovsynger (synlig) på Betlehemsmarkene i dag? Ser ut til at de som levde på Jesu tid, hadde en større sjanse for å se engler. Noe som i og for seg er logisk, siden det var en spesiell periode. En mann som fikk se himmelen i et syn, spurte Jesus hvorfor de ikke kunne skrive budskapet på himmelen så alle så det. Jesus svarte at folk må nok tro seg fram til det. Bibelen sier at tro, håp og kjærlighet er grunnsteiner. Og folk har jo Moses, profetene og Bibelen.

Og livene til folk som John Wesley. Pastor Park forteller at John Wesley var en av de tre som hadde de aller fineste husene i himmelen.

Lenke til kommentar

Tror den videoen igjen dukket opp pga at jeg så "visions of heaven and hell" til ulike personer, bl.a. koreanske Pastor Park. Youtube er sånn at de mater deg med hva de tror du vil ha. "Vi tror du vil like denne."

Ok. Så du poster altså materiale du ikke selv kan gå god for og forventer at vi skal kjøpe det. jeg vet hvordan YouTube virker, spørsmålet er hvorfor du postet den.

Hvorfor Guds engler ikke lovsynger (synlig) på Betlehemsmarkene i dag? Ser ut til at de som levde på Jesu tid, hadde en større sjanse for å se engler. Noe som i og for seg er logisk, siden det var en spesiell periode.

Du unngår spørsmålet. Det er ikke om folk idag bør forvente å se engler, men hvorfor Gud ikke sender dem hvis han vil at vi skal høre etter...?

En mann som fikk se himmelen i et syn, spurte Jesus hvorfor de ikke kunne skrive budskapet på himmelen så alle så det. Jesus svarte at folk må nok tro seg fram til det.

Gjorde han? Hvor finner du den historien i Bibelen?

Bibelen sier at tro, håp og kjærlighet er grunnsteiner. Og folk har jo Moses, profetene og Bibelen.

Ja, jeg hører folk si at Gud ikke snakker direkte til oss, bare gjennom profetene (og evangeliene). Men hvorfor snakker han da med Søster Maggie? Det er jo ikke hun som trenger å høre det, hun tror allerede. Det er sånne gudløse mennesker som meg som kunne trenger en oppvekker...

Og livene til folk som John Wesley. Pastor Park forteller at John Wesley var en av de tre som hadde de aller fineste husene i himmelen.

Det åpner for to store spørsmål:

1. Hvordan vet Pastor Park det? Har han vært i himmelen og sett husene?

2. Matteus forteller oss at "Salige er de fattige i ånden; for himlenes rike er deres." Og så viser det seg når man kommer dit at det er de samme rike både i (selverklært) ånd og pengepung som får de største husene. Hvordan kan noe så absurd forsvares på bibelsk grunnlag. (Wesley mente jo så vidt jeg vet at Bibelen var den eneste kilde til rett tro.)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Youtube venner seg til dine vaner, og serverer det de forventer at du vil ha, samt at de nok putter inn noe som de håper du trenger men ikke har skjønt selv enda. Helt vanlig business altså, ikke mystisk, bare vanlig kjedelig menneske som beiter på det andre mennesket :)

Hvorfor Guds engler ikke lovsynger (synlig) på Betlehemsmarkene i dag? Ser ut til at de som levde på Jesu tid, hadde en større sjanse for å se engler. Noe som i og for seg er logisk, siden det var en spesiell periode.

Joda, det finnes utallige personlige møter og beskrivelser av i dag, og de kommer nye hver dag, fra alle de seriøse religioner, og hver og en av disse, viser seg for betrakteren slik som betrakteren er kondisjonert, altså: Du får det du bestiller. Jeg snakker om bønn og meditasjon som er så intens at det bringer bevisstheten ned eller opp på de mest subtile plan. Men, det er ikke virkelig, annet enn at det føles fantastisk - men slik jeg har forstått oppgaven min, så er ikke det noe blivende sted, fordi "frelsen" eller "oppvåkningen" ligger bak den siste illusjonen. Vi bruker sånne "steder" mest for å "hvile bevisstheten" og samle krefter og god motivasjon, ikke noe mer enn det

En mann som fikk se himmelen i et syn, spurte Jesus hvorfor de ikke kunne skrive budskapet på himmelen så alle så det. Jesus svarte at folk må nok tro seg fram til det. Bibelen sier at tro, håp og kjærlighet er grunnsteiner. Og folk har jo Moses, profetene og Bibelen.

Ikke hør på andre folk, lytt til ditt eget hjerte! Dessuten tror jeg ikke den personen har snakket med andre enn sitt ego, og liker kanskje mest å bli sett opp til .. Det er ikke særlig bra, synes nå jeg, fordi det forvirrer og forvansker veien for den som gidder lytte og legge seriøs vekt på sånt alminnelig surr

Hvis jeg møtte en "buddha", og hadde fått ett sånt svar, så hadde jeg kuttet ut hele greia .. ;)

Lenke til kommentar

Det er en beretning i Lukas 16, der en mann som lider i helvete trygler om å sende noen med advarsel til hans fem brødre.

for at han kan vitne for dem, så ikke også de skal komme til dette pinens sted. Men Abraham sier til ham: De har Moses og profetene. La dem høre dem. Men han sa: Nei, far Abraham! Men kommer det noen til dem fra de døde vil de omvende seg. Men han sa til ham. Hører de ikke Moses og profetene, da vil de heller ikke la seg overbevise om noen står opp fra de døde.

Der står det svart på hvitt - "Hører de ikke på Moses og profetene, da vil de heller ikke la seg overbevise om noen står opp fra de døde". Med andre ord, sett pris på Bibelen.

Det virker som om det først og fremst er 3 grupper som får åpenbaringer:

a) De som har søkt Gud over lengre tid og vært kristne over lengre tid

b) De som får en siste advarsel om at de må omvende seg nå, eller aldri.

c) De som ikke har hørt evangeliet, f.eks. sies det at folk i araberlandene får mange visjoner.

Hvordan kan det forsvares dersom noen bor i fine hus i himmelen? Jeg ser ikke helt problemet med det... som man sår her, skal man høste i etterlivet. Det ble sagt at de som gir tiende, evangeliserer, ber, og tjener kirken på rett måte, samler byggematerialer til sine himmelske boliger.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det virker som om det først og fremst er 3 grupper som får åpenbaringer:

a) De som har søkt Gud over lengre tid og vært kristne over lengre tid

b) De som får en siste advarsel om at de må omvende seg nå, eller aldri.

c) De som ikke har hørt evangeliet, f.eks. sies det at folk i araberlandene får mange visjoner.

Ja, alle disse søkende får ett eller annet "syn" som bekrefter ette eller annet i deres egen personlige verdensforståelse og trospraksis

Jeg vet dette selv, og kan få frem "åpenbaringer" som passer meg, bare ved å fokusere noen få minutter. Men det er ikke virkelig, det er bare ett vanlig fenomen, som ALLE kan oppleve hvis de følger noen enkle regler og metoder for "absorbasjon".

Lenke til kommentar

Hvordan kan det forsvares dersom noen bor i fine hus i himmelen? Jeg ser ikke helt problemet med det... som man sår her, skal man høste i etterlivet. Det ble sagt at de som gir tiende, evangeliserer, ber, og tjener kirken på rett måte, samler byggematerialer til sine himmelske boliger.

Jeg lurt mer på hva som var vitsen med hus når man ikke lenger har noen kropp?

Lenke til kommentar

Da tolker jeg det slik at Awarewolf kan komme i kontakt med åndeverdenen, men foretrekker å sette grenser i forhold til det.

Jeg lurt mer på hva som var vitsen med hus når man ikke lenger har noen kropp?

Ut fra beretninger er himmelen og helvete mer virkelige enn den jordiske verden vi kom fra. Paulus skriver at vi ser som i et speil, som i en gåte. Antageligvis vil det ikke være livstruende å være uten hus i himmelen. Men det er nå visst ordnet slik da, at når man sår inn i Guds rike vil det bli byggematerialer på den andre siden. Om man da ikke dummer seg ut på andre måter og blir kastet i helvete.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da tolker jeg det slik at Awarewolf kan komme i kontakt med åndeverdenen, men foretrekker å sette grenser i forhold til det.

Hvem i alle dager er det som ber deg tolke meg? Var det ikke tydelig nok skrevet og forklart??

Kall det hva du vil, "åndeverden" "blissfull state of mind" "nirvana" osv osv - det har ingen betydning, fordi det er bare ord, og ord som du vet, er en menneskelig oppfinnelse ..

Og jeg tror du unngår å svare på mine spørsmål, fordi du ikke vet hva du skal svare, og det gjør deg muligens utrygg på ett eller annet - kanskje du tror jeg er ute etter å latterliggjøre deg, men da tar du i så fall helt feil - jeg liker å finne ut hva som forener, ikke hva som dividerer oss som søker etter sannheten. Det skal sies at jeg aldri får noe svar fra de andre kristne jeg har spurt, hverken her eller irl - og det er pussig hvor tause og lukkede de blir, alle sammen, når jeg snakker om denne åndeverden, og hvor lite vanskelig det er å nå den, og se med egne øyne hva det er og hva det slett ikke er.

Men jeg forsøker med ett lite spørsmål til, før jeg gir opp hele samtalen: Har du, "Frankline" jevnlig kontakt med åndeverden, og kan du si litt mer om hva du gjør for å komme dit?

:)

Lenke til kommentar

Har du, "Frankline" jevnlig kontakt med åndeverden, og kan du si litt mer om hva du gjør for å komme dit?

En pastor fortalte at svigerinna hans fikk kreft, og at hun i den perioden følte et sterkt Kristusnærvær. Det vil si, hun ble hjulpet gjennom den vanskelige perioden i en slik grad at hun gråt da hun ble frisk igjen. Jeg opplever nok noe lignende nå... Jeg ser dog ikke noen engler, eller hører noen stemmer. Men for noen dager siden var det en spesiell situasjon som jeg ba Gud om hjelp til å takle. Da var det som det kom et svar som en stille tankeoverføring, "Du skal ikke bry deg så mye med det". Men det er vanskelig å være helt sikker.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har du, "Frankline" jevnlig kontakt med åndeverden, og kan du si litt mer om hva du gjør for å komme dit?

En pastor fortalte at svigerinna hans fikk kreft, og at hun i den perioden følte et sterkt Kristusnærvær. Det vil si, hun ble hjulpet gjennom den vanskelige perioden i en slik grad at hun gråt da hun ble frisk igjen. Jeg opplever nok noe lignende nå... Jeg ser dog ikke noen engler, eller hører noen stemmer. Men for noen dager siden var det en spesiell situasjon som jeg ba Gud om hjelp til å takle. Da var det som det kom et svar som en stille tankeoverføring, "Du skal ikke bry deg så mye med det". Men det er vanskelig å være helt sikker.

Tusen takk for svaret :) , det var gledelig å få ett svar, selv om det ikke egentlig sier annet enn at du har opplevd ett fenomen, og det respekterer jeg, fordi jeg selv ofte toucher fenomenet, og vet at det fint lar seg gjøre å komme i den sinnstilstanden, ved dyp konsentrasjon. Men kanskje vi skal fortsette akkurat dette lille sidespranget i selve saksdebatten, på pm - jeg kunne i hvert fall tenkt meg det!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...