Gå til innhold

Hvorfor er det så mye fokus på homser?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Men hva mener du med at "ble til på en naturlig måte"?

BTW mener du seriøst at ordet "fox" hinter til satanisme? Er det mulig at man lager et stykke kunst med temaet rev uten at det ligger en okkult agenda bak?

Selvsagt ligger det ikke noen okkult agenda bak "Reven lå under birkerot bortved lynget". Men hvis du ser på logoene til store firmaer, ser du for eksempel at Firefox sikkert representerer en rev i helvetes flammer. Og Thunderbird (mail) har også noe med det okkulte å gjøre, sikkert Fugl Føniks eller noe slikt. Har lest at "fox" er et kodeord innen kommunikasjon mellom okkultister, så det er ikke tilfeldig at det dukker opp en sang med tittelen "What does the fox say?", og at den blir varmt omfavnet av populærindustrien i hele verden.

Ok, hvorfor skulle de gjøre dette? Hva tjener en gruppe programmerere (firefox/thunderbird er ikke kommersielle produkter) på å legge in subtile hint om overtro som omtrent bare du legger merke til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir jo et sidestep, men de demonstrerer at de er med. De demonstrerer at de eier alt og kontrollerer alt, og med enkelte av symbolene medfølger også forbannelser (curses). For eksempel Corvette sin logo er full av okkulte symboler, som fleur de lis, sjakkbrett-gulv, og hele symbolet er formet som englevinger (etter de såkalte falne englene).

Lenke til kommentar

Selvsagt ligger det ikke noen okkult agenda bak "Reven lå under birkerot bortved lynget". Men hvis du ser på logoene til store firmaer, ser du for eksempel at Firefox sikkert representerer en rev i helvetes flammer. Og Thunderbird (mail) har også noe med det okkulte å gjøre, sikkert Fugl Føniks eller noe slikt. Har lest at "fox" er et kodeord innen kommunikasjon mellom okkultister, så det er ikke tilfeldig at det dukker opp en sang med tittelen "What does the fox say?", og at den blir varmt omfavnet av populærindustrien i hele verden.

Så du er ikke kristen? For en kristen ville ikke lett etter djevelen og helvete i alt enn ser og heller stolt på Gud. Dette er off topic men om du seriøst mener at det okkulte har så mye makt, da mener du vell at Gud er svak eller ikke eksisterer?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kort sammendrag: Jesus ble hatet av verden først, og også kristne i dag blir hatet av verden. Djevelen blir kalt "denne verdens fyrste".

Kristne blir ikke mer hatet av verden enn muslimer, jøder, homofile, lesbiske osv osv. Kristne hater og diskriminerer minst like mye som alle andre, om ikke mer. Er det en ting vi er gode på er det å sette oss over andre og fortelle andre hva som er riktig og galt, feks. at det er galt om homofile gifter seg og får barn.

Hva djevelen blir kalt av deg er ikke så veldig relevant. Men om du tror at flammer på en logo er så forferdelig og så kraftfullt, da har du ikke mye tiltro til Gud, om du er kristen. Å har du ikke tro på at du Gud er sterkest bryter du en god del mer med bibelen enn det to homofile gjør om de velger å gifte seg. Du motsier deg selv med den avataren du har, for så å påstå at noen selskap kontrollerer alt fordi de har flammer i logoen sin. Det du sier da er jo at de er sterkere enn Gud.

Ikke at jeg er sikker på om homofile bryter med Gud i det hele tatt. Derfor mener jeg at jeg har ingen rett til å fordømme det de gjør, mitt hovedfokus bær være hvordan jeg oppfører meg og om jeg følger bibelen. Ikke å gå rundt å prøve å finne noe galt med alt og alle rundt meg.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Men homofile kan da ikke få barn sammen med andre homofile (siden de er av samme kjønn).

Verden hater fordømmelse av samboerskap, abort og homofili. En programleder, Tony Miano, ble for ikke lenge siden arrestert i Skottland, fordi han drev gateevangelisering der han sa at homofili var synd. På de store diskusjonssidene på nettet, kan du ikke lengre skrive om homofili slik som folkemeningen var for 50-60 år siden. Da blir du nemlig kastet ut.

Viser ikke dette at verden hater konservative kristne?

Lenke til kommentar

Men homofile kan da ikke få barn sammen med andre homofile (siden de er av samme kjønn).

Verden hater fordømmelse av samboerskap, abort og homofili. En programleder, Tony Miano, ble for ikke lenge siden arrestert i Skottland, fordi han drev gateevangelisering der han sa at homofili var synd. På de store diskusjonssidene på nettet, kan du ikke lengre skrive om homofili slik som folkemeningen var for 50-60 år siden. Da blir du nemlig kastet ut.

Nei, det viser folk reagerer på at kristne driver hatpropaganda og fordømmer andre, selvfølgelig. Tror du dette er hat? At dette er trakassering? Følger du i det hele tatt med på nyhetene? Har du noen ide hva som foregår i verden?

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Det er ikke jeg som kaller djevelen for denne verdens fyrste, det er Jesus som sier det i Johannes 16,11.

Hvorfor skal jeg stole mer på nyhetene enn på Bibelen?

Den Hellige Ånds oppgave er å overbevise om synd og dom. Derfor er det ikke galt å fortelle en nyomvendt kristen om hva som er rett og galt. Snarere er det galt å gi dem en "snill" versjon for å være greie med dem.

Lenke til kommentar

Du går inn for å misforstå her ser jeg.

Du viser til en arrestasjon og påstår at verden hater kristne. Så spør jeg deg om du har sett på nyhetene, om du tror at dette er hat! Da har du ingen ide om hva hat er. Det du gjør er å prøve å sette kristne i en offerrolle. Det er ikke kristne i dag som lider mest på grunn av sin tro, det har du ingen grunn til å påstå.

Du kan fortelle en omvendt kristen hva som er rett og galt etter din mening ja, men du går ikke ut å forteller folk at de lever i synd, da må du bare forvente motreaksjoner. Slutt å fordømme andre mennesker for hvordan de lever sine liv, så vil de heller ikke mislike deg (eller hate som du kaller det).

Johannes omtaler det at djevelen har fått sin dom og kaller han verdens fyrste. Det betyr ikke at djevelen er mektigere enn Gud eller at flammer i en logo har noe makt, etter min mening.

Lenke til kommentar

Nei, Gud skal jo vinne til slutt. Og Gud griper inn og gjør mirakler. Likevel er det mye ondskap og kaos i verden, ikke minst er det gråt og tenners gnissel nede i helvete. Vi blir dømt for å være ulydige dersom vi ikke forteller folk om synd og dom. Dersom de avviser det vi sier, har vi ikke noe ansvar for det.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg frimodighet til å drive med gateevangelisering, men kanskje en dag... Men apostlene gjorde vel nettopp det. De lagde oppstandelse. Og Jesus lagde oppstandelse da han drev torghandlerne ut av tempelet.

Ja.

Men husk at du er ikke i Jesu' posisjon; du er fariseeren som er sikker på at hans tro er rett og riktig og ikke liker hvordan verden endrer seg.

Lenke til kommentar

Nei, Gud skal jo vinne til slutt. Og Gud griper inn og gjør mirakler. Likevel er det mye ondskap og kaos i verden, ikke minst er det gråt og tenners gnissel nede i helvete. Vi blir dømt for å være ulydige dersom vi ikke forteller folk om synd og dom. Dersom de avviser det vi sier, har vi ikke noe ansvar for det.

Nei, Satan, de mektiges konge skal vinne til slutt. Og himmelen skal farges rød i englenes blod. Og jesus blir slått ihjel med klubbe.

At guden din lyver til deg og sier noe annet endrer ikke saken Frankline.

satan-last-supper.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg frimodighet til å drive med gateevangelisering, men kanskje en dag... Men apostlene gjorde vel nettopp det. De lagde oppstandelse. Og Jesus lagde oppstandelse da han drev torghandlerne ut av tempelet.

Du overser argumentene mine og vrir deg unna å svare for dine tidligere påstander hele tiden.

Slutt å anklage hele verden for å hate deg og slutt gjøre deg selv til offer.

Endret av Andeith
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På de store diskusjonssidene på nettet, kan du ikke lengre skrive om homofili slik som folkemeningen var for 50-60 år siden. Da blir du nemlig kastet ut.

Vil du ha aksept for å skrive om negere, jøder og sigøynere slik folkemeningen var for 50-60 år siden?

Eller viser ikke dette at verden hater rasister, nazister og intollerante, bakstreverske fjols?

Det er jo tydelig at homofile blir hetset, særlig av konservative kristne. Det er jo dødsstraff, tortur og juling i mange land dersom man er homofil. Viser ikke dette at verden hater homofile?

Samtidig går verdens største militærmakt med sine allierte til krig mot muslimer. Viser ikke dette at verden hater muslimer?

Også har vi jo utbredt antisemitisme i mange land, viser ikke det at verden hater jøder?

Si meg en ting Frankline, hvem er det verden ikke hater?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Så du er ikke kristen? For en kristen ville ikke lett etter djevelen og helvete i alt enn ser og heller stolt på Gud. Dette er off topic men om du seriøst mener at det okkulte har så mye makt, da mener du vell at Gud er svak eller ikke eksisterer?

Det er et ganske nytt fenomen å ikke se djevelen og demoner overalt, så Frankline kan lene seg på over 1500 år med kristen tradisjon her. Ettersom du er norsk antar jeg at du er protestant; Luther selv var ikke fremmed for å skylle på djevelen, han ble jo til og med jevnlig besøkt selv. Jeg tror ikke mange vil hevde at Luther ikke var kristen.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du som kristen forklar og forsvare at fargede skal giftes i kirken? Eller par der begge har forskjellig hudfarge? Husk at f.eks. KKK mener seg å basere ideologien sin på bibelen.

Er det greit å diskriminere i kirken når det er ulovlig ellers i samfunnet?

Jeg ser ikke på det som diskriminering, men på det som å forsvare barns rettigheter til sin rette mor og far. Det som foregår, slik jeg ser det, er en dekonstruksjon av hva ekteskap vil si (mellom kvinne og mann uavhengig av hudfarge), og hva det innebærer. Rettigheter som ellers gis ektefeller kan ikke gis samkjønnede uten å gå på bekostning av den svakere parten (barna) mener jeg. Og ekteskapet i kristen sammenheng er også tilstede for å bl.a. verne om og styrke familiebåndene og barna. For at barna skal kunne få vokse opp i tryggest mulige omgivelser blandt sine egne foreldre, og vite at det er deres rette mor og far. Likestilling for homofile er jeg altså for, men det innebærer ikke å kunne gå på bekostning av barna.

Hvorfor blander du inn barn? Dette handler om ekteskap, ikke om barn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...