Gå til innhold

Hvorfor er det så mye fokus på homser?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så finn kilder på det. Jeg gidder ikke bruke tid på å forklare det her, så hvis dere ikke tror på meg, så får dere fortsette livet på den måten.

Ja, jeg forsetter mer en gjerne ett liv hvor jeg forholder meg til det som er sant og ikke løse påstander slengt ut uten kunnskap og grunnlag for dem.

Lenke til kommentar

Homofili handler ikke om kjærlighet, men om sex. Kjærlighet betinger ikke sex. Du har stor kjærlighet til dine foreldre og barna dine, men du har ikke sex med dem. Ikke gifter du deg med dem heller.

Det er smertefullt å være unormal. Homofiles organisasjoner forsøker å dempe smerten ved å normalisere homofili. Samfunnet har kommet dem i møte på mange områder, og jeg støtter de fleste tiltak. Jeg er imot mobbing og trakassering i alle former. Samfunnets behandling av homofile er en skamplett i vår nyere historie. Det er pinlig å høre igjen debatter om homo-spørsmål på Stortinget for bare 15-20 år siden, og jeg blir skamfull av å tenke på hvilke holdninger jeg selv hadde på den tiden.

Men homofili er altså ikke en del av den normale orden. Normaliseringen av homofili går så langt enkelte ganger at det ikke bare minner om en parodi, men også grenser mot mobbing av den heterofile normaliteten. Heterofile menn er i dag den eneste gruppen det er akseptabel å fremstille i et dårlig lys. Homofile må lære å leve med sin unormalitet, men vi andre og samfunnet plikter å gjøre byrden så lett å bære som mulig.

Når det gjelder kirkelige vigsler, så er dette ikke forankret i Bibelen. Ingen steder står det at mann og kvinne skal gifte seg i kirken. Dette er altså bare tradisjon. Samtidig er det klart at homofili omtales i Bibelen som "en styggedom", en synd som ikke skal forekomme. Kirkelig bryllup er en velsignelse av forholdet mellom mann og kvinne. Det fremstår rart om en religion som kjemper mot synd, skal pålegges av samfunnet å velsigne det religionen anser som en stor synd. Dette vil etter mitt syn være et langt større inngrep i religionsfriheten enn å forby omskjæring av åtte dager gamle guttebarn.

En løsning kan være å fjerne kirkens vigselsrett. De kan da fremdeles velsigne ekteskap som de vil, men det har ingen juridisk betydning. Dette er ingen inngrep i religionsfriheten.

Lenke til kommentar

Homofili handler ikke om kjærlighet, men om sex. Kjærlighet betinger ikke sex. Du har stor kjærlighet til dine foreldre og barna dine, men du har ikke sex med dem. Ikke gifter du deg med dem heller.

Hang on, du mener å si at den pladaske forelskelsen, den gode følelsen jeg får av å i det heletatt snakke med en person, og det enorme savnet etter den samme personen når han er borte. Kun handler om sex, og at det ikke er noe kjærlighet der?

Da handler vel strengt tatt alle filer kun om sex, og aldri om sex?

Forsåvidt så betinger ikke sex, kjærlighet heller.

Lenke til kommentar

Homofili handler om nøyaktig det samme som heterofili, bare med like kjønn, istedenfor ulike kjønn.

Det er smertefullt å være unormal. Homofiles organisasjoner forsøker å dempe smerten ved å normalisere homofili. Samfunnet har kommet dem i møte på mange områder, og jeg støtter de fleste tiltak. Jeg er imot mobbing og trakassering i alle former. Samfunnets behandling av homofile er en skamplett i vår nyere historie. Det er pinlig å høre igjen debatter om homo-spørsmål på Stortinget for bare 15-20 år siden, og jeg blir skamfull av å tenke på hvilke holdninger jeg selv hadde på den tiden.

Men homofili er altså ikke en del av den normale orden. Normaliseringen av homofili går så langt enkelte ganger at det ikke bare minner om en parodi, men også grenser mot mobbing av den heterofile normaliteten. Heterofile menn er i dag den eneste gruppen det er akseptabel å fremstille i et dårlig lys. Homofile må lære å leve med sin unormalitet, men vi andre og samfunnet plikter å gjøre byrden så lett å bære som mulig.

Når det gjelder kirkelige vigsler, så er dette ikke forankret i Bibelen. Ingen steder står det at mann og kvinne skal gifte seg i kirken. Dette er altså bare tradisjon. Samtidig er det klart at homofili omtales i Bibelen som "en styggedom", en synd som ikke skal forekomme. Kirkelig bryllup er en velsignelse av forholdet mellom mann og kvinne. Det fremstår rart om en religion som kjemper mot synd, skal pålegges av samfunnet å velsigne det religionen anser som en stor synd.

Evt. sosiale problemer med homofili, kommer av de som søker å gjøre homofili til noe som det må være problemer med å være. Slike som de kristne som påstår at den høyeste og beste entiteten, som alle må underkaste seg og gjøre seg til slaver av, av en eller annen grunn, er homofob. Og at derfor så er det høyeste og beste å være homofob.

Om homofili er normalt, avhenger av hvordan du definerer normalt. Det er omtrent like normalt som det å være venstrehendt. Hvis du mener at det å være venstrehendt er unormalt, så er det uansett ikke noe som utgjør et grunnlag for diskriminering. At noe står i en bok som noen kaller for hellig, utgjør heller ikke noe grunnlag som staten og offentlige institusjoner bør ta hensyn til.

Dette vil etter mitt syn være et langt større inngrep i religionsfriheten enn å forby omskjæring av åtte dager gamle guttebarn.

Som ikke er et inngrep i religionsfrihet på den måten i det hele tatt, det er et forsvar av religionsfrihet, sammen med kroppslig frihet. Religionsfrihet handler om hva hver og en gjør for seg selv, ikke hva de påtvinger andre.

En løsning kan være å fjerne kirkens vigselsrett. De kan da fremdeles velsigne ekteskap som de vil, men det har ingen juridisk betydning. Dette er ingen inngrep i religionsfriheten.

Den norske kirkes eksistens er et inngrep i religionsfriheten, så lenge den får noen som helst støtte eller privilegier som ikke absolutt alle andre får. Ja, fjern vigselsretten fra Den norske kirke. Om det eneste kirken har som argument for å ha vigselsrett, når ikke alle i hele landet har vigselsrett, er religiøs tro, så er det ingen grunn til at den skal ha vigselsrett.

Endret av KarlRoger
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Homofili handler ikke om kjærlighet, men om sex.

Helt feil.

Homofili handler om kjærlighet, det handler ikke om sex. Hørt om homoseksualitet?

Fra ordboka:

homofili, følelsesmessig og erotisk tiltrekning til personer av samme kjønn

homoseksualitet, kjønnsdrift rettet mot personer av samme kjønn

Lenke til kommentar

Det er mye homohat. Og for at de homofile skal få det godt over tid, og likeverdige heteroseksuelle. Så må man ha fokus på det. Jeg mener man skal bare informere om hva det er, og hva det ikke er, ikke så mye mer enn det, og at det beste vil være om alle så på dette som likeverdig heteroseksuelle samlivsformer.

Homofile fortjener like mye som heterofile, og bli akseptert for den de ER.

Lenke til kommentar

Homofili handler om nøyaktig det samme som heterofili, bare med like kjønn, istedenfor ulike kjønn.

For så vidt riktig, men det ene er normalt, det andre er abnormalt.

Evt. sosiale problemer med homofili, kommer av de som søker å gjøre homofili til noe som det må være problemer med å være.

Om homofili er normalt, avhenger av hvordan du definerer normalt.

Uenig. Det er ikke alltid andres feil. At homofili er unormalt er ikke bare en sosial konstruksjon som du kan definere deg ut av. En homofil som har dette synet som du har, forteller omgivelsene at han ikke har akseptert sin unormalitet fullt ut. Det skaper nødvendigvis problemer for vedkommende. Det er da hans egen feil, ikke samfunnet.

Det er selvbedrag å tro at homofili er normalt. Er du homofil, så har noe gått galt. Mange blir født med hareskår, men det er ikke normalt av den grunn. Det er en feil. Homofili er en feil. Downs er en feil. Homofile er like mye verd og har like rettigheter som andre, men de er ikke like normale. Jeg skjønner at det er vanskelig å akseptere, men det må til. Enten det, eller så må vi andre "akseptere" homofili som normalt, noe det ikke er, da blir vårt forhold til homofili basert på en usannhet, og det er en bjørnetjeneste mot de homofile.

Lenke til kommentar

Jeg så denne finske dokumentaren som følger 2 homofile gutter, tidligere i dag. Etter at den var ferdig satt jeg med en klump i halsen og tårer i øyene.

Samfunnet har blitt bedre angående aksept av homofile, men jeg ser at vi fortsatt har et godt stykke igjen. Men alt tyder på at generasjonene som vokser opp i dag, er langt mer forståelsefulle og liberale når det gjelder seksualitet. Så jeg håper at fremtiden ser lysere ut.

Men en ting er sikkert, hvis jeg får barn en gang og en av dem kommer til meg og sier at hun/han er homofil, så vil jeg gi hun/han en veldig god klem, for jeg vil ikke slutte å elske dem uansett.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mye tekst uten forklaring på HVORFOR homofili er abnormalt.

Hehe :) kilde?

Realitetssansen er ikke helt i orden når du må ha forklaring/kilde på at homofili er unormalt. Det blir som å forlange dokumentasjon på at sola gir lys og varme. Det lar seg sikkert gjøre, men ingen bryr seg. Mange homofile tror de har akseptert sin legning, men benektelse av unormaliteten viser at de fortsatt lever i et smertefullt forhold til seg selv.

Jeg hadde nok ikke gått inn på en slik diskusjon med homofile face to face, jeg vet at dette er et vanskelig tema for dem. Men du vil stadig møte mennesker som er mindre følsomme for andre, og da oppstår slike debatter man helst ikke vil ha. Hvorfor ikke bare akseptere din unormalitet? Vel, homofili er unormalt. Hva så? Det er slik du er.

Jeg støtter fullt ut alle tiltak som gjør det lettere å leve som homofil. Men grensen går ved løgn og fordreining av fakta. Å forlange at vi skal akseptere at homofili er normalt, er et overgrep mot oss.

Hvis det fantes en enkel kur mot homofili, så tror jeg 99 prosent ville kastet seg over den. Det er ikke bare fordi samfunnet gjør det så vanskelig for dem, men fordi ingen ønsker å være unormale. Så vanskelig er det å føle seg unormal, at mange går til det skritt å benekte dette, endatil forlange at andre skal gjøre det samme.

Endret av Horten Market
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mye tekst uten forklaring på HVORFOR homofili er abnormalt.

Hehe :) kilde?

Realitetssansen er ikke helt i orden når du må ha forklaring/kilde på at homofili er unormalt. Det blir som å forlange dokumentasjon på at sola gir lys og varme. Det lar seg sikkert gjøre, men ingen bryr seg. Mange homofile tror de har akseptert sin legning, men benektelse av unormaliteten viser at de fortsatt lever i et smertefullt forhold til seg selv.

Jeg hadde nok ikke gått inn på en slik diskusjon med homofile face to face, jeg vet at dette er et vanskelig tema for dem. Men du vil stadig møte mennesker som er mindre følsomme for andre, og da oppstår slike debatter man helst ikke vil ha. Hvorfor ikke bare akseptere din unormalitet? Vel, homofili er unormalt. Hva så? Det er slik du er.

Jeg støtter fullt ut alle tiltak som gjør det lettere å leve som homofil. Men grensen går ved løgn og fordreining av fakta. Å forlange at vi skal akseptere at homofili er normalt, er et overgrep mot oss.

Hvis det fantes en enkel kur mot homofili, så tror jeg 99 prosent ville kastet seg over den. Det er ikke bare fordi samfunnet gjør det så vanskelig for dem, men fordi ingen ønsker å være unormale. Så vanskelig er det å føle seg unormal, at mange går til det skritt å benekte dette, endatil forlange at andre skal gjøre det samme.

Det var mye tekst uten forklaring på HVORFOR homofili er abnormalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...