Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leter etter navnet på en norsk gitarist som slapp et instrumental-album for tre-fire år siden. Det var et album med diverse coverlåter (Wonderful Tonight, Pachelbels Canon osv), der han brukte en teknikk der han slo de lavere notene med venstre hånd og brukte den høyre til å tappe de høyere notene, slik at han spilte to melodier på èn gang (tenk WT med den underliggende melodien og sologitarens 14b16r14-12-14-toner). Det var en form for to-hånds tapping.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Leter etter navnet på en norsk gitarist som slapp et instrumental-album for tre-fire år siden. Det var et album med diverse coverlåter (Wonderful Tonight, Pachelbels Canon osv), der han brukte en teknikk der han slo de lavere notene med venstre hånd og brukte den høyre til å tappe de høyere notene, slik at han spilte to melodier på èn gang (tenk WT med den underliggende melodien og sologitarens 14b16r14-12-14-toner). Det var en form for to-hånds tapping.

Noen som vet?

9515832[/snapback]

Ole Stavteig antagelig..

Han har en myspace side her:

http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...iendid=67718876

edit: her kan du lytte til- og kjøpe låtene / albumene hans. Tenker det er "best of tap" du er interesert i. (det er ihvertfall det albumet som innehar de coverlåtene du sikter til).

http://www.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=28608

Endret av KRZT
Lenke til kommentar
Noen som kan noen av melodiene som ofte er i 71 grader nord? Er en pianomelodi jeg tenker mest på

9517125[/snapback]

Hei!

Håper det er rett melodi jeg tenker på, men tror det er Bacteria som har laget den. Ikke sikker på navnet på melodien. Men du finner sangen på albumet Laterna Magic.

Lenke til kommentar
Hva heter den rap sangen med de amish folkene, gikk på svisj for sikkert 1 år siden elns..

9513099[/snapback]

Ikke amish paradise, ganske populær sang..

9515716[/snapback]

Matisyahu du tenker på? "King without a crown" vet jeg ble spilt endel på Svisj. :)

Endret av LasH
Lenke til kommentar
Hva heter den rap sangen med de amish folkene, gikk på svisj for sikkert 1 år siden elns..

9513099[/snapback]

Ikke amish paradise, ganske populær sang..

9515716[/snapback]

Matisyahu du tenker på? "King without a crown" vet jeg ble spilt endel på Svisj. :)

9523204[/snapback]

Stemmer, tusen hjertlig :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...