Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den japanske pop låta som var featured i kveld på NRK VM på ski 2007: VM-kveld (Sapporo)... Den er sannsynligvis fra 50 el. 60-tallet, mener teksten var japansk, kanskje engelsk (tror ikke det), hørte ikke så mye av den. Koselig musikk og definitivt en udødelig klassiker. Har hørt den før, flere ganger og sikkert. Skulle gjerne visst hva den het. Har også sikkert blitt brukt i film, er typisk filmmusikk.

 

Er vel sikkert ingen som vet. Men ville nå spørre.

Endret av Celsior
Lenke til kommentar
den japanske pop låta som var featured i kveld på NRK VM på ski 2007: VM-kveld (Sapporo)...  Den er sannsynligvis fra 50 el. 60-tallet, mener teksten var japansk, kanskje engelsk (tror ikke det), hørte ikke så mye av den. Koselig musikk og definitivt en udødelig klassiker. Har hørt den før, flere ganger og sikkert. Skulle gjerne visst hva den het. Har også sikkert blitt brukt i film, er typisk filmmusikk.

 

Er vel sikkert ingen som vet. Men ville nå spørre.

8057024[/snapback]

 

Så ikke programmet, men det første jeg tenker på ang. japansk easy-listening er Sukiyaki, den eneste japansk-tekstede låta som har ligget på amerikanske lister, i 1963. Opprinnelig med artisten Kyu Sakamoto

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg leter etter en sang fra en film. Jeg kan ikke huske navnet på denne filmen, men den handler om tre damer og deres menn. Lurer på om Cameron Diaz er med.

Sangen går slik: "I'm young, and I love to be young, I'm free, and I love to be free. Don't tell me what to do....."

Det er disse tre damene som synger denne sangen sammen.

Håper noen vet hva jeg snakker om ;)

 

Edit: Det var ikke Cameron Diaz som var med, men Diane Keaton.

Filmen heter Førstekoneklubben

 

Edit: Fant det ut selv :cool:

Endret av Majia90
Lenke til kommentar
den japanske pop låta som var featured i kveld på NRK VM på ski 2007: VM-kveld (Sapporo)...  Den er sannsynligvis fra 50 el. 60-tallet, mener teksten var japansk, kanskje engelsk (tror ikke det), hørte ikke så mye av den. Koselig musikk og definitivt en udødelig klassiker. Har hørt den før, flere ganger og sikkert. Skulle gjerne visst hva den het. Har også sikkert blitt brukt i film, er typisk filmmusikk.

 

Er vel sikkert ingen som vet. Men ville nå spørre.

8057024[/snapback]

 

Så ikke programmet, men det første jeg tenker på ang. japansk easy-listening er Sukiyaki, den eneste japansk-tekstede låta som har ligget på amerikanske lister, i 1963. Opprinnelig med artisten Kyu Sakamoto

8057310[/snapback]

 

HAHA. JA! Den er det! Jøss!

Lenke til kommentar

Tusen takk da paaln. Ser det eksisterer en laaang liste med takknemlige folk på youtube, som skriver, hehe, at det er den beste easy-listening låta noensinne. Artig. Fyren døde tydeligvis i en tragisk flyulykke i '85 hvor han skrev avskjedsbrevet til kona mens flyet styrtet.

Endret av Celsior
Lenke til kommentar

Begynner slik:

Hei, ka driv me’ du a?

Kjæften din å sætt dæ inn i bila!

- Faan du e så frækk i kjæften før du da?

Kjæften din å sætt dæ inn i bila!

- Ja okei, kor mange har du plass te da?

 

Tror jeg husker navnet nå ja. Råna? Men hvem?

 

Takk til Søppelsveitt

Endret av Jan-Inge
Lenke til kommentar

Lurer på en sang fra rundt 2000 tror jeg.

Det er en dame i en blå kjole som synger i videoen hvis jeg ikke husker feil.

Sangen går noe slikt som: "Sometimes you gotta do right....... gotta do right, gotta do right...."

Sjangeren er vel noe i retning :hmm: litt rocka ballade...

Tror dama var litt mørk i huden, 20-30 år gammel.

Lenke til kommentar
Begynner slik:

Hei, ka driv me’ du a?

Kjæften din å sætt dæ inn i bila!

- Faan du e så frækk i kjæften før du da?

Kjæften din å sætt dæ inn i bila!

- Ja okei, kor mange har du plass te da?

 

Tror jeg husker navnet nå ja. Råna? Men hvem?

 

Takk til Søppelsveitt

8063055[/snapback]

 

Fremmed Rase - Råne

Lenke til kommentar
Hei! Ser du på Discovery Channel?

Det er en reklame der. Den er i svart hvitt, og viser et brudepar. Det er en reklame for et av disse mordgåte-programmene.

 

I bakgrunnen spilles en sang jeg vet jeg har hørt før. Den er ikke egenkomponert for denne reklamen.

Jeg husker lite av teksten, men tror den inneholdt "this is life"

 

Jeg ber dere om hjelp. Sangen er lettere å få tak i om jeg vet hva den heter og hvem som synger.

8015252[/snapback]

 

Argh, jeg har googlet og googlet, til og med prøvd Sony Ericsson TrackID (spill inn 8 sekunder, send til en musikkdatabase og finn ut hva sangen heter), men ikke klart å finne det ut.

 

Jeg vil også vite navnet på denne!

Lenke til kommentar

Hei folkens...

Satt og så på en reklame rett før tv2-nyhetene idag. Dette var en reklame for et naturprogram eller likende. De snubler iallefall en sjiraff (hehe). Sangen de spiller i bakgrunnen var populær på slutten av 90-tallet ca, kanskje litt senere. Det er en slags afrikansk sang av et eller annet slag... Har spekulert på hva det var sangen het i flere år nå... Er det noen som kan hjelpe meg før jeg blir sprø :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...