Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som vet hva sangen i den nye rimireklamen heter? der ingenting er i orden med den nye leiligheten.

http://194.71.243.11/icafilm/rorlegger.mpg

 

Jeg kan ikke hjelpe deg helt, men muligens peke deg i retning. JEg synes sangstemmen minnet om Cornelis Vreeswijk. Desverre har jeg bare et album med han, "Poem, ballader og lita blues", og sangen er ihvertfall ikke der. Gitarklimpringen på denne platen minnet også litt om det som var på reklamen.

 

Er det noen her som kjenner mer til Cornelis enn meg, så skrik ut. Kan også være imperiet...

Lenke til kommentar

Pump it, rock it, groove it, move it, make it, shake it, never lose it, fix it, fake it, never break it, pump it, pipe it, never state

it, drum it, snare it, blast it, kick it, want some pussy, never lick it, push it, screw it, suck it, squeeze it, do it there, i wanna

lick it!

 

Noen som vet hvilken sang som er slik?

Lenke til kommentar
Pump it, rock it, groove it, move it, make it, shake it, never lose it, fix it, fake it, never break it, pump it, pipe it, never state

                    it, drum it, snare it, blast it, kick it, want some pussy, never lick it, push it, screw it, suck it, squeeze it, do it there, i wanna

                    lick it!

 

Noen som vet hvilken sang som er slik?

6750841[/snapback]

 

 

google: DJ-Bomba- Crazy Pipe

Lenke til kommentar
noen som vet hva sangen i den nye rimireklamen heter? der ingenting er i orden med den nye leiligheten.http://194.71.243.11/icafilm/rorlegger.mpg

Jeg kan ikke hjelpe deg helt, men muligens peke deg i retning. JEg synes sangstemmen minnet om Cornelis Vreeswijk. Desverre har jeg bare et album med han, "Poem, ballader og lita blues", og sangen er ihvertfall ikke der. Gitarklimpringen på denne platen minnet også litt om det som var på reklamen.

 

Er det noen her som kjenner mer til Cornelis enn meg, så skrik ut. Kan også være imperiet...

6750636[/snapback]

Jeg tror ikke det er Vreeswijk selv om det kan ligne siden det er kassegitar og visesang. Jeg synes ikke stemmen ligner så mye på hans og koringen på slutten er ikke hans stil.

 

Jeg klarte ikke å få noen treff på google med "lyrics" etterfulgt av delsetnigner fra versene i reklamen så jeg tror det er en sang som er skrevet spesiellt til reklamen. Sikkert inspirert av Vreeswijk.

 

Skulle ønske jeg kunne spille gitar så lekent lett som han. :yes:

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er Vreeswijk selv om det kan ligne siden det er kassegitar og visesang. Jeg synes ikke stemmen ligner så mye på hans og koringen på slutten er ikke hans stil.

 

Jeg klarte ikke å få noen treff på google med "lyrics" etterfulgt av delsetnigner fra versene i reklamen så jeg tror det er en sang som er skrevet spesiellt til reklamen. Sikkert inspirert av Vreeswijk.

 

Skulle ønske jeg kunne spille gitar så lekent lett som han. :yes:

 

Da er det bare en ting å gjøre. Man får sende mail til de som det blir reklamert for, og trygle de om å gå det gitt ut. Sånn som det ble med Dr. Greve sangen, som jo ble gitt ut som single (Åsalill - Perfect Girl). Hadde vært spennende å vite salgstallene på den singlen... Tror ikke det var så store, siden det ikke akkurat var så mange ansatte i musikkbutikkene som kjente til singlen, og jeg måtte tvinge dem til å lete i databasene sine.

 

Men ja, det kan nok være at det er litt det samme som har vært med andre reklamer, at man lager en låt som ligner mistenkelig mye på en kjent artist, siden det vil være billigere å få anonyme mennesker til å gjøre en slik sang.

 

Og ja, gitar-bruken på den platen jeg har er på ingen måte ueffent. Høres "enkelt"/"grunnleggende" (Basic) ut, helt til man skal prøve å gjøre det samme selv...

Lenke til kommentar
Men ja, det kan nok være at det er litt det samme som har vært med andre reklamer, at man lager en låt som ligner mistenkelig mye på en kjent artist, siden det vil være billigere å få anonyme mennesker til å gjøre en slik sang.

6751343[/snapback]

Jeg tror nok det er andre grunner til at de ikke brukte Vreeswijk selv i reklamen.

 

Han døde dessverre i 1987.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...