Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.

Simen1

Anbefalte innlegg

Er en låt jeg lurer fælt på... Låten "In My Arms" av Mylo (som forøvrig har mye bra!) har et riff fra en åttitallslåt; hva heter åttitallslåta og hvilken artist?

Selve riffet går over lang tid låta igjennom, og spesielt når det synges nettopp "in my arms" igjen og igjen...  :)

Har selvsagt googlet litt, men ikke funnet svar på dette...

6729172[/snapback]

Scorpions - "winds of change" ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet noen hva sangen i
klippet heter?

Og for de som har hørt "Musical Medley" som følger med SE w810i, lurer jeg på hva de to første sangene heter! Den ene går slik: "The break of day, so far away", høres ut som Linkin Park eller noe lignende.

Den andre ligner på Gorillaz, men jeg veit ikke hva den heter. Noen som vet?

6729288[/snapback]

Står toybox, og det er de som har den.. men vet ikke hva den heter..

Lenke til kommentar
Allright. Denne har irritert meg lenge, og jeg orker ikke sykle gjennom 400 sider med diskusjon.

På mange gamle spill, samt noen nye og bl.a. et lite klipp på Corpse Bride filmen er det en "game-over-sang", og jeg lurer på om dette er tatt ifra et eller annet klassisk orkesterverk (jeg har en del klassiske album, men ikke kommet over det), og hvis så, hva heter verket?

En kamerat av meg trodde at det måtte være noe "Shakespeare-greier".

Jeg legger ved en mp3-fil av denne musikken. Dette er tatt ifra Monkey Island 3, og ligger forøvrig gratis ute på verdsveven. Den jeg er ute etter er "brass-delen" av låten. Ikke bry dere om reggaen eller det andre fyllstoffet.

6728329[/snapback]

Denne her har jeg også hørt før:p

Det var game over sang i Chessmaster for NES maskinen :D

Skal søke litt rundt og se om jeg finner mer informasjon om den;)

er også brukt i sim park kommer jeg på :/

Endret av vegkaar
Lenke til kommentar
Denne her har jeg også hørt før:p

Det var game over sang i Chessmaster for NES maskinen :D

Skal søke litt rundt og se om jeg finner mer informasjon om den;)

Skal gjøre tilsvarende jeg og. Men det er vanskelig å finne noen steder der man kan høre på musikk og sammenligne. Man kan jo farte igjennom hundre-og-ørte-sider på amazon. Men det blir litt slitt.

Forøvrig var første gang jeg hørte den på spillet Fred på Commodore 64. Og som sagt, den er brukt svært mange plasser, film, spill etc. Sjekke bare ut Remains of the Day fra Corpse Bride soundtracket. Der hører man en liten snutt...

Lenke til kommentar
Er en låt jeg lurer fælt på... Låten "In My Arms" av Mylo (som forøvrig har mye bra!) har et riff fra en åttitallslåt; hva heter åttitallslåta og hvilken artist?

Selve riffet går over lang tid låta igjennom, og spesielt når det synges nettopp "in my arms" igjen og igjen...  :)

Har selvsagt googlet litt, men ikke funnet svar på dette...

6729172[/snapback]

Kim Carnes - "Bette Davis Eyes"?

6729278[/snapback]

Yes - stemmer! God, gammel klassiker! :)

Lenke til kommentar
Vet noen hva sangen i
klippet heter?

Og for de som har hørt "Musical Medley" som følger med SE w810i, lurer jeg på hva de to første sangene heter! Den ene går slik: "The break of day, so far away", høres ut som Linkin Park eller noe lignende.

Den andre ligner på Gorillaz, men jeg veit ikke hva den heter. Noen som vet?

6729288[/snapback]

Hvis du har en sang på et spessielt klipp er det ikke noe vanskelig og bruke et program til og ta opp den lyden du hører akkurat nå.

Liten guide til et sånnt program: Nero SoundTrax :

- Trykk på innspill

- 16 biters, Stereoopptak, Velg hvor du vil lagre filen og trkk OK

- Velg Stereo Mix (nederst) Sett opptaksvolum på 2% (noen ganger 3)

- Trykk på inspill knappen

- Gå inn på det stedet hvos du skal ta opp musikken fra (eks

- Hør gjennom hele klippet en gang

- OBS!! ikke lag noen andre lyder mens du gjør dettte (windows lyder/msn etc)

- Når opptaket ditt er ferdig gå inn i Nero SoundTrax og trykk STOPP knappen

- Trykk deretter Behold knappen som gjør at du beholder opptaket

- Lukk programet og gå inn der du lagret filen og spill den av

- NB: Filen er lagret i Waw format, er ikke noe problem for vanlige medieavspillere, og du kan også lett konvertere den til Mp3 med f.eks Nero WaveEditor

Peace out :tease:

Lenke til kommentar
Jeg TROR det er "Kong Sverre" som har sangen, men er ikke sikker, og finner den ingen steder!

Blir sunget

"For alt som skjer, har skjedd fra før"

"Jeg vet hva du skal si, hvert eneste ord, hver eneste tanke"

NOEN som kan hjelpe meg?!

6662645[/snapback]

Servoskudd - Ny emballasje..

Takk for hjelpen!!! :hrm:

Lenke til kommentar
Har nettopp vært i syden, nærmere bestemt Magaluf og der spilte utestedene en sang jeg har fått helt på hjernen.

•  
  • Språk: Dansk.

• Type: Hiphop / R&B

• Tekst: Vi går upp og ned, til syd, til nord, "et eller annet på dansk", vi går opp opp opp!

Sangen har jeg ikke hørt i Norge enda og har hørt noen rykter om at den er ca. 2 år gammel. Anyone?

6658075[/snapback]

Nick & Jay med "Hot" må det være...kan også anbefale "Elsker Hende Mere" og "Boing" :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som vet hva sangen i den yogurtreklamen som går på tv nå?

Med alle menneskene som snur.

6732625[/snapback]

Bonnie Tyler - A total eclipse of the heart

Mitt spørsmål : Hvilken låt er det jeg leter etter?? (Edit : rettere sagt : Hvilken artist?)

Det er en mix av Aha's - stay on these roads, bare i dance\trance\techno utgave. Gikk på mpetre for noen år siden. Klarte aldri å finne den, verken på nettet eller i en eneste platebutikk. Husket gruppen den gangen, men nå har jeg glemt det :\ Tenkte jeg skulle lete litt etter sangen igjen. Noen som vet!?

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...