Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Jeg så en musikkvideo for en stund siden, og fikk det helt klart for meg at det var Ludacris som rappet. Eneste jeg husker fra sangen var at det var kul hiphop/rap og det ordet som gikk igjen mye var "Cadillac". Har søkt på ludacris og cadillac men finner ingenting. Noen som vet hvilken jeg tenker på??

 

EDIT: I tillegg lurer jeg på hvem som har originalen til "Wild rover", den irske sangen fra Nescafé-reklamene?

 

Og så så jeg en reklame for Star Tour, hørtes ut som James Brown. Noen som vet?

 

En annen reklamesang jeg lurer på er Dagbladet, dere vet den med "Jeg synes det er så dumt med krig og fred og religion og sånn" :p Hva heter sangen?

Endret av Joakim83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurte på om noen visste hvilken sang de mimer etter på "Ut i vår hage" episode 6: plystreren?

Det er en dame som synger, og refrenget er ca slikt:

Ei ny tid kommer sjøl om fjellan står, og det blir like fint å jobbe som å danse.

Vet ikke om det hjelper, men den heter "Ellinors Vise" og er en gammel arbeidersang.

Teksten er skrevet av Klaus Hagerup og melodien av Sverre Kjeldsberg.

 

Mitt tips: Hør på biblioteket. Mine erfaringer er at de har det absolutt særeste innen musikk. ;)

Lenke til kommentar
Jeg så en musikkvideo for en stund siden, og fikk det helt klart for meg at det var Ludacris som rappet. Eneste jeg husker fra sangen var at det var kul hiphop/rap og det ordet som gikk igjen mye var "Cadillac". Har søkt på ludacris og cadillac men finner ingenting. Noen som vet hvilken jeg tenker på??

Kan det være Southern Hospitality av Ludacris?

Lenke til kommentar
Jeg så en musikkvideo for en stund siden, og fikk det helt klart for meg at det var Ludacris som rappet. Eneste jeg husker fra sangen var at det var kul hiphop/rap og det ordet som gikk igjen mye var "Cadillac". Har søkt på ludacris og cadillac men finner ingenting. Noen som vet hvilken jeg tenker på??

Kan det være Southern Hospitality av Ludacris?

Stemmer! Tusen takk 4_17_10.gif

Lenke til kommentar

Så en video for ca. 2 år siden som hovedsaklig besto av en gjeng negre som syklet bmx rundt i gata. Det var ingen fancy tricks ol. men bare i et vanlig gate/boligområde. Er ikke sikker, men en av dem så litt ut som Pharrell Williams(han kisen fra N*E*R*D).

Er det noen som har noen som helst peiling på hva slags låt dette kan ha vært?

Lenke til kommentar
Så en video for ca. 2 år siden som hovedsaklig besto av en gjeng negre som syklet bmx rundt i gata. Det var ingen fancy tricks ol. men bare i et vanlig gate/boligområde. Er ikke sikker, men en av dem så litt ut som Pharrell Williams(han kisen fra N*E*R*D).

Er det noen som har noen som helst peiling på hva slags låt dette kan ha vært?

Det er vel N.E.R.D. - Provider???

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt hjelp angående en av de sangene som jeg har lagt til nedlastning i signaturen min. Har fått fine forslag til noen av sangene fra både Music-Pilot og Hittman. Problemet mitt nå er den første sangen, som jeg ved en tilfeldighet oppdaget at jeg hadde en samplet versjon av. Den jeg har heter "Scanty Sandwich - Because of you", mens originalen etter hva jeg har klart å finne ut heter noe som "Shoo-be-doo-be-doo-da-day" :yes: Men jeg har lett lenge etter artistnavnet, og de to som dukker opp er Stevie Wonder og Michael Jackson. Klarer ikke å finne ut hvem som har denne sangen, så alle svar er til stor hjelp. Har lagt ved noen linker med info som peker mot MJ, men kanskje Stevie Wonder har en cover/tidlig original? Eller kanskje internett lyver?

 

http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Sho...825688F002308D0

http://www.dsng.net/samplesources3.htm

 

Edit: Var Hittman som var riktig navn :)

Endret av Joakim83
Lenke til kommentar
Jeg trenger litt hjelp angående en av de sangene som jeg har lagt til nedlastning i signaturen min. Har fått fine forslag til noen av sangene fra både Music-Pilot og Wipeout. Problemet mitt nå er den første sangen, som jeg ved en tilfeldighet oppdaget at jeg hadde en samplet versjon av. Den jeg har heter "Scanty Sandwich - Because of you", mens originalen etter hva jeg har klart å finne ut heter noe som "Shoo-be-doo-be-doo-da-day" :yes:  Men jeg har lett lenge etter artistnavnet, og de to som dukker opp er Stevie Wonder og Michael Jackson. Klarer ikke å finne ut hvem som har denne sangen, så alle svar er til stor hjelp. Har lagt ved noen linker med info som peker mot MJ, men kanskje Stevie Wonder har en cover/tidlig original? Eller kanskje internett lyver?
... UNTIL I found out that they used a sample of Michael Jackson singing a song called shoo be doo be doo dah day, written by stevie wonder...

Kilde

Hjelper det?

Lenke til kommentar
Så en video for ca. 2 år siden som hovedsaklig besto av en gjeng negre som syklet bmx rundt i gata. Det var ingen fancy tricks ol. men bare i et vanlig gate/boligområde. Er ikke sikker, men en av dem så litt ut som Pharrell Williams(han kisen fra N*E*R*D).

Er det noen som har noen som helst peiling på hva slags låt dette kan ha vært?

Det er vel N.E.R.D. - Provider???

Ok, takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Lurte på om noen visste hvilken sang de mimer etter på "Ut i vår hage" episode 6: plystreren?

Det er en dame som synger, og refrenget er ca slikt:

Ei ny tid kommer sjøl om fjellan står, og det blir like fint å jobbe som å danse.

Vet ikke om det hjelper, men den heter "Ellinors Vise" og er en gammel arbeidersang.

Teksten er skrevet av Klaus Hagerup og melodien av Sverre Kjeldsberg.

 

Mitt tips: Hør på biblioteket. Mine erfaringer er at de har det absolutt særeste innen musikk. ;)

Stemmer :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er en melodi som har plaget meg en stund. Den er fra Stargate SG-1 episode 6x01 (Redemption), hvor Jonas Quinn hører på musikken mens han ser på værmelding og spiser frukt :p. Men til saken: Jeg synes at den musikken er meget fin. Høres ut som en klassisk ball-låt fra en tid mellom 1500 og 1700. Her er den lille delen av musikken som er i episoden (litt lavt volum).

Edit: Feil i URL.

Endret av eught
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...