johnj Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Er på jakt etter den låta som spilles i en Gilde reklame (en stund tilbake) og nå i Crispo reklamen.. Takker. 6402663[/snapback] Vi går tre hundre sider og et drøyt år tilbake i tid. Sist reklamefilmen gikk på TV var det også folk som lurte på dette. Vet noen hva den sangen fra Gilde reklamen heter.Dere vet den reklamen hvor alle i nabolaget griller ute i hagen samtidig som de danser EDIT: Jeg bør visst lære meg 2 ting 1. Å bruke øynene 2. Å bruke Søk knappen jaja. uansett var det visst snakk om at sangen het Rapper's Delight og er av Sugarhill Gang For å presisere litt: Basslinjen er hentet fra "Rapper's Delight", mye av den andre inspirasjonen er tatt fra Grandmaster Flash. Altså et lite sammensurium av gamle rapklassikere og kunstnerisk frihet. Musikken fra filmen Grillvirus ble en kjempehit sommeren 2004.Vegard Skau Hansen i Spitfire har komponert musikken etter inspirasjon fra Grandmaster Flash. Her finnes forøvrig låten til nedlasting. Helt lovlig og greier. 4149299[/snapback] Musikken i Crispo-reklamen kan meget gjerne være en sound-a-like, altså et musikkstykke som er komponert for å ligne og gi deg assosiasjoner til originallåta, men selvfølgelig uten å måtte kjøpe ut originallåte for schwinmye penger. For de som måtte være interessert sakser jeg en bit av mailkorrespondanse med Vegard Dahlin Skau Hansen i produksjonsselskapet Spitfire. For dere andre legger jeg den i en spoiler slik at dere slipper å lese den om dere ikke vil. I reklame er det VELDIG lite som overlates til tilfeldighetene, og likheten er så tilsiktet som det overhodet er mulig, uten å bli arrestert for plagiat. I vår lingo kalles dette for en såkalt "soundalike", og benyttes når annonsør synes det blir for dyrt til å kjøpe ut rettighetene på originalen. Å kjøpe ut originalen koster gjerne en halv mill. eller deromkring (kommer litt an på hvilken låt og hvilket band). Vi tar adskillig mindre for å kopiere lydbildet og snu om på akkordene - og sluttbruker sitter igjen med et inntrykk av at "dette har jeg da hørt før". Personlig synes jeg dette er veldig lærerike jobber, ettersom jeg finner mye ut om hvordan folk faktisk produserer låtene sine. Vi gjør jo også en del covere - nå sist MC Hammer/Yoy can't touch this (Citibank) og Titten Tei/Brev fra Leier'n (Europeiske Reiseforsikring). Og jeg er forsåvidt enig i at det reiser seg en del moralske spørsmål rundt praksisen. Men moral og reklame høre vel ikke sammen? Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Bah, jeg hater "ripoff" sangen i gilde. Skaff deg heller "Rapper's delight" av sugarhill gang. Mye bedere sang Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Noen som vet hva denne sangen i denne filmen heter? http://www.teamrwd.com/dieselboost/ Trykk der det står "katoppa kesä -05 video" får å laste ned videoen, hvis du vil hjelpe meg da Endret 29. juni 2006 av mX mann Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hei, lurer på hva en sang heter: Den er fra filmen The fast and the furios tokyo drift.. Det er når Lil bow wow viser frem bilen sin. Noen som vet? Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hei, lurer på hva en sang heter:Den er fra filmen The fast and the furios tokyo drift.. Det er når Lil bow wow viser frem bilen sin. Noen som vet? 6406764[/snapback] Har ikke sett filmen så jeg vet ikke hvem du mener ..!! Noen av dem her kanskje ? Soundtrack til Tokyo drift! 1 Teriyaki Boyz - Tokyo Drift 2. DJ Shadow Feat. Mos Def - Six 3. 5.6.7.8’s - The Barracuda 4. Evil Nine - Restless 5. Far * East Movement - Round 6. N.E.R.D. - She Wants To Move 7. Teriyaki Boyz - Cho Large 8. Dragon Ash - Resound 9. Atari Teenage Riot - Speed 10. Don Omar Feat. Tego Calderon - 11. Don Omar - Conteo 12. Brian Tyler Feat. Slash - Lenke til kommentar
irio Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Leter etter en sang som ble spilt i simppsons på den episoden hvor Homer røyker canabis. Sangen spilles mens homer barberer seg, og det kommer regnbuer ut av vasken, deretter flyr han rundt i byen med bilen sin. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Leter etter en sang som ble spilt i simppsons på den episoden hvor Homer røyker canabis. Sangen spilles mens homer barberer seg, og det kommer regnbuer ut av vasken, deretter flyr han rundt i byen med bilen sin. 6406901[/snapback] Har ikke denne vært postet før? Donovan - Wear You Love Like Heaven Lenke til kommentar
irio Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Har ikke denne vært postet før? Donovan - Wear You Love Like Heaven Hjertelig takk min venn. Godt mulig at den har blitt postet før, isåfall beklager jeg. skype out Lenke til kommentar
Kim64 Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hei, lurer på hva en sang heter:Den er fra filmen The fast and the furios tokyo drift.. Det er når Lil bow wow viser frem bilen sin. Noen som vet? 6406764[/snapback] Har ikke sett filmen så jeg vet ikke hvem du mener ..!! Noen av dem her kanskje ? Soundtrack til Tokyo drift! 1 Teriyaki Boyz - Tokyo Drift 2. DJ Shadow Feat. Mos Def - Six 3. 5.6.7.8’s - The Barracuda 4. Evil Nine - Restless 5. Far * East Movement - Round 6. N.E.R.D. - She Wants To Move 7. Teriyaki Boyz - Cho Large 8. Dragon Ash - Resound 9. Atari Teenage Riot - Speed 10. Don Omar Feat. Tego Calderon - 11. Don Omar - Conteo 12. Brian Tyler Feat. Slash - 6406867[/snapback] Har skaffet meg den allerede, den er ikke der. desverre Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hei Noen som kan hjelpe meg med denne unknown.mp3 Lenke til kommentar
Hypernicus Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hva heter sangen de bruker på siste Djuice reklame der hvor Matti er med? Lenke til kommentar
Hypernicus Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Leter etter en sang som ble spilt i simppsons på den episoden hvor Homer røyker canabis. Sangen spilles mens homer barberer seg, og det kommer regnbuer ut av vasken, deretter flyr han rundt i byen med bilen sin. 6406901[/snapback] Hvis det er dette http://youtube.com/watch?v=ETcTRwm_y20&sea...homer%20simpson du mener så står grupper og låter nede på sida. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 jeg lurer på navnet til sangen som blir spillt i den nye volkswagen - reklamen.. den dimpedampe dompedim. Noen som vet? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 jeg lurer på navnet til sangen som blir spillt i den nye volkswagen - reklamen.. den dimpedampe dompedim. Noen som vet? 6408454[/snapback] Singing in the rain reklama? Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) den med brusen som spruter opp, jeg tror det er VW Touran eller noe sånn Edit: bilen det reklameres for altså... Endret 29. juni 2006 av Tee_C Lenke til kommentar
irio Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hvis det er dettehttp://youtube.com/watch?v=ETcTRwm_y20&sea...homer%20simpson du mener så står grupper og låter nede på sida. Ah, jepp det er den. Hjertelig takk min venn! Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Den sangen som de alltid spiller før og etter en episode av viva la bam, hva heter den? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Den sangen som de alltid spiller før og etter en episode av viva la bam, hva heter den? 6409834[/snapback] Som jeg svarte i tråden din, Daniel Lioneye - The King Of Rock N Roll Endret 29. juni 2006 av skate4life Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Den sangen som de alltid spiller før og etter en episode av viva la bam, hva heter den? 6409834[/snapback] Som jeg svarte i tråden din, Daniel Lioneye - The King Of Rock N Roll 6409841[/snapback] Så det ikke før jeg postet her, takk! Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Hvilken sang er det som er helt i slutten av dette klippet her? http://www.youtube.com/watch?v=eBXal1GAA4A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå