Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey, jeg lurer på hva den sangen som bruker å gå på disse reklamene til røde kors på vintern.

 

Reklamene bruker å være med en som heter Severin Suveren og hvordan man skal gjøre det om man går seg bort i fjellet greia. Dem sendes på NRK. Kan vel egentlig kalles en slags advarsel.

Ringer det en bjelle?

Lenke til kommentar

ARGH.....nå har jeg fått den helvetes bigbrother sangen på hjernen,om den kal kalles en sang...snarere en melodi....eller ttlp som jeg vil kalle det (tvilsom tysk listepop).

 

 

 

Noen som vet hva den heter...må laste den ned og knuse igjennom den noen ganger .. for så å ta 100 kopier av den.Til slutt skal jeg formatere disken de ligger på....kanskje jeg da får fred til sinns.

Lenke til kommentar
Hey, jeg lurer på hva den sangen som bruker å gå på disse reklamene til røde kors på vintern.

 

Reklamene bruker å være med en som heter Severin Suveren og hvordan man skal gjøre det om man går seg bort i fjellet greia. Dem sendes på NRK. Kan vel egentlig kalles en slags advarsel.

Ringer det en bjelle?

Fjellvettreglene?

 

I så fall; Frank Purcells Grand Orchestra - "Daydream".

Lenke til kommentar
Hey, jeg lurer på hva den sangen som bruker å gå på disse reklamene til røde kors på vintern.

 

Reklamene bruker å være med en som heter Severin Suveren og hvordan man skal gjøre det om man går seg bort i fjellet greia. Dem sendes på NRK. Kan vel egentlig kalles en slags advarsel. 

Ringer det en bjelle?

Fjellvettreglene?

 

I så fall; Frank Purcells Grand Orchestra - "Daydream".

Ta et søk på Google, se hvor mange venner du får... :p Men seriøst, ta en kikk på Allmusic, eller, som sagt, søk på Google. Det er intet orkester/artist/spøkefugl ved navn "Frank Purcells Grand Orchestra" som i det minste er såpass kjent at det finnes en søkbar oppføring på internett. Ikke noe med noe lignende navn heller... Sikker på at du ikke mente noe annet?

 

Lurer litt på det samme, serru'... :)

Lenke til kommentar
Sikker på at du ikke mente noe annet?

Bommet med én vokal og to konsonanter... :blush:

 

Mente selvfølgelig Franck Pourcells Orchestra - "Daydream".

 

Fortsatt litt usikker på stavemåten, da kildene skriver det forskjellig - se linker.

Skrevet av Raymond Vincent, med god inspirasjon fra Tchaikovskys "Svanesjøen".

 

http://www2.nrk.no/spillelister/sending.as...-08%2012:03:00Z

http://www.nr.no/~joachim/Reklamemusikk_FAQ.txt

 

-j-

 

EDIT: Presens, John. Ikke preteritum... :D

Endret av johnj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...