Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

*snip*

6131713[/snapback]

Meat Loaf - "I'd Lie For You (And That's The Truth)".

 

Dere som lurer på musikk fra Simpsons-episoder: Bruk f.eks. TV.coms episodeguide til å finne produksjonsnummeret, slå deretter opp i arkivet som inneholder så godt som all musikk benyttet i The Simpsons - om ikke de aller nyeste sesongene -, Ctrl+F, lim inn episodenummeret og finn musikken brukt i den aktuelle episoden. Eliminer de det ikke kan være og undersøk nærmere potensielle kandidater. :)

Endret av johnj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Audioslave har en låt med en video der de kjører gjennom slettelandene i USA, og en vill svarting sitter i en radiostasjon. Det er en parodi/etterlikning av en film der en mann skal kjøre gjennom hele USA på et par dager, og en blind radiovert guider ham forbi politiet vha en politiradioscanner.

 

Hva heter låten, og hva heter filmen de parodierer/etterlikner?

6131715[/snapback]

Filmen: Vanishing Point (1971 / remake 1997)

Sangen: Show Me How To Live

Lenke til kommentar

Spør dere igjen jeg :innocent:

 

Er en sang med mye plystring, og de synger et eller annet som det her: "Wise men say:" og litt senere: "goes around and around".

 

På google finner jeg bare sanger av Elvis. Og når jeg spør kompisene mine, skjønner alle hvilken jeg mener, men ingen vet tittelen!

Lenke til kommentar
Ah! Denne tråden er min ubenyttede ressurs!  :w00t:

 

Hva heter versjonen/mixen av The Bloodhound Gang's "Fire Water Burn" der de legger til dette som står i paranets:

 

The roof (a-ha) the roof (a-ha)  the roof is on fire (bring it back) x2

The roof (a-ha) the roof (a-ha)  the roof is on fire (hit me)

We don't need no water let the motherfucker burn,

burn motherfucker, burn.

(Wiggy wiggi wag wiggy wiggy wag, wiggi wiggi wag wiggi wag wag) (Noenlunde).

 

Digger den versjonen!

6119489[/snapback]

the grim reaper - the roof is on fire?

Lenke til kommentar
Spør dere igjen jeg  :innocent:

 

Er en sang med mye plystring, og de synger et eller annet som det her: "Wise men say:" og litt senere: "goes around and around".

 

På google finner jeg bare sanger av Elvis. Og når jeg spør kompisene mine, skjønner alle hvilken jeg mener, men ingen vet tittelen!

6132923[/snapback]

Nick Kershaw - The Riddle?

Lenke til kommentar
Gratulerer med dagen alle sammen

Sitter og hører på Aquagen med strings of harmony..

Er 100% sikker på at jeg har hørt en versjon an den som er bedre, men uten at jeg klarer å finne den. Den inneholder mye mer av den tonen som er litt i bakgrunnen. (Kan minne litt om en remixa versjon av kvinnestønning)

Noen som skjønner hva jeg mener?

6121538[/snapback]

Var Sadness - Strings of harmony eg leita etter!

Lenke til kommentar
Spør dere igjen jeg  :innocent:

 

Er en sang med mye plystring, og de synger et eller annet som det her: "Wise men say:" og litt senere: "goes around and around".

 

På google finner jeg bare sanger av Elvis. Og når jeg spør kompisene mine, skjønner alle hvilken jeg mener, men ingen vet tittelen!

6132923[/snapback]

Nick Kershaw - The Riddle?

6133263[/snapback]

 

eller; Gigi D'Agostino - "The Riddle"

Lenke til kommentar

I filmen "Collateral" med Tom Cruise og Jamie foxx er det en sang ca midt i filmen som blir spilt/sunget av Audioslave. jeg har sjekket på soundtracket på IMDB men finner det ikke :hmm: kan noen hjelpe meg?

 

"I cant tell why some people die alone"....er en del han synger..

"Every drop of flame..." husker ikke så mye. har utrolig lyst til å vite hvem sang :(

 

jeg som var litt slapp på IMDB. fant den ;)

Endret av Spazz
Lenke til kommentar
Gratulerer med dagen alle sammen

Sitter og hører på Aquagen med strings of harmony..

Er 100% sikker på at jeg har hørt en versjon an den som er bedre, men uten at jeg klarer å finne den. Den inneholder mye mer av den tonen som er litt i bakgrunnen. (Kan minne litt om en remixa versjon av kvinnestønning)

Noen som skjønner hva jeg mener?

6121538[/snapback]

Var Sadness - Strings of harmony eg leita etter!

6133509[/snapback]

 

 

Spør dere igjen jeg  :innocent:

 

Er en sang med mye plystring, og de synger et eller annet som det her: "Wise men say:" og litt senere: "goes around and around".

 

På google finner jeg bare sanger av Elvis. Og når jeg spør kompisene mine, skjønner alle hvilken jeg mener, men ingen vet tittelen!

6132923[/snapback]

Nick Kershaw - The Riddle?

6133263[/snapback]

 

eller; Gigi D'Agostino - "The Riddle"

6134185[/snapback]

 

 

Tusen hjertelig takk :D

Nå kunne jeg glede min gode venn Lars-Ivar med disse to :)

Lenke til kommentar
Audioslave har en låt med en video der de kjører gjennom slettelandene i USA, og en vill svarting sitter i en radiostasjon. Det er en parodi/etterlikning av en film der en mann skal kjøre gjennom hele USA på et par dager, og en blind radiovert guider ham forbi politiet vha en politiradioscanner.

 

Hva heter låten, og hva heter filmen de parodierer/etterlikner?

6131715[/snapback]

Filmen: Vanishing Point (1971 / remake 1997)

Sangen: Show Me How To Live

6132870[/snapback]

Jess. :)

Jeg så filmen i påsken, og så plutselig Audioslave-videoen for et par uker siden, og jeg så med én gang at det var sammenheng mellom de to.

Lenke til kommentar
I filmen "Collateral" med Tom Cruise og Jamie foxx er det en sang ca midt i filmen som blir spilt/sunget av Audioslave. jeg har sjekket på soundtracket på IMDB men finner det ikke :hmm:  kan noen hjelpe meg?

 

"I cant tell why some people die alone"....er en del han synger..

"Every drop of flame..." husker ikke så mye. har utrolig lyst til å vite hvem sang :(

 

jeg som var litt slapp på IMDB. fant den ;)

6134867[/snapback]

 

flere enn meg som så denne på canal+ i går? ^^

 

men var det da de gikk inn på utestedet hvor han skulle få tak i den nye listen?

Lenke til kommentar
Ah! Denne tråden er min ubenyttede ressurs!  :w00t:

 

Hva heter versjonen/mixen av The Bloodhound Gang's "Fire Water Burn" der de legger til dette som står i paranets:

 

The roof (a-ha) the roof (a-ha)  the roof is on fire (bring it back) x2

The roof (a-ha) the roof (a-ha)  the roof is on fire (hit me)

We don't need no water let the motherfucker burn,

burn motherfucker, burn.

(Wiggy wiggi wag wiggy wiggy wag, wiggi wiggi wag wiggi wag wag) (Noenlunde).

 

Digger den versjonen!

6119489[/snapback]

the grim reaper - the roof is on fire?

6132970[/snapback]

 

:no:Noope. Nå har jeg ikke hørt den du foreslo, men fant dette:

Grim Reaper, The - The Roof Is On Fire

Country: Germany

Released: 13 Dec 2002

Genre: Electronic

Style: Hard Trance

 

... og dette stemmer ikke. The Bloodhound Gang ga ut "Fire Water Burn" i 1996, er ikke tyske og sjangeren dems er tilsynelatene punk.

 

ALTSÅ: Det er den samme sangen og er nesten helt lik med unntak som beskrevet. Jeg husker å mene at den var en slags "mix" på "Fire Water Burn"-singelen.

Lenke til kommentar

Idol-nachspiel på TV 2 nettopp...klipp fra den kommende DVD-en ble vist.

 

Sangen Jonas fremførte avsluttet refrenget med "...jeg er i kjempeform". Ganske uptempo, norskspråklig storband-ish låt med trompeter og det hele.

 

Hvor har jeg hørt denne låta før? Artist og tittel?

 

---

 

Matias: En remix av Perry Como - "Let A Smile Be Your Umbrella", kanskje? Lag deg en bruker på mP3-klanen (nrk.no/mp3) og sjekk spillelistene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...