Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg bare lurer på om det er et program til å ta opp lyd på pcen.

Pga jeg har funnet en låt på the oc(sesong 2, episode 24. Starter: 03:20min) som jeg liker.

Men teksten er veldig dyp og uklar, så jeg skjønner ikke ordene som blir sagt.

Så hvis noen vet om et program som jeg kan ta opp lyd med så hadde det vært flott.

..Hvis jeg finner et så kommer jeg med sample.

5992227[/snapback]

De følgende låtene er med i denne episoden:

 


  •  
  • «El Manana» - Gorillaz
     
  • «Crosses» - Jose Gonzalez
     
  • «Hide and Seek» - Imogen Heap
     
  • «You're Not The Law» - The Dead 60's
     
  • «An Honest Mistake» - The Bravery
     
  • «Hot Ride» - The Prodigy
     
  • «Friends» - Ryan Adams & The Cardinals
     
  • «Twenty Two Fourteen» - The Album Leaf
     

Av disse kan jeg i alle fall utelukke Ryan Adams & the Cardinals og Imogen Heap.

 

Redigert: Jeg antar at lydklippet var fra den nevnte episoden av The OC.

 

Redigert igjen: Jeg søkte på teksten, og da fant jeg at Gorillaz-sangen inneholder følgende tekstlinje:

 

Summer don't know me no more

Det kan høres ut som det er det som blir sagt i sangen, så jeg ville satset på den. :)

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar

Er interessert i Quaker's Havre fras reklamesang også =) Sånn hvis noen sitter på et navn der. Har ikke noen lydfiler av det. Sender dem en mail nå tenker jeg, om jeg finner siden deres :p Finner bare deres svenske side, prøver den i hvert fall. Kanskje de vet noe, eller har en mail til noen jeg kan kontakte i Norge.

Endret av tulejt
Lenke til kommentar

Her er svaret jeg fikk ifra Canal Digital:

 

 

 

Hei - og takk for din henvendelse (har mottatt denne via vårt kundesenter)

 

Musikken vi benytter i reklamefilmen for fotball er komponert spesielt til denne reklamefilmen - og er dessverre ikke å få kjøpt noe sted

Jeg er enig med deg i at det minner litt om Orff og Carmina Burana. Vår brief til komponisten var at det skulle være noe ala en hymne; pompøst og med mye følelse.

Personlig er jeg veldig fornøyd med resultatet :-)

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Hmm. Jeg lurer på en sang, jeg hørte den for lenge siden. å husker bare litt av den.

 

Dem synger om en mann på 17 år ca som fikk unge, så stakk dama av. så etter et par år fikk han se ungen sin igjen. er noe "You where five years old, when i hold you in my arms" husker veldig lite av den. Men noen som vet hvilken det er ?

5938145[/snapback]

Ingen som vet min ? :(

Lenke til kommentar
Hmm. Jeg lurer på en sang, jeg hørte den for lenge siden. å husker bare litt av den.

 

Dem synger om en mann på 17 år ca som fikk unge, så stakk dama av. så etter et par år fikk han se ungen sin igjen. er noe "You where five years old, when i hold you in my arms" husker veldig lite av den. Men noen som vet hvilken det er ?

5938145[/snapback]

Ingen som vet min ? :(

5997895[/snapback]

Hvilken sjanger er det?

Lenke til kommentar

HM!! At det går an.. Jeg heter da ikke Karl Petter!! Jeg fatter ikke at ingen kan å lese et bindestrek og en "d"... Nuvel.. Her er ihvertfall svaret jeg fikk fra Canal Digital:

 

 

 

Hei Karl Petter

 

Musikken er spesialkomponert for denne reklamen og vi får mange henvendelser nettopp etter dette stykket.

Ha god dag.

 

Med hilsen

Cathrine Barth-Nossum

Informasjonssjef

Canal Digital AS

Endret av karlpeder
Lenke til kommentar

Hei, vet ikke om det er noen som ser på Scrubs? En komisk sykehusserie..

Tingen er det at jeg nylig så en episode der de spilte en sang der der teksten gikk slik:

 

"Everybody's gotta hold on hope, its The last thing thats holding me."

 

Noen som vet hvilken sang det er ?

 

Takker for alle svar :woot:

Lenke til kommentar

Hørte en knall sang i dag. Har hørt den endel før også, men aldri snappa opp navnet. Vet så godt som ingen tekst fra den heller, men jeg kan prøve å gjengi litt fra refrenget(selv om jeg alltid hører feil i engelske sangtekster :p )

 

"i feel strong without you, tralala need you by myyy side"

"blablalba"

"all my life i've been waiting for you to come along"

"blalblb"

 

I versene rappes det. Tung bass i tilleg. Når refrenget kommer, tar en dame med tecno-lys stemme over. Litt kjappere enn middels tempo vil jeg påstå. Ganske så melodiøst også her. Endel basse enda. Hørte den i en butikk, så sangen er ganske allment kjent tror jeg. Ikke helt ny, men den drar heller ikke på åra tror jeg ikke ;)

 

Noen som vet hvilken jeg tenker på?

 

Tenkte først Colio, men finger ingen som det kan være. Mulig jeg bare er dårlig til å leite da, men.........

Endret av kjor1
Lenke til kommentar
Hei, vet ikke om det er noen som ser på Scrubs? En komisk sykehusserie..

Tingen er det at jeg nylig så en episode der de spilte en sang der der teksten gikk slik:

 

"Everybody's gotta hold on hope, its The last thing thats holding me."

 

Noen som vet hvilken sang det er ?

 

Takker for alle svar :woot:

6000647[/snapback]

Denne? Regner nesten med det.

Soundtrack (Scrubs) Guided By Voices - Hold On Hope

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...