Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei igjen :)

Noen som vet hva slags klassisk musikk som i avspilles i den maling reklamen ?

Et par krangler tydeligvis om et eller annet mens denne avspilles i bakgrunnen.

Slagordet blir - "Nå er det flere farger å krangle om"....

 

Noen bjeller ?  :hmm:

 

Takk  :)

5910669[/snapback]

 

Ingen ? :(

Lenke til kommentar

Autofil. Episoden som gikk på TV den 01.11.04.

Link får jeg ikke, men det er bare til å gå på Nett TV på NRK.no.

Reportasjen om traktorene.

Den første sangen. "I'm working on John Deere tractors everyday" eller lignende.

Se også den reportasjen om skurtresker. Jeg skal si ifra hvis det er noen bestemte sanger jeg vil ha. :)

 

Hvis dere er i det generøse hjørnet så vil jeg vite navn og artist på alle traktor reportasjene han har den dagen. (alle 3. ;) )

Lenke til kommentar
Ok, jeg har en tricky en nå.

 

Det er snakk om goa/psy. Det høres ut som noe Simon Posford eller Raja Ram kunne kommet opp med. Ganske sært for å si det mildt. Men så fantastisk bra også. Sangen strekker seg over 14 minutter (14:36 for å være eksakt), og har en skikkelig ambient begynnelse, med barnelatter og noe som kan høres ut som afrikansk sang. Det høres ut som lyden kommer fra et stykke unna, om dere skjønner.

 

Deretter begynner en mann og snakke. Han sier noe om 'the shaman of the forest' med litt indisk inspirert musikk i bakgrunnen. Når han er ferdig å snakke, kommer basslinen og sangen kommer skikkelig i gang. Trommene høres litt Infected Mushroom-aktige ut. Ca 7 minutter ut i sangen kommer breakdownen. Da høres en arabisk/indisk fløyte etterfulgt av noe som kan minne om skytelyder. Etter noen minutter med ambient-lyder, fortsetter sangen igjen.

 

Alt i alt en mesterstykke av en sang, og det hadde vært fantastisk om noen visste navnet på den.  :)

5955352[/snapback]

 

Tror du har hørt en miks av Johann Gielen - Dreamchild, ikke sikker hvilken du har hørt, men jeg har kjørt en session hvor dette var introsangen en gang og den introen du beskriver her er prikk lik. Er det ikke den er det en fantastik låt uansett :D

 

-Heiper-

Lenke til kommentar
Ok, jeg har en tricky en nå.

 

Det er snakk om goa/psy. Det høres ut som noe Simon Posford eller Raja Ram kunne kommet opp med. Ganske sært for å si det mildt. Men så fantastisk bra også. Sangen strekker seg over 14 minutter (14:36 for å være eksakt), og har en skikkelig ambient begynnelse, med barnelatter og noe som kan høres ut som afrikansk sang. Det høres ut som lyden kommer fra et stykke unna, om dere skjønner.

 

Deretter begynner en mann og snakke. Han sier noe om 'the shaman of the forest' med litt indisk inspirert musikk i bakgrunnen. Når han er ferdig å snakke, kommer basslinen og sangen kommer skikkelig i gang. Trommene høres litt Infected Mushroom-aktige ut. Ca 7 minutter ut i sangen kommer breakdownen. Da høres en arabisk/indisk fløyte etterfulgt av noe som kan minne om skytelyder. Etter noen minutter med ambient-lyder, fortsetter sangen igjen.

 

Alt i alt en mesterstykke av en sang, og det hadde vært fantastisk om noen visste navnet på den.  :)

5955352[/snapback]

 

Tror du har hørt en miks av Johann Gielen - Dreamchild, ikke sikker hvilken du har hørt, men jeg har kjørt en session hvor dette var introsangen en gang og den introen du beskriver her er prikk lik. Er det ikke den er det en fantastik låt uansett :D

 

-Heiper-

5961241[/snapback]

EDIT: Jeg tviler sterkt på at dette har noe med Johan Gielen å gjøre.

EDIT2: La ved at sample.

Endret av Ferr
Lenke til kommentar
EDIT: Jeg tviler sterkt på at dette har noe med Johan Gielen å gjøre.

EDIT2: La ved at sample.

5961248[/snapback]

 

 

Ikke akkurat den jeg hadde hørt nei, men jeg legger ut en som viser introen til orginal mixen hans, så kan du se om det høres likt ut.

 

Dreamchild

5961388[/snapback]

Sorry, det lignet litt, men det er ikke den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...