Wipeout Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Hei! Jeg sitter her og prøver intenst å huske tittelen på en "country-aktig" sang. Det er en eller annen Glen som har skrevet den, tror jeg. Den handler om en soldat som blir såret i krig, trolig Vietnam, og blir reddet av en mystisk soldat som kulene går tvers igjennom. Håper noen her skjønner hvilken sang jeg mener. Hadde den på den gamle pcen, men den er borte for godt, og jeg ønsker å høre denne sangen igjen. På forhåmd takk til den som finner det ut. 5615031[/snapback] Stan Ridgeway "Camouflage"? Edit: la til teksten. I was a p.f.c. on a search patrol, huntin’ charlie down It was in the jungle wars of ’65 My weapon jammed and I got stuck way out and all alone And I could hear the enemy movin’ in close outside Just then I heard a twig snap and I grabbed my empty gun And I dug in scared while I counted down my fate And then a big marine¨c¨ca giant, with a pair of friendly eyes¨c¨c Appeared there at my shoulder and said wait. When he came in close beside me, he said don’t worry, son, I’m here¨c¨c If charlie wants to tangle now, he’ll have two to dodge I said, well, thanks a lot! I told him my name and asked him his And he said the boys just call me camouflage Chorus: Woah-oh-oh-oh, camouflage Things are never quite the way they seem Woah-oh-oh-oh, camouflage I was awfully glad to see this big marine Well, I was gonna ask him where he came from, when we heard the bullets fly Comin’ through the brush, and all around our ears It was then I saw this big marine light a fire in his eye And it was strange, but suddenly, I forgot my fears Well, we fought all night, side by side, we took our battle stance And I wondered how the bullets missed this man ’cause they seemed to go right through him¨c¨cjust as if he wasn’t there And in the mornin’ we both took a chance and ran And it was near the riverbank when the ambush came on top of us And I thought it was the end, and we were had Then a bullet with my name on it came buzzin’ through a bush And that big marine, he just swat it with his hand Just like it was a fly... Chorus: Woah-oh-oh-oh, camouflage Things are never quite the way they seem Woah-oh-oh-oh, camouflage This was an awfully strange (big) marine {spoken} And I knew there was somethin’ weird about him, ’cause when I turned around, He was pullin’ a big palm tree up outta the ground And swattin’ those charlies with it from here to kingdom come When he led me outta danger I saw my camp and waved goodbye He just winked at me from the jungle and then was gone When I got back to my h.q., I told ’em about my night And the battle I’d spent with a big marine named camouflage When I said his name, the soldier gulped, and a medic took my arm And led me to a green tent on the right He said you may be tellin’ true, boy, but this here is camouflage And he’s been right here since he passed away last night In fact, he’s been here all week long... But before he went, he said semper fi, and said his only wish Was to save a young marine caught in a barrage So here, take his dog tag, son, I know he’d want you to have it now And we both said a prayer for a big marine named camouflage Chorus repeat So next time you’re in a jungle fight, and you feel a presence near Or hear a voice that in your mind will lodge Just be thankful that you’re not alone¨c¨cyou’ve got some company From a big marine the boys call camouflage Chorus repeat x2 Hup, hey-ho, hey, left... left... Woah, woah, camouflage Hey, hey-ho, ho, left... left... Woah, woah, camouflage Repeat endlessly until fade... Endret 16. februar 2006 av Wipeout Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Takk, din lille elskebass You made my day! Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Takk, din lille elskebass You made my day! 5615198[/snapback] Elskebass?!! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 ketchez lurer på hva denne låten kan hete: http://www.home.no/fredrikrb2/musikk.wav Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det er garantert Vanessa Mae, men er usikker på hvilken sang. Prøv Red Hot. Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) sikkert et enkelt spørsmål for mange, men hva heter den sangen med Jonny Cash synger "heart my self to day.."? Endret 16. februar 2006 av webby1 Lenke til kommentar
Matias Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 ketchez lurer på hva denne låten kan hete: http://www.home.no/fredrikrb2/musikk.wav 5615946[/snapback] Vanessa Mae - Contradanza sikkert et enkelt spørsmål for mange, men hva heter den sangen med Jonny Cash synger "heart my self to day.."? 5616431[/snapback] Johnny Cash - Hurt Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 hællæ.. Lurer på den derre sangen til citibank på tv3. Ikke bare er sangen konge, men reklama er råkul. Vis noen lurer på hvem reklame så er det han som ønsker seg en tv, og later som han har kjøpt en og daanser te den Kan veldig godt hende at sangen er en remix, men vil gjerne ha den 5596930[/snapback] MC hammer - U cant touch this Lenke til kommentar
Teds Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hva heter sangen i denne BF2-filmen?LINK: http://media.putfile.com/THE-vs-Bloody-Scotsman-Rd2 Håper på et positivt svar! 5612065[/snapback] Da tar jeg æren selv. Collective Soul med sangen Heavy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Her er en liten nøtt (kanskje)Det er en sang med refreng sann ca sånn: Im lost in a song.... of human traffic its all around here it comes.. And shaken it ''nana'' im not alone in this town. (sikkert mye feil i den ) (om noen vet om det, ver så snill å post gruppe og sang) Han synger veldig lyst i begynnelsen og på musikkvideoen er han omringet av damer. på forhånd takk. 5611057[/snapback] Kanskje du burde forsøke The Beloved - Sweet Harmony 5613160[/snapback] Nei... det begynner med at han spiller gitar... akustisk gitar. Hjelp meg! Jeg har letet kjempelenge Lenke til kommentar
Rodwelt Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Noen som har peiling på hva theme sangen i The IT crowd heter? Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) lurer på hvor jeg kan finne teksten på en øystein sunde sang. TROR den heter "auch swissen" elns. når google ikke finner noe da er det håpløst fordi det skjer så sjeldent at jeg aldri har lært å leite på andre måter hehe. Endret 16. februar 2006 av oddis89 Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) lurer på hvor jeg kan finne teksten på en øystein sunde sang. TROR den heter "auch swissen" elns. når google ikke finner noe da er det håpløst fordi det skjer så sjeldent at jeg aldri har lært å leite på andre måter hehe. 5618036[/snapback] Det er et eller annet med tysk, skal sjekke litt mer jeg. Edit: tror sangen heter "tyskleksa" Endret 16. februar 2006 av Wipeout Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) ketchez lurer på hva denne låten kan hete: http://www.home.no/fredrikrb2/musikk.wav 5615946[/snapback] Vanessa Mae - Contradanza 5616465[/snapback] Takker. Har sagt fra til ketchez, så kan han sjekke. Så lurer jeg på noe igjen. I en tråd på forumet ga noen en link til Erlend og Steinjo med Pony Pony Pillow. I den sangen er det en vokal som synger noe jeg mener å ha hørt før et sted. Noen idé? http://www.home.no/fredrikrb2/hvilken.mp3 Endret 16. februar 2006 av fredrikrb Lenke til kommentar
johnj Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Refrenget i "Inte Bränn Dina Händer", også av Erlend & Steinjo? EDIT: Kunne kanskje minne bittelitt om Scooters "Ramp! (The Logical Song)" også. Skrapelyden du kanskje hører i bakgrunnen er bare Supertramp som vrir seg i graven. Endret 16. februar 2006 av johnj Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Noen som har sett en film som heter Requiem for a Dream? er en sånn sykt phet sang som går igjen og igjen under hele filmen. Hva heter den? Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Noen som har sett en film som heter Requiem for a Dream? er en sånn sykt phet sang som går igjen og igjen under hele filmen. Hva heter den? 5618237[/snapback] www.imdb.com? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Noen som har sett en film som heter Requiem for a Dream? er en sånn sykt phet sang som går igjen og igjen under hele filmen. Hva heter den? 5618237[/snapback] Den går vel igjen i flere sanger som du sier, men den sangen som "har mest" av det temaet er Kronos Quartet - Lux Aeterna AtW Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Refrenget i "Inte Bränn Dina Händer", også av Erlend & Steinjo? EDIT: Kunne kanskje minne bittelitt om Scooters "Ramp! (The Logical Song)" også. Skrapelyden du kanskje hører i bakgrunnen er bare Supertramp som vrir seg i graven. 5618172[/snapback] Hmm, kan minne om det, men jeg mener å ha hørt akkurat den linjen av tekst før. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Hva heter den nye sangen som spilles endel på radioen fortiden? Kinda tecno med en mann som synger med en veldig høy pitch på stemmen.. "..waiting on the phone" er endel av av refrenget.. Edit: det var jo selvfølgelig Hi-Tack med say say say (Waiting 4 U) .. Måtte gå så langt å spørre DJ'en via chat på p4 for å finne det ut ^^ Endret 17. februar 2006 av ThaAndre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå