Yessmann Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 Hørte en sang nå av en Bergensgruppe der refrenget gikk noe sånt "vi står og ser på lyset og jeg kan se deg fryse". Den var bra - noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 De første 10 sekundene av denne låta minner veldig om en annen, men hvilken? Jeg tenkte først at den lignet en Gorillaz låt, men jeg har ikke kommet noen vei der. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 The Idanator skrev (På 12.6.2020 den 2.26): Tenker på en techno-type party sang som går noe á la "Du du DU-DU, du-du du DU-DU, Du du DU-DU, Da down down"-ish. Kan noen hjelpe? ?? Kan det være denne med Barcode brothers? Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 (endret) Jeg trenger hjelp til et band som hadde (minst en) sang som var veldig populær på 90-tallet. Jeg har det på tunga, men klarer ikke å få tak i det. Det var et band med unge, "kule" gutter. Synes å huske det var litt rock/pop med rap i stilen. De hadde en pittbull-terrier som "maskot" som også var med i videoen. Bandet heter noe på E, dvs "E-..." Jeg husker ikke hva var etter bindestreken. (ikke E-type, som var helt annen type musikk). Noen som husker hvem jeg mener? Edit. Fant ut av det. E-17 (East-17)! Endret 6. november 2020 av Tabris Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 hei, har noen peiling på hva denne remixen heter? Shazam foreslo Rud stuff - last changce men finner ikke igjen riktig remix på hverken Youtube, tidal eller Soundcloud. https://fb.watch/1QNcZL1twd/ Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 16. desember 2020 Del Skrevet 16. desember 2020 Jeg savner en sang fra spillelistene mine da jeg tror mange Johnny cash sanger har blitt fjernet fra Spotify. Jeg husker ikke hva sangen heter eller nok lyrics til å google meg til det. Jeg husker bare sånn vagt hva sangen handler om; Han synger om en sterk kar som ingen klarer å ta og hvert vers bygger ham opp. Siste verset omhandler såvidt jeg kan erindre at han fant kjærligheten og sangen slutter med at ingenting kunne få overtaket på ham bortsett fra ei lita jente Noen som tar den igjen? 😆 Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 16. desember 2020 Del Skrevet 16. desember 2020 Corp Por skrev (2 timer siden): Jeg savner en sang fra spillelistene mine da jeg tror mange Johnny cash sanger har blitt fjernet fra Spotify. Jeg husker ikke hva sangen heter eller nok lyrics til å google meg til det. Jeg husker bare sånn vagt hva sangen handler om; Han synger om en sterk kar som ingen klarer å ta og hvert vers bygger ham opp. Siste verset omhandler såvidt jeg kan erindre at han fant kjærligheten og sangen slutter med at ingenting kunne få overtaket på ham bortsett fra ei lita jente Noen som tar den igjen? 😆 A thing called love eller A boy named Sue? 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 17. desember 2020 Del Skrevet 17. desember 2020 Kaplan skrev (10 timer siden): A thing called love eller A boy named Sue? A thing called love var det! Tusen takk! Irriterte meg grenseløst at jeg ikke fant den! 1 Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten Skrevet 20. desember 2020 Del Skrevet 20. desember 2020 Kan dere hjelpe meg med denne sangen? Den forsvant plutselig fra spotify-lista og uansett hvor mye jeg googler finner jeg den ikke igjen. (Jeg har googlet i 2 timer) Sangen er en rap som spilles til "Nå tennes tusen julelys", og noe av teksten fra refrenget er "Nå tennes tusen julelys. Nå drikkes tusen juleøl" (eller var det akevitt?) Det er egentlig en ganske dyp tekst, litt som Stjernesludd. Er det noen som har den minste anelse hvilken sang jeg tenker på? Lenke til kommentar
deleted Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 Ser etter en hip-hop sang fra 2000-tallet. Mener den kom ca. samme tid som Kanye Wests Homecoming i 2007. Mener tittelen var noe med "Homocide" (ikke den til Eminem). Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 (endret) deleted skrev (54 minutter siden): Ser etter en hip-hop sang fra 2000-tallet. Mener den kom ca. samme tid som Kanye Wests Homecoming i 2007. Mener tittelen var noe med "Homocide" (ikke den til Eminem). Lyrical Homicide med The Game og Lil Wayne kom vel i 2007. Endret 22. desember 2020 av Kaplan Lenke til kommentar
deleted Skrevet 22. desember 2020 Del Skrevet 22. desember 2020 (endret) 2 hours ago, Kaplan said: Lyrical Homicide med The Game og Lil Wayne kom vel i 2007. Ikke den dessverre. Var mer hip hop enn rap hvis det gir mening. Og ganske mye bass. Mulig det var noe pianosamples i den også 🤔 Når jeg tenker etter kan det være at den kom rundt 2008 eller 2009. En ting til jeg husker er at det blir sagt noe sånt som "it's murda' murda' (murder)". Ikke godt å huske 😅 Nvm fant den nå: Chamillionaire - Hip Hop Police ft. Slick Rick Endret 22. desember 2020 av deleted Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 30. desember 2020 Del Skrevet 30. desember 2020 Jeg har hørt en del på denne sangen, men greier ikke å finne ut om den har blitt samplet av noe (fra '80- '90-tallet?) eller om det er en coverversjon. Noen som vet hva som kan være inspirasjonen eller kan hjelpe meg med låter som kan høres like ut? Lenke til kommentar
Zork Skrevet 30. desember 2020 Del Skrevet 30. desember 2020 (endret) Deler av den minner om: men ikke nok til at den høres direkte samplet eller inspirert ut av den. Endret 30. desember 2020 av Zork Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 31. desember 2020 Del Skrevet 31. desember 2020 Βlur skrev (1 time siden): Jeg har hørt en del på denne sangen, men greier ikke å finne ut om den har blitt samplet av noe (fra '80- '90-tallet?) eller om det er en coverversjon. Noen som vet hva som kan være inspirasjonen eller kan hjelpe meg med låter som kan høres like ut? Sanger som høres like ut? Dette minte meg veldig om typisk musikk fra feelgood filmer på slutten av 80 tallet eller noe sånt. Sjekk politiskolen, Ernest, short circuit, teenage mutant ninja turtles, karate kid osv. Sikker på at du finner masse sånt der - hvis det var hva du mente? Jeg kjenner ikke musikkstilen så jeg kan dessverre ikke komme med noe godt utenom film Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 1. januar 2021 Del Skrevet 1. januar 2021 (endret) Dette er vel ikke så mye en sang som en CD. På tidlig 2000 tallet så bestilte jeg noe fra en sjappe i Oslo. Husker ikke hva det var, men jeg fikk med en Carhartt hip-hop mix CD. Noen som har vært borti noe lignende og husker CD-en. Hvor man eventuelt kan finne den eller en liste over hvilke låter som var på den? Edit: CD-en var beige og dest sto Carhartt på den. Endret 1. januar 2021 av Gulrotsaft Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 1. januar 2021 Del Skrevet 1. januar 2021 Gulrotsaft skrev (1 time siden): CD-en var beige og dest sto Carhartt på den https://www.discogs.com/KZA-Into-The-Bathroom/release/14257243 Er jeg inne på noe? Ikke til mye hjelp dog... Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 1. januar 2021 Del Skrevet 1. januar 2021 Kan godt være. Finner desverre ikke ut mye med "untitled" på alle låtene. Antallet låter virker nogenlunde rett, men man husker jo ikke slikt sånn ca 20 år etter 😕 Lenke til kommentar
Kirstirak Skrevet 12. februar 2021 Del Skrevet 12. februar 2021 Hvilken sang spilte de i reklamen før Stjernekamp 2020 Lenke til kommentar
Heicbs Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Yessmann skrev (På 26.10.2020 den 10.32): Hørte en sang nå av en Bergensgruppe der refrenget gikk noe sånt "vi står og ser på lyset og jeg kan se deg fryse". Den var bra - noen som kan hjelpe? Hei! Leter etter samme sang nå. Fant du ut hva den het?:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå