Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.

Simen1

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert tidenes fisketur, men skitt au!

Satt og kikka på en Jutuub-video, og i bakgrunnen gikk det en opera-ish sang med en kjent melodi. Fant til slutt ut hvor sangen i videoen er henta fra, men kan ikke for the life of me komme på hvor jeg har hørt den før. Mener å huske at den samme melodien (og muligens også operastemmen) ble brukt i en eller annen pop/rapp/rock-sang på 90-2000-tallet en gang. Noen som kjenner den igjen? Har prøvd programmer for å finne det ut, men de ga feil/meningsløse resultater.

Om dere går til linken under så er det sang nr 9, den som heter Voice in the dark.

http://www.stockmusic.net/index.cfm/page/main.collectionDetails/collectionId/67

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fisketur er en annen verdt. Når du snakket om opera og rap var det en ting som slo meg, Warren G og Sissel. KAn godt være det er et skudd i mørket fra min side, men den fortjenes å høres på nytt igjen uansett.

http://www.youtube.com/watch?v=O_X_Nj276Ps

Om du spoler deg til et sted rundt 1.30 eller noe dukker Sissel opp med litt operatisk synging. Se om det var den du så etter.

Lenke til kommentar

Dette er sikkert tidenes fisketur, men skitt au!

Satt og kikka på en Jutuub-video, og i bakgrunnen gikk det en opera-ish sang med en kjent melodi. Fant til slutt ut hvor sangen i videoen er henta fra, men kan ikke for the life of me komme på hvor jeg har hørt den før. Mener å huske at den samme melodien (og muligens også operastemmen) ble brukt i en eller annen pop/rapp/rock-sang på 90-2000-tallet en gang. Noen som kjenner den igjen? Har prøvd programmer for å finne det ut, men de ga feil/meningsløse resultater.

Om dere går til linken under så er det sang nr 9, den som heter Voice in the dark.

http://www.stockmusic.net/index.cfm/page/main.collectionDetails/collectionId/67

Rammstein har den stemmen i slutten av Sonne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hva sangen i en viasat reklame heter? Har søkt litt på lyricsen å det som kom frem var denne sangen, .men jeg tror ikke det er den. Jeg søkte på "nothing to do, nothing to say" Det er det jeg klarte å få meg i reklamen.

I reklamen så høres det ut som flere synger i refrenget.

Noen som vet ?:)

Lenke til kommentar

Lurer på en sang, vet ikke konkret hvilken sjanger den ligger i men er noe techno/dubstep/electro eller noe sånt? Gikk på radioen på fredag 7. mars nå... Husker ikke riktig med var nok p3/p4 mellom 12-13 tror jeg...Ikke mye til hjelp da men. SITER MEG om du kan svare :)

Lenke til kommentar

Lurer på en sang, vet ikke konkret hvilken sjanger den ligger i men er noe techno/dubstep/electro eller noe sånt? Gikk på radioen på fredag 7. mars nå... Husker ikke riktig med var nok p3/p4 mellom 12-13 tror jeg...Ikke mye til hjelp da men. SITER MEG om du kan svare :)

Hvis det var P3 kan du sjekke sendingen selv: Filmpolitiet 07.03.2014

Lenke til kommentar

Hvis det var P3 kan du sjekke sendingen selv: Filmpolitiet 07.03.2014

Thanks, fant det ut. Det var

• Cashmere Cat - With Me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...