Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror sangen er svensk eller på en norsk dialekt, blitt spilt mye på radioen (p4).Husker at refrenget starter med "jag känner dig", ihvertfall nesten hundre prosent på at refrenget starter med "jag känner". Tror jeg har sett musikkvideoen til denne sangen før hvor det er en gutt og jente som går til en slags hytte og begynner å kline, og en av dem har noe i munnen (rød tyggis/kule?) som de swapper mens de kliner.

Dette er en longshot, men det aller første som slo meg var Kent - Kärleken Väntar.

Refrenget begynner med "visst känns det". Det er også en gutt og ei jente som kliner, og det er også en rød tyggis med her.

Lenke til kommentar

Fra 3:30 i denne videoen høres det et par sekunder av et meget kjent stykke. Noen som vet hva det er fra?

sikker på det? Står i intro "music by Scott Bradley"

Ser for meg at de har "in house" musikk i slike filmer.

De gamle Tex Avery-tegnefilmene har musikk som gjerne er satt sammen av masse kjente melodier. Willem Tell Overture bl.a. er en gjenganger.

Lenke til kommentar

Tror sangen er svensk eller på en norsk dialekt, blitt spilt mye på radioen (p4).Husker at refrenget starter med "jag känner dig", ihvertfall nesten hundre prosent på at refrenget starter med "jag känner". Tror jeg har sett musikkvideoen til denne sangen før hvor det er en gutt og jente som går til en slags hytte og begynner å kline, og en av dem har noe i munnen (rød tyggis/kule?) som de swapper mens de kliner.

Dette er en longshot, men det aller første som slo meg var Kent - Kärleken Väntar.

Refrenget begynner med "visst känns det". Det er også en gutt og ei jente som kliner, og det er også en rød tyggis med her.

Yesss, det var den :) Jeg som husket teksten feil, imponerende at du fremdeles fant det ut :) takk

Lenke til kommentar

Leter etter en sang jeg hørte i en butikk i dag. Rakk ikke bruke Shazam. Det var en cover av I See Fire av Ed Sheeran. Eneste jeg husker nå var at beaten var mer livlig enn i originalen også hørtes det litt ut som pianospill, bare litt mer elektronisk. Noen som har en anelse om hva jeg snakker om til tross for veldig lite å gå på?

Lenke til kommentar

Leter etter en sang jeg hørte i en butikk i dag. Rakk ikke bruke Shazam. Det var en cover av I See Fire av Ed Sheeran. Eneste jeg husker nå var at beaten var mer livlig enn i originalen også hørtes det litt ut som pianospill, bare litt mer elektronisk. Noen som har en anelse om hva jeg snakker om til tross for veldig lite å gå på?

http://www.allmusic.com/search/all/I%20See%20Fire

Lenke til kommentar

Hei!

Noen som vet hvilken sangen som er i Paradise Hotell episode 43, fra 02:05 til ca 03:00. Det er ingen vokal i den biten man hører, men fiolin tror jeg.

Takk for svar smile.gif

Har lagt den ut på Youtube, så blir det lettere å høre hvem jeg mener:

http://www.youtube.com/watch?v=8ihbvh3jhiU

Shazam gav meg dette, vet ikke omd et stemmer:

Nik Kershaw - No Way Back

Hei, jeg hørte en sang på jobb her om dagen, jeg er ikke helt sikker men mener det var en dame som sang på Norsk og melodien i sangen var ekstremt likt på Crocketts Theme.

Noen som vet hvilken sang det er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...