Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke sang er det som blir brukt i idol? Mellom sanger er det små "pauser" der idol logoen spesielt blir vist. Noen som vet?

Den er vel laget til Idol, er den ikke det da?

 

Btw, ingen som kjenner igjen sangen jeg tenker på?

Tror det er en sang på p3 jeg leter etter...er ganske fengende.

Alt jeg husker er at i refrenget "roper" vokalisten ut (mann) ..."Where have you goooone"....

Lenke til kommentar

Tror det er en sang på p3 jeg leter etter...er ganske fengende.

Alt jeg husker er at i refrenget "roper" vokalisten ut (mann) ..."Where have you goooone".... ..... ... ..........

 

 

Hvilken sjanger? Dance, Rock... Hjelper veldig hvis du husker hva slags sjanger du hørte. Forøvrig kan flere låter ha samme beskrivelsen, Er lei av å lese: "hørte en sang, den var bra sang noe med ......hvem er det. ???"

 

Prøv å beskrive låta bedre, da har du mest sannsynlig muligheter til å få svar.

Lenke til kommentar

Sangen ble spilt idag på radiosør, mellom blokka 13 og 14. Den inneholder "the whole world in my hands" eller noe som likner.

 

Etter sendeskjemaet til radio er det en av disse:

http://www.radiosor.no/topplister.php

 

Siden de ikke gidder å ha en enkelt liste over all driten de spiller etter klokkeslett.

Den ble sendt igår også, 5-10 over 00:00. Altså natt til idag.

 

Det er en dame som synger den, og det er noe rock-ish greier.

Lenke til kommentar

Hvilken sjanger? Dance, Rock... Hjelper veldig hvis du husker hva slags sjanger du hørte. Forøvrig kan flere låter ha samme beskrivelsen, Er lei av å lese: "hørte en sang, den var bra sang noe med ......hvem er det. ???"

 

Prøv å beskrive låta bedre, da har du mest sannsynlig muligheter til å få svar.

Vil si det er pop... Ganske vokalpreget, spessielt i refrenget. Så vidt jeg vet...

Lenke til kommentar

Argh! Har i flere dager gått og tenkt på låta som brukes i Viasat Film HD-reklamen som går om dagen...

 

- Låta går i ca 120 bpm

- Den begynner med skarptromme/clap i fire flate, akkompagnert av lys synth som går opp og ned litt harpe-aktig (to slag per opp- og nedgang)

- Standard "4 chord" akkordprogesjon

- Etter fire takter kommer bassgitar, (hver takt går i rytmen: veldig stakkato firedelsnote, punktert åttendelsnote etterfulgt av sekstendel, fire tenuto åttendeler)

- Bassen går rytmisk, tonemessig opp første takt, litt ned andre takt, litt opp igjen tredje takt, og helt ned igjen i fjerde.

- Etter totalt 12 takter virker det som om det kommer et "refreng" e.l., for da bryter den akkordmessig med mønsteret så langt.

 

Har prøvd disse gjenkjennings-appene, uten hell. Hjelp!

Litt vanskelig beskrevet, ettersom notekjennskap er en forutsetning - men nå har jeg snekret sammen en mp3 for å illustrere ("harpe"-akkordene er ikke nøyaktig som i originalen, men de gir riktig feeling).

 

Viasat.mp3

 

Bassgangen er vel kjennemerket her, tror jeg.

 

Fant den! Endelig!

Gruppa heter Bourbon Rose, låta heter Midas Touch. I reklamen bruker de instrumentalversjonen... Kan høres her:

 

http://www.musicdealers.com/#!/artist/907631/profile

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sangen ble spilt idag på radiosør, mellom blokka 13 og 14. Den inneholder "the whole world in my hands" eller noe som likner.

 

Etter sendeskjemaet til radio er det en av disse:

http://www.radiosor.no/topplister.php

 

Siden de ikke gidder å ha en enkelt liste over all driten de spiller etter klokkeslett.

Den ble sendt igår også, 5-10 over 00:00. Altså natt til idag.

 

Det er en dame som synger den, og det er noe rock-ish greier.

 

 

Det er ingen av de låtene spm er listet opp som du er på jakt etter. Men er det ny listepop, vil den nok bli spilt i radioen flere ganger. Men var dette en rolig, låt, var det trøkk i den? Noen ganger kan det høres ut som det er ei jente/dame som synger, men det kan også være en mann som synger lyst!

Lenke til kommentar

Merkelig at jeg ikke har hørt denne, lytter jo mye på ny musikk, hvis ikke dette er en gammel låt da. men er det fart i låta eller går den bare i pop liksom?

Er veldig vanskelig å si, siden det eneste jeg husker er en del av refrenget. Kan ikke garantere at jeg hørte den på p3 engang... Eller om den er ny eller ikke. Vet du hva, jeg skal ta å plystre tonen, kanskje noen klarer å kjenne den bedre igjen da! ^^

https://soundcloud.com/knetten/which-song-is-this

Endret av HornYkorN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...