untouch4ble Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Mõtley Crue - Girls Girls Girls ? Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Fant den Born to be wild(single version) - Steppenwolf Lenke til kommentar
Gekonody Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Argh! Har i flere dager gått og tenkt på låta som brukes i Viasat Film HD-reklamen som går om dagen... - Låta går i ca 120 bpm - Den begynner med skarptromme/clap i fire flate, akkompagnert av lys synth som går opp og ned litt harpe-aktig (to slag per opp- og nedgang) - Standard "4 chord" akkordprogesjon - Etter fire takter kommer bassgitar, (hver takt går i rytmen: veldig stakkato firedelsnote, punktert åttendelsnote etterfulgt av sekstendel, fire tenuto åttendeler) - Bassen går rytmisk, tonemessig opp første takt, litt ned andre takt, litt opp igjen tredje takt, og helt ned igjen i fjerde. - Etter totalt 12 takter virker det som om det kommer et "refreng" e.l., for da bryter den akkordmessig med mønsteret så langt. Har prøvd disse gjenkjennings-appene, uten hell. Hjelp! Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg så innlegget ditt klokka 17:50 og jeg jobber fortsatt med å forstå hva du skriver... Ser ikke på tv så jeg har aldri sett visatreklamen Lenke til kommentar
Gekonody Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Litt vanskelig beskrevet, ettersom notekjennskap er en forutsetning - men nå har jeg snekret sammen en mp3 for å illustrere ("harpe"-akkordene er ikke nøyaktig som i originalen, men de gir riktig feeling). Viasat.mp3 Bassgangen er vel kjennemerket her, tror jeg. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Litt vanskelig beskrevet, ettersom notekjennskap er en forutsetning - men nå har jeg snekret sammen en mp3 for å illustrere ("harpe"-akkordene er ikke nøyaktig som i originalen, men de gir riktig feeling). Viasat.mp3 Bassgangen er vel kjennemerket her, tror jeg. Prøver å finne reklamen, men klarer ikke. Kommer ikke lenger enn å finne youtubefilm med en annen reklame og facebooksider hvor folk spør etter det samme som deg.. Mine notekunnskaper går ikke lenger enn til å kunne plassere en C på riktig linje på et noteark.. Endret 31. januar 2013 av Bjellesau Lenke til kommentar
N* Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hva heter den som spilles av når slagskipene synker i noen av de aller første mac'ene, før pc'en kom? Den er også på starten her: http://www.youtube.com/watch?v=ImsrPW5ivGo Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hva heter den som spilles av når slagskipene synker i noen av de aller første mac'ene, før pc'en kom? Den er også på starten her linky link Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Chopins pianosonate no. 2, tredje sats. Lenke til kommentar
deleted Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Leter etter en sang som høres ut som en stor remix av nye sanger. Det eneste jeg husker er at around the world - daft punk ble hyppig brukt i remixen. Idéer? Lenke til kommentar
JRL Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Leter etter en sang som høres ut som en stor remix av nye sanger. Det eneste jeg husker er at around the world - daft punk ble hyppig brukt i remixen. Idéer? Madeon? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Leter etter en sang som høres ut som en stor remix av nye sanger. Det eneste jeg husker er at around the world - daft punk ble hyppig brukt i remixen. Idéer? Kanskje det er Madeon - Pop Culture? Lenke til kommentar
deleted Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Kanskje det er Madeon - Pop Culture? Madeon? Takk. Det stemmer! Lenke til kommentar
lknight Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Leter etter artisten/låtnavn til den her: http://www.elgen.net/unknown2.wma - Noen som vet hva denne låten heter, eller..? Lenke til kommentar
Kimannjer Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Noen som vet hva sangen i den nye volvo v40 reklamen heter? Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Noen som vet hva sangen i den nye volvo v40 reklamen heter? Aner ikke hvilken reklame du har sett. Søk på youtube og du finner nok svaret blant kommentarene til videoen. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 (endret) Halla gutta. Oppdrag til dere som er keen på å gjøre litt arbeid. Kopierer et innlegg jeg har skrevet tidligere: Hei! Er det noen som har TV2 Sumo som kan se på sendingen som gikk for to dager siden for meg? (Idol!) Jeg er supernysgjerrig på en sang som spiltes i det Christopher Olafsrud (han som var med i.. fjor? Forfjor?) fikk tilbakemeldingene sine og gikk videre. Jeg fant auditionen hans her på Youtube, men merkelig nok uten lyd? Syntes det var rart, men lite å gjøre med det. Hadde satt stor pris på om noen orket å lete frem melodien for meg eller evt var hendig nok med PC til å kopiere hele auditionen hans (m/ tilbakemelding og i det han går ut av døra og snakker med Blipp) og deretter laste opp på Youtube? https://www.youtube.com/watch?v=ffadHi55DYM Endret 8. februar 2013 av Klatt3n Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 (endret) Det der hørtes ut som Imagine Dragons med Demons Edit: Nå var jeg litt kjapp her, det er Phillip Phillips med Home Endret 9. februar 2013 av Tanner Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Tror det er en sang på p3 jeg leter etter...er ganske fengende. Alt jeg husker er at i refrenget "roper" vokalisten ut (mann) ..."Where have you goooone".... ..... ... .......... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå