osteli Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Ja, har faen meg hatt den på tunga døds lenge nå..GIR opp snart, hehe! Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 (endret) Jeg sitter her å plystrer melodien, men kommer faen ikke på hva det er, rekrutterer folk på facebook, noen jeg kjenner må jo kjenne den igjen Har du noe mer "info" om den ? Eller er det det eneste du husker `? Endret 7. januar 2013 av Hardboiled Rice Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Prøvd å plystre den til Soundhound? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Jeg har prøvd det funket ikke å plystre eller ta opp lydklippet fra PCen :/ Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Nei Soundhound funker VELDIG dårlig med meg...... Lenke til kommentar
Hallisk Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Jeg leter etter sang her (og blir helt gal av å ikke finne den). Den er veldig rolig, blir spilt noenlunde mye på radioen nå om dagen (P4, P3 etc), og blir sunget av en mann. Jeg husker ikke mye av sangen, men slutten av refrenget ender med denne strofen: "and it's you I look up to". Tar forbehold om at jeg har hørt feil ord, men mener at det er nokså likt Takker for alle tips!! Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Longshot. Fra 90 tallet, tror 96+. Tror egentlig sangen heter "tears" og at artisten het Mark eller noe., men finner ikke noe fornuftig på google, kan jo også hende jeg er helt på jordet. I musikkvideon er det en del filming av at artisten (en mann) står nede i noe som ser ut som slik "dungeon"(husker ikke noe godt norsk ord for det i farta), eller kanskje det er en kloak. I allefall mye små mursten og "døråpninger" samt en kanal eller noe (derav kanskje kloak selv om det virker litt usansynlig) Videon er i svart/hvit, i hvertfall når vi ser disse "kloak" scenene. Rimelig sikker på at dette må ha vært noe one hit wonder da jeg ikke kan minnes noen andre sanger fra samme artist. Musikkmessig så var det vel en pop sang med en liten tur innom topp 20, men ikke noe første plass. Lite å gå på, men kanskje noen kan ha peiling på hvs jeg snakker om? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg leter etter sang her (og blir helt gal av å ikke finne den). Den er veldig rolig, blir spilt noenlunde mye på radioen nå om dagen (P4, P3 etc), og blir sunget av en mann. Jeg husker ikke mye av sangen, men slutten av refrenget ender med denne strofen: "and it's you I look up to". Tar forbehold om at jeg har hørt feil ord, men mener at det er nokså likt Takker for alle tips!! Er ikke denne da ? Eneste sangen jeg kan huske å ha hørt på radioen som inneholder den teksten Lenke til kommentar
JRL Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Lite å gå på, men kanskje noen kan ha peiling på hvs jeg snakker om? Vet ikke. Men kun basert på video beskrivelse, så kan du prøve å se på: Ice MC - Rainy day. Nane - Lonely. Eller prodigy - poison. Lenke til kommentar
axelrator Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Nå trenger jeg hjelp fra de gamle her: Husker en kassett jeg fikk låne av en kompis på starten/midten av nittitallet. på den var det flere åttitallslåter, men en særnorsk produksjon hang igjen. Full av samples fra forskjellige ting fra populærkulturen den gang, både annen musikk og Flåklypa Grand Prix for å nevne noe.. Den starter med: "Can you feel it, can you feel it?" Så bryter en fyr inn og sier "Jada, jada, jada, jada.." og så kommer det noe hardangerfele og et værvarsel og masse rart. Sangen var helt syk og definerer barndommen min som var noget usammenhengende. Venter i spenning.. Snikksnakk - Jada jada 1990 1 Lenke til kommentar
axelrator Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Longshot. Fra 90 tallet, tror 96+. Tror egentlig sangen heter "tears" og at artisten het Mark eller noe., men finner ikke noe fornuftig på google, kan jo også hende jeg er helt på jordet. I musikkvideon er det en del filming av at artisten (en mann) står nede i noe som ser ut som slik "dungeon"(husker ikke noe godt norsk ord for det i farta), eller kanskje det er en kloak. I allefall mye små mursten og "døråpninger" samt en kanal eller noe (derav kanskje kloak selv om det virker litt usansynlig) Videon er i svart/hvit, i hvertfall når vi ser disse "kloak" scenene. Rimelig sikker på at dette må ha vært noe one hit wonder da jeg ikke kan minnes noen andre sanger fra samme artist. Musikkmessig så var det vel en pop sang med en liten tur innom topp 20, men ikke noe første plass. Lite å gå på, men kanskje noen kan ha peiling på hvs jeg snakker om? Mark 'oh - Tears dont lie Deeeet er det mange som sier og jeg venter spent!!!! Kan minnes om tupac (2pac) change, eller that's just the way it is... 2 Lenke til kommentar
axelrator Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Noen som vet om ett elektronisk band som begynner på C også er det noen tall og bokstaver? Er forøvrig en dame som synger! c2c? 1 Lenke til kommentar
axelrator Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Svensk sang. Noe slik som: Vi hadde oss i hagen (bare på svensk) , ai ai vi hadde oss i hagen. Sikkert feil tekst men hørte den såvidt for flere måneder siden Fredrik Swahn - Herrarna i hagen Tror jeg du må ha hørt eller en remix av den. 1 Lenke til kommentar
axelrator Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Tror ikke dett er en særlig vanskelig nøtt. Veldig kjent sang, men på ett eller annet vis glemmer jeg navnet hele tiden. Er av typen munke-ish sang med "chants" og hele pakka. Er modernisert og ligner mye på Enigma. Noen som vet? Era - Ameno ? 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Snikksnakk - Jada jada 1990 Jeg simpelthen elsker deg - er du klar over at jeg har jakta på denne låta i flere år????? (Går det an å gi mer enn ett pluss tro...) Mark 'oh - Tears dont lie Hadde den på tunga - godlåta si det der.. Og ellers må du ha kjeda deg litt Endret 9. januar 2013 av Bjellesau Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 http://www.youtube.com/watch?v=-zUsCeIU_Gc&feature=player_embedded Noen som vet navnet på sangen i videoen? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 *snip* Takker og bukker. Dette har plaget meg en stund, men nå kan jeg heldig vis glemme det Lenke til kommentar
deleted Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) riktig 1.mp3 Er det noen som klarer å kjenne igjen denne da? Jeg spilte første nota feil så ignorer den... Lignet litt på changes - 2pac Endret 9. januar 2013 av Deleted Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Ikke Changes nei. Den går annerledes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå