Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Røyksopps låt "So Easy" gir meg assosiasjoner til noe jeg ikke klarer å sette fingeren på. Den melodien de sampler, ligger langt bak i hukommelsen et sted. Noen som vet hvor de har hentet sampelen fra?

:whistle:

Gals and Pals - "Blue on Blue"? :hmm:

 

EDIT: Sannelig min hatt.

The album kicks off with "So Easy," a fluffy track that recalls a '60s game show - complete with a sample from "Blue on Blue," a Burt Bacharach - penned tune popularized by Bobby Vinton.

 

"We knew it was a Burt Bacharach track," says Torbjorn Brundtland, who with Svein Berge make up Royksopp. "We respect Bacharach for his melody-writing ability, but we didn't sample the Bobby Vinton version. This one is by a Swedish easy-listening choir from the '60s called Gals and Pals.

http://www.findarticles.com/p/articles/mi_...2_4/ai_94753989

Endret av johnj
Lenke til kommentar
Hei!

Hva heter den sangen om en mann som synger om å bygge en pakeringsplass eller noe sånt.. en fin sang med litt fart i..

Innimellom er det noen jenter som synger "mmmm bapp mmm" bapp eller no sånt ;)

Mannen synger noe om paradise og parking place...

 

Den er noen år gammel.

Noen som vet?

Jenter som synger "Mmmbop"? Hanson? :p

 

Usikker på om det er en mann som synger i den, men "The Riddle" av En Vouge har sånne "mmmm bapp mmm"-s sunget av jenter i seg jevnlig. Noen år har den vel blitt også. :)

Lenke til kommentar
Artisten heter Israel Kamakawiwo'ole, og låta er en medley bestående av både "Somewhere over the rainbow" og "What a wonderful world" hvor utdraget i reklamefilmen er hentet fra sistnevnte. :)

 

Forøvrig fra "Joe Black"-soundtracket, om jeg ikke husker helt kanonfeil.

@ RaW_DeNiM

Endret av johnj
Lenke til kommentar
Den Kims potetgull reklamen som gikk på tv for noen år siden. Jeg er sikker på at mesteparten husker hvordan reklame det der. Er en fyr i Kiss(?) kostyme som synger "Fire in the sky"

 

Hva heter artisten og sangen? :o

Thunderlords - "Fire in the sky".

 

Finnes på albumet "Reklame Favoritter 2" (Aargh!) utgitt i 2002 eller noe i nærheten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...