Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.youtube.com/watch?v=F6mbFDEzp4o&feature=related

Lurer på om sangen i denne reklamen for Hyundai er blitt brukt i et eller annet PC- eller konsollspill tidligere?

Da jeg først så reklamen på tv, føltes det som om jeg hadde hørt melodien mange mange ganger før.. :-)

Om noen har navnet på den, hadde det vært kult også ;)

Ah, dette her skjønner du, er et lite triks, for det er nemlig en cover versjon gjort av en litt ukjent artist kalt Vanessa James, selve sangen og melodien er lagd av en japansk regissør og komponist kalt Joe Hisaishi - Melodien du hører er en cover versjon fra låta Summer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

Leter etter det jeg tror er en ganske ny pop-låt som jeg hørte innpå en klesbutikk for ca 2 måneder siden (mistenker det var på Vera Moda eller Gina Tricot). Det er en jente som synger (trodde først det var Amy Diamond, for hun høres kanskje litt nasal ut, men hun er sikkert litt eldre, kanskje i 20-årene). Sangen er nok en typisk radiolåt på ungdomsstasjoner; ganske uptempo og småcatchy :p

Husker fint lite av melodi og tekst, annet enn at "you make me feel" går igjen et par ganger, men tviler sterkt på at sangen heter det, fordi (såvidt jeg husker) var det ikke SÅ sentralt.

Har googlet og søkt meg blå og grønn, men finner dessverre ikke sangen igjen. Noen som har noe som helst peiling?

Lenke til kommentar

Takk for forslag!

Det var nok ikke denne. Mener jenta som synger høres litt "spakere" ut, litt mer særegenhet i stemmen (på grensen til det nasale)..Og så mener jeg fortsatt "you make me feel" blir nevnt i refrengene, eller i alle fall flere ganger i løpet av sangen. Kanskje er ikke sangen fullt like "house" heller, men det er nok ikke så langt unna den typen tempo osv. :)

Lenke til kommentar

Takk for forslag!

Det var nok ikke denne. Mener jenta som synger høres litt "spakere" ut, litt mer særegenhet i stemmen (på grensen til det nasale)..Og så mener jeg fortsatt "you make me feel" blir nevnt i refrengene, eller i alle fall flere ganger i løpet av sangen. Kanskje er ikke sangen fullt like "house" heller, men det er nok ikke så langt unna den typen tempo osv. :)

denne? stemmer med teksten iallefall

http://www.youtube.com/watch?v=7G0_eN36QVc

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg er på utkikk etter en gammel sang som omhandler charterreiser, og denne spesielt om Agia Napa. Husker den bare som "Agia Napa-sangen", en svensk reiseleder som skravler i starten og at det er norske artister og norsk tekst. Kan tenke meg at den var aktuell for en 7-10 år siden.

Noen som kan hjelpe meg med navnet, evt. link på Youtube?

Endret av nwinger
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg er på utkikk etter en gammel sang som omhandler charterreiser, og denne spesielt om Agia Napa. Husker den bare som "Agia Napa-sangen", en svensk reiseleder som skravler i starten og at det er norske artister og norsk tekst. Kan tenke meg at den var aktuell for en 7-10 år siden.

Noen som kan hjelpe meg med navnet, evt. link på Youtube?

Var ikke så mye norsk i denne, men er jo et forsøk:

http://www.youtube.com/watch?v=58VQ9FG6THw

EDIT: Eller ser den var rimelig langt unna. Er det humor? Kom opp en bye og rønningparodi på erik og kris sin "dra tilbake". Men ingen reiseleder.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...