untouch4ble Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Noen som vet hvilken gammel "hit" denne sangen er basert på? Husker jeg hadde den melodien på kassett for 20 år siden. Høres veldig godt i fra 0:25 - 0:37 og også i refrenget. http://www.youtube.com/watch?v=t4H_Zoh7G5A. Endret 18. mars 2011 av untouch4ble Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Denne http://www.youtube.com/watch?v=1EaLFLoxcdU 1 Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Ahh, den var det. Takker Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Machine Birds - One Last Try ? er pittelitt instrumenter i denne da Nope. Var bare vokal. Lenke til kommentar
Awesome Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Denne er kanskje litt vel tynn, men jeg leter etter en passe kjent sang med bare vokal(altså uten instrumenter). Mener det er en kvinne som synger, men er ikke helt sikker. Cred viss noen tar denne altså! Imogen Heap - Hide and Seek? Ren tipping. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Hei! Leter etter en sang jeg har hatt på hjernen en stund. En veldig chillout sang. Teksten starter med noe lignende " when i woke up this morning" men en ganske dyp herre stemme. Så kommer refrenget "it's a beautiful, beautiful, beautiful day today" Noen som har peiling? Lenke til kommentar
D02 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Hei! Jeg et på utkikk etter en sang. Den setningen jeg husker er "vi bor i skandinavia", først synger en norsk man, svensk, dansk og noen flere(?) hvis jeg ikke husker feil, blir den samme teksten gjentat, bare på de forskjellige språkene. Han danske husker jeg var ganske vanskelig å forstå hva sa. Den er veldig gammel, men hadde vært kult hvis noen husker den og navnet:) bump! sry, men lyst til å vite hva den heter. Lenke til kommentar
Filosofi Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Hei! Leter etter en sang jeg har hatt på hjernen en stund. En veldig chillout sang. Teksten starter med noe lignende " when i woke up this morning" men en ganske dyp herre stemme. Så kommer refrenget "it's a beautiful, beautiful, beautiful day today" Noen som har peiling? Er vel denne regner jeg med, men godt mulig du er ute etter en av remixene. Lenke til kommentar
Wakarimasen Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Noen som vet hva sangen som er i den nye adidas reklamen heter ? Lenke til kommentar
AlpineWhite Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Leter etter sangen i reklamen for mitsubishi ASX. Den går på tv2 zebra og går noe som dette: I need a runaway car, i need to never look back. Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Leter etter sangen i reklamen for mitsubishi ASX. Den går på tv2 zebra og går noe som dette: I need a runaway car, i need to never look back. Fenrik Lane - Runaway car Edit: *clicky* Endret 20. mars 2011 av DiNozzo Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Noen som vet hva sangen som er i den nye adidas reklamen heter ? Justice - Civilization. Sangen slippes 04.04.2011. Jeg gleder meg! Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Kjent sang som jeg har fått i hodet. Flere ganger i sangen sier en mann med mørk stemme "*Everything is impassable". Hva heter sangen? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Min tur til å spørre her. Melodien jeg er ute etter er en ren instrumental, spilles typisk på P4, radio norge. Det ligger en rolig beat i bakgrunnen, litt synth oppå. Derretter går stort sett melodien frem og tilbake mellom en gitar som spiller noe og en saksofon som svarer, av og til det samme, av og til en annen melodilinje. Hele greien begynner ganske rolig, tar seg litt opp etterhvert, men er egentlig, imho, ganske kjedelig tvers igjennom. Er ganske sikker på at artisten er et personnavn, ikke et band. Typen "Michael Grant" eller noe slikt ganske vanlig. Jeg er også ute etter den samme instrumentalen, tror jeg da. Jeg har spilt inn en del av det gitaren spiller, så får jeg håpe at noen kjenner igjen melodien. Var bare å høre på radio norge til de spilte den igjen: http://www.youtube.com/watch?v=IoSAEo9Idkk Dave Stewart (fra eurythmics) var karen, sangen heter Lily was here. Lenke til kommentar
Norza Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Flotte greier Ekko. Da ble mandagen plutselig mye bedre. Lenke til kommentar
Wakarimasen Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Noen som vet hva sangen som er i den nye adidas reklamen heter ? Justice - Civilization. Sangen slippes 04.04.2011. Jeg gleder meg! Tusen Takk Gleder meg selv! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Vet ikke om dette er nevnt en million ganger før i denne tråden, men det finnes et veldig fint gratisprogram på OVI store og Android Market. Muligens også til iProdukter, men det har jeg ikke testet. Programmet heter Shazam og "hører" musikk som du spiller f.eks. fra et YouTube-klipp eller en radio. Så sender programmet lydklippet til en server, og iløpet av få sekunder får du forhåpentligvis navnet på artisten, albumet og sangen, pluss bilde av coveret. Veldig bra program. Til vanlige PCer som kjører Windows kan du bruke et liknende program som heter Tunatic. Er det en sang som brukes i en reklame som sendes ofte, kan du installere Shazam på telefonen/nettbrettet ditt, eller Tunatic på laptopen. Sitt klar, og trykk på knappen når reklamen kommer. Programmet benytter mikrofonen i telefonen, så alt du trenger å gjøre er å holde telefonen tilstrekelig nær lydkilden til at den hører musikken. Programmet hører også musikk som du spiller av på samme apparat, f.eks. hvis du har en umerket eller feilmerket MP3. EDIT: Dette stod visst såvidt nevnt i åpningsinnlegget, men det er kommet så mange enkle spørsmål at jeg lar denne påminnelsen stå. Endret 21. mars 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
gybe83 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Jeg har en skikkelig utfordring til dere. Jeg har letet i flere måneder/år etter denne sangen. Jeg fikk tilsendt den på MP3 i 2002/03 en gang, og den var tagget som 'Corvine - Great Noontide'. Jeg finner den ikke når jeg søker på Corvine. Jeg har forsøkt å søke på deler av teksten jeg husker. Jeg har lett gjennom Corvines diskografi på Rockipedia (inkludert demoer), men ingen treff. Det kan jo hende at det ikke er Corvine som har den. Men den er mistenkelig lik det vi hørte av dem på Nova EP. Låten refererer til Slik talte Zarathustra av Friedrich Nietzsche og den åpner med teksten "Profound eternity..." og "refrenget" har linjer som "one day at the great noontide". Den låter som drømmende postrock med vokal. Hjelp! Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Lurer på hvilken sang/melodi som spilles på dette youtube-klippet? Takker for hjelpen http://www.youtube.com/user/bigupproductions#p/u/1/P8iadf0izcQ Edit: Nevermind, fant den. Andreasbeats - Vermland Endret 21. mars 2011 av Antatra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå