Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leter etter en sang som blir sunget på Stavanger-dialekt:

Eg seile sakte - ingen grunn te hast

å de blåse opp - å eg har tonge last

[...]

I uver eg seile - eg like kuling best

aller helst når an blese - ifra nord-vest

Noen som kjenner igjen teksten

og sitter på sang/artist-navn?

Ut fra teksten vil jeg tippe på Svein Tang Wa.

Han har skrevet en del for andre (Vamp, Stavangerensembelet, Leif og Kompisane etc.), men også gitt ut et par plater selv.

Lenke til kommentar

Dette kan vel være en av de vagere spørsmålene. Var en sang som ble spilt en del på en hyttetur i helgen, og hørte den på byen igår, mao en halveis partylåt. Ganske sikker på at det er house, og den gir meg assosiasjoner til en barnesang, tror kanskje den er basert på en.

Så:

- Sang du kan høre på byen

- Forholdsvis ny (trooor jeg)

- Gir assosiasjoner til en barnesang

Klarer dere denne blir jeg imponert :p

Lenke til kommentar

h

Ut fra teksten vil jeg tippe på Svein Tang Wa.

Han har skrevet en del for andre (Vamp, Stavangerensembelet, Leif og Kompisane etc.), men også gitt ut et par plater selv.

Takk for hjelpen :D

Håper det er til hjelp. Det er som nevnt bare tipping.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Kom tidligere i dag til å tenke på en sang jeg hørte på en fest i romjula.

Det er en trance/techno låt, med kvinnelig vokal, eneste jeg husker av tekst "waka eh eh" eller noe som ligner. Dette gjentas noen ganger i løpet av sangen.

Det er ikke "Waka Waka" med Shakira jeg tenker på, og vokalen lignet ikke på henne, så tror ikke det var en remix av den låta.

Vet det ikke er mye å gå etter, men hvis noen har forslag, blir jeg veldig glad :)

Lenke til kommentar

Leter etter en gangstersang hvor reffet inneholder et skudd. TROR det er 2pac og noen flere som har den, den er noen år gammel. Noen som vet?

Ikke ref. men N.W.A - Chin Check?

Godt forsøk. Men det var ikke den...

Mange å velge mellom egentlig. Husker ikke noe fra 2Pac atm, men Eazy E - "Real Compton City G's" ?

Lenke til kommentar
http://www.tv3play.no/play/236713/?autostart=true (Charterfeber sesong 6 episode 10) hvilken sang er det spiller på 35:30 når det jentene står og danser? Det må jo være en tysk remix sang av noe, det virker så han synger noe ala "lets get it loose freunde rost rost rosta fire" har googlet og leitet på youtube en stund nå, men sliter med og finne den. Om noen kan hjelpe meg eller vet hva sang det så si gjerne i fra, har den godt plantet i hodet :p
Lenke til kommentar

http://www.tv3play.no/play/236713/?autostart=true (Charterfeber sesong 6 episode 10) hvilken sang er det spiller på 35:30 når det jentene står og danser? Det må jo være en tysk remix sang av noe, det virker så han synger noe ala "lets get it loose freunde rost rost rosta fire" har googlet og leitet på youtube en stund nå, men sliter med og finne den. Om noen kan hjelpe meg eller vet hva sang det så si gjerne i fra, har den godt plantet i hodet :p

Balloni Steirer - "Die Krüge hoch"

Lenke til kommentar

Balloni Steirer - "Die Krüge hoch"

Haha, fantastisk! Fekk den på hodet, men sangen var jo grusom :p Takk anyways!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...