Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er på jakt etter en typisk "tivoli" sang fra midten eller slutten av nitti-tallet.

Sangen er en typisk techno sang som kan minne litt om gode gamle DJ Bobo.

Husker ikke noe særlig tekst men introen der en dame synger:

Hey nana nana nana nana - Hey nanana nana nanana

Denne?

http://www.youtube.com/watch?v=0crujosNNo0

 

EDIT: Nvm, det var ikke techno akkurat xD

Endret av Subject Delta
Lenke til kommentar

Prøver på nytt etter 4 sider uten svar. Er en hip hop-ish sang uten tekst så langt jeg vet. Sangen går sakte så mye som 60 bpm. annenhver bass og skarp. Sangen inneholdel (eller introen hvertfall) mye pitch-bend av synth. Det starter med en hel oktav pitch bend etterfulgt av en del "flate" noter. Brukt mye i Call of Duty filmer på youtube :thumbup:

 

Takk på forhånd

 

Noe ala The Roots - "Guns Are Drawn" ?

Husker ikke hvor sample er fra i farten, menne...

Lenke til kommentar

Prøver på nytt etter 4 sider uten svar. Er en hip hop-ish sang uten tekst så langt jeg vet. Sangen går sakte så mye som 60 bpm. annenhver bass og skarp. Sangen inneholdel (eller introen hvertfall) mye pitch-bend av synth. Det starter med en hel oktav pitch bend etterfulgt av en del "flate" noter. Brukt mye i Call of Duty filmer på youtube :thumbup:

 

Takk på forhånd

 

http://www.youtube.com/watch?v=P3oBZ4_TNys ?? Kan tenke meg at det er denne, bare at litt omgjort for å passe CoD:MW2 traileren.

Lenke til kommentar

Da jeg var i Kreta for en uke siden, så jeg tilfeldigvis en musikkvideo på VH1 som jeg ikke husker navnet på. Faktisk, så husker jeg ikke noe fra sangteksten i det heletatt. Skulle gjerne hatt tak i denne sangen/videoen da dama likte den.

 

Det er en en pop/kjærlighets låt. I videoen følger vi et ungt kjærestepar. Vi får se at de gjør mange fine, koselige ting sammen og er veldig forelsket i hverandre, før det hele snur litt og det blir en krangel om noe. Jeg husker at de i en scene kjører en en eldre bil uten tak gjennom en ørken/tørt landskap og at det er en scene der de sammen hopper ut i vannet hånd i hånd. I en annen scene står de ved samme vann og skal hoppe uti, men en av de hopper ikke.

 

Ganske sikker på at det er ei jente som synger på engelsk og at handlingen foregår i USA.

Lenke til kommentar

Har hørt en sang på radioen her i England som jeg ikke klarer å finne navnet på. Jeg har prøvd å google de delene av teksten jeg klarer å høre, men allikevel.

 

Noe av den er:

- i've seen the souls and the spirit gold

- and I was ****** toniiiiiight

Litt usikker på om det er dame eller gutt som synger den :p hehe.. det er mye om gold og soul hvertfall.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Hei,

 

Leter etter en sang jeg har hørt/sett på youtube for en god stund siden... husker ikke noe av sangen, men i videoen står de i en snølagt park og spiller. (ikke kinks). Tror det var gitar og keyboard ihvertfall, og mener det var ei dame og flere menn. Unge folk. Sjanger er vel indie

 

Vet det er veldig vagt, men håper noen vet hva jeg snakker om :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...