Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg så en episode av Simspons i går, som vistes på TV rundt kl. 14:00 på Viasat 4. Når Simpsons går er jeg som oftest på skolen, og får ikke tid til å se det, derfor tar jeg det opp.

Men uansett!

I episoden krangler Lisa Og Bart, og Bart hiver saksofonen til Lisa ut på veien, og en lastebil kjører over den.

Så begynner Homer å fortelle hvordan Lisa fikk saksofonen.

Helt på slutten begynner Lisa å spille en sang. Før spiller hun alene, men så står hun på en scene, med andre instrumenter også.

Jeg lurte på hva denne sangen het. Har lurt på det før også, man fant ikke ut noe da. Jeg takker og bukker for svar :-)

Lenke til kommentar

Denne har jeg meget lite informasjon om.

Det er en sang av KISS tror jeg. I sangen er det en solo som minner om Led Zeppelin - Whole lotta love. det vil si annen hver tromme og gitar takt i 4 takter. etter det går det av med litt gitar solo. Jeg hadde akuratt dette på opptak på mobilen, men det er long gone. Vis noen kan finne denne er de/den en engel :love:

Edit: Leif

Endret av Liste klovnen
Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken melodi de første 30 sekundene av youtube-videoen er hentet fra? Det er noe eldre greier, for jeg husker temaet 100% fra en Amiga-demo på slutten av 80-tallet (ganske sikker på at den var fra Razor 1911). Irriterer meg sinnsykt at jeg ikke finner det ut. Minner meg om Vangelis etc.

Lenke til kommentar

Er en forholdsvis kjent theme/intro som jeg ikke får ut av hodet, men husker bare første strofe, typisk noe gitarspill som blir repetert igjen og igjen (kvalitetsnoter vedlagt). Noen som kjenner igjen den vage beskrivelsen? :p

Tror den er ofte brukt i filmer, ihvertfall litt eldre.

post-35289-1268067263,3325_thumb.jpg

Endret av Bushmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...