Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.

Simen1

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hva sangen heter som blir spilt av under Ringenes Herre: To Tårn reklamen på viasat4?

Tror det er Clint Mansell med "Requiem for a dream"

Den varer i 6 min, men hvis du hopper til ca 4.00 får du den biten du leter etter.

http://www.youtube.com/watch?v=e2Ma4BvMUwU

Leter etter en sang som ble spilt på radiokanalen "Radio Norge"

Tidspunkt: 27 des. 2009. kl. 16.42-16.45

Info om sangen:

Ingen tekst(altså ingen lyrics å søke etter)

Tydlig 80-tallsmelodi

Programledren så sangen het noe slikt som frankenstinn, frankenstein, frank eller noe lignende. Men ikke ta alt dette god fisk

Har du litt mer "kjøtt på beinet", eller var det Relax med Frankie Goes To Hollywood?

Nei, det var ingen tekst i sangen, d er derfor den er så forbanna vanskelig å spore opp.

(oups overså instrumentaldelen)

frankenstinn, frankenstein, frank . . . . . Faltenmayer?

og da snakker vi filmmusikk

BEVERLY HILLS COP

Sam

gammel nok til å ha sett disse på kino

Beklager ikke filmmusikk heller:( Takk for hjelpen btw)

Det høres mer ut som en sang som gjerne kunne blitt spilt på ett 80s-disco :p

Radio Norge legger jo ikke ut spillelister heller:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva heter den Techno/electronica låten hvor di synger :

"How low/long can you go... (ekko :go..go) ?

det kan vel være ganske mange sanger. men første jeg tenkte på var dallas superstars-helium

Takk, men det var ikke den... den jeg mener er ikke fullt så progressive

Er det Ugress sin Loungemeister?

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Hva heter den Techno/electronica låten hvor di synger :

"How low/long can you go... (ekko :go..go) ?

det kan vel være ganske mange sanger. men første jeg tenkte på var dallas superstars-helium

Takk, men det var ikke den... den jeg mener er ikke fullt så progressive

Er det Ugress sin Loungemeister?

type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Jepp det var den :) Thanx

Lenke til kommentar

Hei

Jeg kom på en nydelig melodi idag, og etter litt prøving fant jeg notene på gitaren.

Det er en veldig rolig/romantisk melodi som jeg er ganske sikker på at kommer fra en eller annen film (Men her er jeg ikke sikker). Tror også den spilles på piano.

På gitaren spilles melodien slik på B-strengen

2-3-5-8--7-3--5-2 x2

Noen som kunne testet og hjulpet meg?

Endret av E.T
Lenke til kommentar

Hmm, var nok ikke ringenes herre. Har funnet en melodi som høres mer riktig ut hvis du vil prøve igjen.

På B-strengen (etter enda litt prøving)

2-3-5-8---7-3---5-2 x2

Begynner også å lure på om det er noe annet enn film... Hmm... Kan det være Thomas dybdahl? Jeg blir gal :O

Endret av E.T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...