Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer også på hva den reagge-sangen på San andreas heter, den som går sånn: "gonna send it to outer space, to find another race". Sangen spilles på k jah.

Kan det være Max Romeo - Chase The Devil?

:yes: , forøvrig også samplet i The Prodigys låt "Out of Space".

 

EDIT: Slått på målstreken...

Endret av johnj
Lenke til kommentar
Lurer litt på en sang jeg hørte på radio i natt. Hørte den på Nrj. Det er en veldig "mixet" sang, med en jente, (eller gutt med smurfestemme, husker ikke helt) som synger. Det er ganske raske rytmer i sangen, samt en ganske fengende melodi på refrenget. Denne melodien høres ut som den spilles av en synth, og den går relativt raskt den og.

 

Fikk med meg litt tekst også, dette er fra refrenget, tror jeg: "Give me just a minute and I be allright, give me just a minute and I be okey."

 

Om noen kunne hjelpe, ville det vært kjemefint.

 

 

 

Jeg er nå veldig sikker på at det faktisk er Pink som har originalen til denne, men jeg skulle helst hatt den mixede versjonen, ettersom jeg fant den svært fengende. :grin:

Lenke til kommentar
Dette husker jeg fra sangen: "jesus I don't wanna die alone"

 

Er ganske rolig sang, vet cash har covret den. noen som kan hjelpe?

Låta er skrevet av Josh Haden, og originalen er på

Spain: The Blue Moods Of Spain (1995)

 

Så vidt jeg vet har vel ikke Johnny Cash noen gang spilt så mange coverlåter. Tør gjette han selv har originalen

Så og si hele American History-serien (5 av de siste cd'ene + boksen med best of + outtakes og alt. versjoner fra serien) er covere.

Lenke til kommentar
På Home Alone 1 filmen, hvilken sang er det i begynnelsen?

Den Introen...? Den er faktisk litt stilig :D så jeg lurer på hvem som har den?

John Williams har komponert musikken, så jeg ville satt pengene mine på ham. :)

 

http://www.imdb.com/title/tt0099785/soundtrack

Vet du hva sangen heter og?

"Somewhere in my memory" er vel den musikken mange forbinder med den første filmen...den småmelankolske korsangen. Er en GOD stund siden jeg så filmen selv, så om det er den som er i begynnelsen er jeg rett og slett ikke sikker på.

 

Samples fra soundtracket finner du her, kanskje det kan være til hjelp? :)

Lenke til kommentar

Har hatt dårlig (les: null) respons på denne, og nå har den druknet, så jeg gjør et nytt forsøk.

 

NRK 1 sendte en dokumentarserie fra BBC for en stund siden, som het «Seven Wonders of the Industrial World». Nå har jeg hatt musikken derfra på hjernen en god stund, og genial som den er har jeg lyst til å få tak i den. Jeg vet det er et mer eller mindre kjent stykke, og ikke skrevet spesielt for serien, men hva er det? Er det noen som kan hjelpe meg?

 

De som så serien vet garantert hva jeg sikter til. Skikkelig pompøst og imponerende, i samme gate som temamusikken til «Saving Private Ryan» og «From the Earth to the Moon».

 

Har riktignok ikke sangen på hjernen lenger, men jeg lurer fortsatt, for jeg vil ha tak i musikken.

Lenke til kommentar

Hva heter Iron Maiden-låten der han synge 'ship stranger' mange ganger i refrenget?

---

 

Og så er det en fin og litt melankolsk sang med en veldig melankolsk og original musikkvideo (mennesker satt sammen av noen trekanter med forskjellige farger med bæsjenyanse). Tror refrenget ikke er så langt fra dette: 'sun in your eyes... a darkened force... and whiiiite lines, reaching for'.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...