Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg leter etter sang som jeg har hørt for lenge siden. Tror det er country, hvertfall en form for amerikansk vise-sang. Husker ikke direkte noe av teksten, men husker godt at den handler om en gutt/mann som synger om seg selv og spesielt etternavnet sitt. Han ble mobba for navnet sitt eller slekten sin, men er fortsatt stolt av det osv. Hadde satt veldig pris på om noen visste hvilken sang jeg snakker om..

Og nei, det er ikke Johnny Cash med Boy Named Sue ;):p

Bumper meg selv litt jeg.
Lenke til kommentar
Eg vet at dette er en LOOOONG SHOT men er nødt til å prøve...

Er en sang fra..tja.. rundt 99-01, er en techno låt og inne i sangen ett par steder så er den en syk sånn bass booommmm som gjør at det rister skikkelig i hus viss du har godt nok annlegg for det.

Den gikk mye på P3 på den tiden, tok den opp på kassett og minidisc men ingen av disse er å oppdrive...

Noen som har noen forslag? Bare sleng ut whatever så sjekker eg....

Plis folks, give me something to work with :)

? Passer iallfall til beskrivelsen, veldig populær i 99-00 og har "booommmm" i midtpartiet.

Nei sorry er ikke den.

Den er ikke fullt så kjent som Darude. Den ble spilt mye på radioen, men ikke fult så mye som Darude

OH YEAH.

Eg fant den

Antiloop- 2.22 ut i sangen er boooooooom'en eg mente :p

Endret av LunaticFanatic
Lenke til kommentar

Begynner sånn:

"I think I see the sparkle in your eye Enough times to be the death of me. And to sing song is not---------"

Vers:

"One of these days, we get som money. And we can ride around the world like----"

Tror den heter noe alla "One of these days" eller no, men finner ikke riktig versjon.

Det er en mann som synger, som spiller akustisk gitar og noe mer.

Edit; Fant den :) A Million Billion - Milk & Honey

Vakker sang, Bør Høres! <3

Endret av NothinDoin™
Lenke til kommentar
Den sangen det blir spilt et par sekunder av helt til slutt i tv-reklamen for samleplata "While My guitar Gently Weeps". Har sjekka alle sangene, som finnes her, kjapt uten å finne den igjen.

Bumper denne, siden den ikke bør være så veldig vrien, men har tydeligvis drukna for lenge siden.

Er dette en tråd for folk som lurer på noe, eller folk som ikke gidder lete?

Mange nettsjapper har i dag lagt ut kutt fra samtlige låter på nye cd-er.

Amazon (.com/.co.uk/.de) har gjort dette i årevis,

men siden vi her snakker om en samlecd, som meget mulig kun er utgitt på det norske markedet er det naturlig å sjekke f.eks. cdon.no.

Direkte fra husken lurer jeg på om Parisienn Walkways - Gary Moore (og evt. Phil Lynot) er med i den reklamen.

[EDIT]

CDON har klart å lage rot av sangene. Det kan faktisk se ut som om de har lagt ut feil liste.

[/EDIT]

Sam

Det var da voldsomt. Som sagt hadde jeg sjekket hele lista på CDON, som jeg linket til, hørte på begynnelsen av samtlige sanger, men fant ikke igjen riffet, og hørtes ikke ut som om det kunne være noen av dem. Jeg er da ikke evneveik heller. Uansett, takk for at du prøver å hjelpe, at CDON har feil liste er nok riktig.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Den sangen det blir spilt et par sekunder av helt til slutt i tv-reklamen for samleplata "While My guitar Gently Weeps". Har sjekka alle sangene, som finnes her, kjapt uten å finne den igjen.

Bumper denne, siden den ikke bør være så veldig vrien, men har tydeligvis drukna for lenge siden.

Er dette en tråd for folk som lurer på noe, eller folk som ikke gidder lete?

Mange nettsjapper har i dag lagt ut kutt fra samtlige låter på nye cd-er.

Amazon (.com/.co.uk/.de) har gjort dette i årevis,

men siden vi her snakker om en samlecd, som meget mulig kun er utgitt på det norske markedet er det naturlig å sjekke f.eks. cdon.no.

Direkte fra husken lurer jeg på om Parisienn Walkways - Gary Moore (og evt. Phil Lynot) er med i den reklamen.

[EDIT]CDON har klart å lage rot av sangene. Det kan faktisk se ut som om de har lagt ut feil liste.[/EDIT]

Sam

Det var da voldsomt. Som sagt hadde jeg sjekket hele lista på CDON, som jeg linket til, hørte på begynnelsen av samtlige sanger, men fant ikke igjen riffet, og hørtes ikke ut som om det kunne være noen av dem. Jeg er da ikke evneveik heller. Uansett, takk for at du prøver å hjelpe, at CDON har feil liste er nok riktig.

Ble muligens litt direkte, men her dukker stadig opp tekster og spørsmål som er så enkle å google at en begynner å lure på innsatsen som ligger i forkant av spørsmålene. Dermed fikk du litt oppsamlet frustrasjon.

Sjekket du Parisienne Walkways?

Og jeg har hørt Dire Straits på en eller annen reklame i det siste.

"Brothers in Arms" tror jeg

Her er et par sjapper som har lagt ut kutt fra CDen.

Barnes & Noble

Amacon.com

Eller du kan sjekke de to mest aktuelle sporene på Youtube

1

2

Sam

Endret av SamBell
Lenke til kommentar
Jeg tok tydeligvis feil. Beklager.

Edit: Jeg fant rett sang. Hadde forsåvidt rett i det med Lars Kilevold, for det er nemlig Lars Kilevold med So Much To Show You.

Hvem sikter du til? Er det til mitt innlegg så tror jeg du bomma

Var deg jeg siktet til, ja.

Pokker. Var sikker på at sangen var den samme som i en annen reklame for Canal Digital; reklamen der man ser masse mennesker gjør mer eller mindre dagligdagse ting foran TV-en ("Julie" fra Hotel Cæsar stryker klær foran TV-en, osv). Men, det er altså ikke den sangen. Beklager feilen.

Nå er det imidlertid fortsatt Lars Kilevold det er snakk om. Sangen du leter etter heter nemlig The Dreamers av Whistle & Hum, som består av Lars Kilevold og Martin Aune.

(Hvis jeg ikke har rett denne gangen kommer jeg aldri til å poste her mer i skam :p)

Edit: Et kjapt søk på google bør forresten føre deg til en MP3-download. Tror ikke jeg kan linke til den her dog.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar
Jeg tok tydeligvis feil. Beklager.

Edit: Jeg fant rett sang. Hadde forsåvidt rett i det med Lars Kilevold, for det er nemlig Lars Kilevold med So Much To Show You.

Hvem sikter du til? Er det til mitt innlegg så tror jeg du bomma

Var deg jeg siktet til, ja.

Pokker. Var sikker på at sangen var den samme som i en annen reklame for Canal Digital; reklamen der man ser masse mennesker gjør mer eller mindre dagligdagse ting foran TV-en ("Julie" fra Hotel Cæsar stryker klær foran TV-en, osv). Men, det er altså ikke den sangen. Beklager feilen.

Nå er det imidlertid fortsatt Lars Kilevold det er snakk om. Sangen du leter etter heter nemlig The Dreamers av Whistle & Hum, som består av Lars Kilevold og Martin Aune.

(Hvis jeg ikke har rett denne gangen kommer jeg aldri til å poste her mer i skam :p )

Tja, ifælge NRK heter gruppen Corbin og låten The Dreamers (Whistle & Hum),

men jeg har også lest din variant på en del fora. Blant annet under videoen det var linket til i spørsmålet..........

Sam

Lenke til kommentar
Ble muligens litt direkte, men her dukker stadig opp tekster og spørsmål som er så enkle å google at en begynner å lure på innsatsen som ligger i forkant av spørsmålene. Dermed fikk du litt oppsamlet frustrasjon.

Sjekket du Parisienne Walkways?

Og jeg har hørt Dire Straits på en eller annen reklame i det siste.

"Brothers in Arms" tror jeg

Her er et par sjapper som har lagt ut kutt fra CDen.

Barnes & Noble

Amacon.com

Eller du kan sjekke de to mest aktuelle sporene på Youtube

1

2

Sam

Det er sanger jeg kjenner, men du skal ha takk for innsatsen. Har funnet det ut nå, svaret var Derek & The Dominos - Layla! Trodde jeg kjente den sangen, så jeg har vel hoppet over den, men jeg er mest kjent med Clapton sin soloversjon som ikke går likt. Passe flaut at det var en så kjent sang. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...