Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.

Simen1

Anbefalte innlegg

Lurer på om en sang. Vet ikke om dette var en remix, men det var litt disco, og det er kvinner som synger noe sånn: eeeeeeeee the sunshine, eeeeeee the sunshine

Det er en veldig kjent sang, men trenger artist og sangtittel :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leter etter sang som jeg har hørt for lenge siden. Tror det er country, hvertfall en form for amerikansk vise-sang. Husker ikke direkte noe av teksten, men husker godt at den handler om en gutt/mann som synger om seg selv og spesielt etternavnet sitt. Han ble mobba for navnet sitt eller slekten sin, men er fortsatt stolt av det osv. Hadde satt veldig pris på om noen visste hvilken sang jeg snakker om..

Og nei, det er ikke Johnny Cash med Boy Named Sue ;):p

Lenke til kommentar

En reklame som går for tiden på enten TV2, TVNorge eller TV3 om et program som skal begynne der Pia Haraldsen og en annen dame skal date menn... Der spilles det en sang som jeg lurer veldig på hva heter, mener å huske at denne låten dukker opp på slutten av reklamen. Noe innen rockesjanger med et lett gjenkjennelig gitarriff. Noen som kan hjelpe? Takk!

Lenke til kommentar

Har to sanger jeg lurer på:

1. En sang jeg har hørt i en rekke sammenhenger, i filmer og serier. Hørest veldig kjent ut. Den blir blant annet spilt 12.40 ut i den aller første episoden av Sopranos. Kan selvfølgelig få ordnet lydklipp her, men hvis noen kan si sangen uten det er det topp.

[Oppklart. Svar: Link Wray - Rumble]

2. Den sangen det blir spilt et par sekunder av helt til slutt i tv-reklamen for samleplata "While My guitar Gently Weeps". Har sjekka alle sangene, som finnes her, kjapt uten å finne den igjen.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Eg vet at dette er en LOOOONG SHOT men er nødt til å prøve...

Er en sang fra..tja.. rundt 99-01, er en techno låt og inne i sangen ett par steder så er den en syk sånn bass booommmm som gjør at det rister skikkelig i hus viss du har godt nok annlegg for det.

Den gikk mye på P3 på den tiden, tok den opp på kassett og minidisc men ingen av disse er å oppdrive...

Noen som har noen forslag? Bare sleng ut whatever så sjekker eg....

Plis folks, give me something to work with :)

? Passer iallfall til beskrivelsen, veldig populær i 99-00 og har "booommmm" i midtpartiet.
Lenke til kommentar
1. En sang jeg har hørt i en rekke sammenhenger, i filmer og serier. Hørest veldig kjent ut. Den blir blant annet spilt 12.40 ut i den aller første episoden av Sopranos. Kan selvfølgelig få ordnet lydklipp her, men hvis noen kan si sangen uten det er det topp.

Fra Wikipedia:

- The song played over the end credits is "The Beast in Me" by Nick Lowe. Its use helped popularize his version of the song.

- The song played in the kitchen during the breakfast scene while Tony plays with the ducks as they are eating breakfast is "Shame Shame Shame" by Shirley & Company.

- The song played in the scene where Christopher and Tony are chasing the man that owes Tony money in the car is "I Wonder Why" by Dion and the Belmonts. This song is also on the soundtrack to the film A Bronx Tale.

- The song played during the barbecue scene at the end is "No More I Love You's" by Annie Lennox.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pilot_(The_Sopranos)

Lenke til kommentar

Technosang, ganske ny, teksten går "Im burning up, hands up come on! can you feel it, come on! can you feel it, come on!........... Can you feel the vibe (tror det er vibe iaff)

Søkt rundt, men finner den ikke noensteder =( Er forholdsvis ny tror jeg

Lenke til kommentar

Fra Wikipedia:

- The song played over the end credits is "The Beast in Me" by Nick Lowe. Its use helped popularize his version of the song.

- The song played in the kitchen during the breakfast scene while Tony plays with the ducks as they are eating breakfast is "Shame Shame Shame" by Shirley & Company.

- The song played in the scene where Christopher and Tony are chasing the man that owes Tony money in the car is "I Wonder Why" by Dion and the Belmonts. This song is also on the soundtrack to the film A Bronx Tale.

- The song played during the barbecue scene at the end is "No More I Love You's" by Annie Lennox.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pilot_(The_Sopranos)

Takk for forslaget, men hadde sjekket de der allerede, var ingen av dem. Men nå har jeg oppklart mysteriet selv, fant ut at HBO selv har listet absolutt alle sangene i episoden. Svaret er Link Wray med "Rumble", en innflytelsesrik instrumental fra 1958(!), den eneste istrumentalen som har blitt bannlyst fra radio. :D Spilles også i Pulp Fiction, så det er en av grunnene til at den var så kjent for meg.

Lenke til kommentar
Eg vet at dette er en LOOOONG SHOT men er nødt til å prøve...

Er en sang fra..tja.. rundt 99-01, er en techno låt og inne i sangen ett par steder så er den en syk sånn bass booommmm som gjør at det rister skikkelig i hus viss du har godt nok annlegg for det.

Den gikk mye på P3 på den tiden, tok den opp på kassett og minidisc men ingen av disse er å oppdrive...

Noen som har noen forslag? Bare sleng ut whatever så sjekker eg....

Plis folks, give me something to work with :)

? Passer iallfall til beskrivelsen, veldig populær i 99-00 og har "booommmm" i midtpartiet.

Nei sorry er ikke den.

Den er ikke fullt så kjent som Darude. Den ble spilt mye på radioen, men ikke fult så mye som Darude

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...