Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hva denne sangen heter?

Det er vel mest en instrumental sang. Men det er en dame som synger "Money, money money money... mooneey."

Det er ikke akkurat en ny sang. Og bakgrunnen er gitar/bass.

 

Den har vært brukt i reklamen for the apprentice på tvnorge og på introen av the Orginal kings of comedy.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva denne sangen heter?

Det er vel mest en instrumental sang. Men det er en dame som synger "Money, money money money... mooneey."

Det er ikke akkurat en ny sang. Og bakgrunnen er gitar/bass.

 

Den har vært brukt i reklamen for the apprentice på tvnorge og på introen av the Orginal kings of comedy.

Abba?

Lenke til kommentar
Noen som vet hva denne sangen heter?

Det er vel mest en instrumental sang. Men det er en dame som synger "Money, money money money... mooneey."

Det er ikke akkurat en ny sang. Og bakgrunnen er gitar/bass.

 

Den har vært brukt i reklamen for the apprentice på tvnorge og på introen av the Orginal kings of comedy.

Abba?

Ikkje Abba den eg tenker på iallefall.

 

Prøv denne:

 

"For The Love Of Money"

by O'Jays

 

Er nok den du vil fram til :)

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Jeg lurer på artist og navn på en sang som var på en dance-samling, fra ca. sommeren/høsten 1996. Samlingen var på flere cd'er (tror jeg) og het noe som "Pizza-hits" eller noe slikt. Der var det en teit sang som ble sunget med en litt barnslig stemme og teksten var nogenlunde slik: "I wanna be your honolulu baybe". Mer husker jeg ikke, men akkurat den setningen gikk igjen ganske ofte. Sikkert en del av refrenget.

 

Kan noen hjelpe meg?

 

Ellers spurte jeg for en tid tilbake etter navn og artist på en Stavangervise. Fikk til slutt høre den hos ei venninne og den hette noe slik som "Pål og Steinar: Gla' i meg". Skulle gjerne funnet teksten på nettet, men finner ikke noe på det.

 

Den begynner slik:

 

"Vi har vært saman ganske lenge nå, derfor kan jeg ikke forstå koffor det ikke kan gå"

 

(NB: jeg er ikke fra Stavangerområdet, så det er mulig jeg har skrevet litt feil dialekt).

Endret av zacka
Lenke til kommentar
hørte en fransk(?) sang for lenge siden. teksten var noe sånt som "po pede si po pede så". noen som vet?

 

det var ei jente/dame/gutt med lys stemme stemme som sang vertfall.

er det ingen som vet dette? :( trodde den var ganske kjent jeg.

Det må vel være den lille, franske gutten Jordi som sang denne ca. 1993. Sangen heter "Dur-dur d'être baby" :)

Lenke til kommentar
Ja, dette kan bli innviklet, men håper det går bra.

I Michael Jackson - Thriller er det en "ond" stemme som snakker. Denne stemmen sier to vers av et dikt eller noe sånnt. Jeg har hørt at det er Vincent Price som har denne stemmen, men er ikke helt sikker. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

 

Jeg mener også å ha hørt en versjon hvor det bare var mange vers av dette diktet, eller hva det nå det er. Noen som vet om dette har blitt laget, eller om det bare er hjernen min som spiller meg et puss? Hvis dette er laget, hva heter da denne "sangen"?

*Megabump*

 

Punkt én er avklart, det er Vincent Price. Punkt to er enda ikke løst, noen som kan hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...