jolenissen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Leter etter navnet på en sang de synger ofte før håndballkamper. De synger: la-----lala--la--la-lalalalalala--la--lala--la--la-lalalalalala--la--lalalalalalalalalalalal--hey---hey....................................... Denne tekstlinjen er hentet fra introen på "Drillos - Alt for Norge". Kan godt hende at det finnes en annen original også... Lenke til kommentar
lurer80 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Hei, kan noen hjelpe meg??? Har dessverre ikke mange opplysninger om denne artisten jeg leter etter men, jeg håper at dere allikevel at noen dere ute husker hvem jeg søker etter... Han var populær for en god tid tilbake, litt usikker når det var, men tipper rundt 2000-2002. Men veldig usikker.. Sangen var meget gjennkjennelig siden at han ikke sang, men kun pratet gjennom hele sangen.. Tror det var noe om kroppen eller noe sånt. Er det noen der ute som husker hvem jeg er mener? Takker, for alle svar Endret 10. januar 2009 av lurer80 Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Leter etter navnet på en sang de synger ofte før håndballkamper. De synger: la-----lala--la--la-lalalalalala--la--lala--la--la-lalalalalala--la--lalalalalalalalalalalal--hey---hey....................................... Denne tekstlinjen er hentet fra introen på "Drillos - Alt for Norge". Kan godt hende at det finnes en annen original også... Wild guess, men Opus "life is life"? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei, kan noen hjelpe meg??? Har dessverre ikke mange opplysninger om denne artisten jeg leter etter men, jeg håper at dere allikevel at noen dere ute husker hvem jeg søker etter... Han var populær for en god tid tilbake, litt usikker når det var, men tipper rundt 2000-2002. Men veldig usikker.. Sangen var meget gjennkjennelig siden at han ikke sang, men kun pratet gjennom hele sangen.. Tror det var noe om kroppen eller noe sånt. Er det noen der ute som husker hvem jeg er mener? Takker, for alle svar Baz Luhrman - Everybodys free (to wear sunscreen)? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Her er en gåte til dere.Jeg ser etter en sang jeg hørte for en del år siden. Den var på en samlekasset. tror sangen er fra 70/80-tallet. Introen på sangen er en kvinne som snakker med en sånn typisk monoton scifi-stemme før sangen starter. Selve sangen er også sunget av en kvinne (eller to?) og stemmen kan minne litt om bonnie tyler, men tror ikke det er henne. Kan ikke noe av teksten, da jeg ikke kunne engelsk sist jeg hørte sangen, men den er da på engelsk. Melodien kan jeg, men den er litt vanskelig å få over i skriftlig form Sangens sjanger er jeg usikker på, men tør å tippe på rock, pop eller dance. Takk for svar Ingen som vet? Har tenkt på denne og har et forslag, men den stemmer ikke 100% med slik du beskriver den. Problemet er jo selvsagt at jeg ikke kommer på hva sangen jeg tenkere på heter, husker heller ikke noe særlig tekst. Vi kan jo gjøre dette til en oppfølgingsoppgave dersom du tror den kan matche med din sang. -Sangen er som kajac sier fra det jeg vil tippe er tidlig 80-tall -Sangen forgår i en slags scifi-fremtid -Der er en dame som synger -Det er en rolig sang -Innholdet er at hun ringer kjæresten sin som er i verdensrommet, muligens i bane rundt mars. Men hun snakker ikke med kjæresten slik jeg husker, men legger igjen en beskjed til ham på en slags telefonsvarer. -I introen til sangen mener jeg at det sies noe slikt som "comlink/uplink/link established" med datastemme/damestemme -Mot slutten/på slutten av sangen kommer samme datastemmen/damestemmen og sier at nå forsvinner forbindelsen snart og at forbindelsen er brutt. -Noe som sier meg at kjæresten omtales som "captain"-et-eller-annet, men er ikke sikker på dette Hvis noen husker denne så kan de uansett gi en lyd. Endret 11. januar 2009 av Ekko Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det kan sikkert stemme. Jeg husker ikke noe av teksten, så jeg aner ikke hva den hander om, men beskrivelsen ser ut til å passe ganske godt Får se om noen husker hva den heter. Lenke til kommentar
lurer80 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei, kan noen hjelpe meg??? Har dessverre ikke mange opplysninger om denne artisten jeg leter etter men, jeg håper at dere allikevel at noen dere ute husker hvem jeg søker etter... Han var populær for en god tid tilbake, litt usikker når det var, men tipper rundt 2000-2002. Men veldig usikker.. Sangen var meget gjennkjennelig siden at han ikke sang, men kun pratet gjennom hele sangen.. Tror det var noe om kroppen eller noe sånt. Er det noen der ute som husker hvem jeg er mener? Takker, for alle svar Baz Luhrman - Everybodys free (to wear sunscreen)? Tuuuuuuusen takk, for hjelpa Lenke til kommentar
johnj Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 -Sangen er som kajac sier fra det jeg vil tippe er tidlig 80-tall-Sangen forgår i en slags scifi-fremtid -Der er en dame som synger -Det er en rolig sang -Innholdet er at hun ringer kjæresten sin som er i verdensrommet, muligens i bane rundt mars. Men hun snakker ikke med kjæresten slik jeg husker, men legger igjen en beskjed til ham på en slags telefonsvarer. -I introen til sangen mener jeg at det sies noe slikt som "comlink/uplink/link established" med datastemme/damestemme -Mot slutten/på slutten av sangen kommer samme datastemmen/damestemmen og sier at nå forsvinner forbindelsen snart og at forbindelsen er brutt. -Noe som sier meg at kjæresten omtales som "captain"-et-eller-annet, men er ikke sikker på dette Rah Band - "Clouds Across The Moon". Også covret av norske Frost for nærmere tï år siden. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Rah Band - "Clouds Across The Moon". Også covret av norske Frost for nærmere tï år siden. Det er jo uten tvil den jeg tenkte på. Jeg tror det kan være coverversjonen du referer til jeg har hørt, kjente ikke denne beaten helt igjen. edit:Hørte frost sin på spotify, ringte ingen bjeller der, da var rah band sin jeg har hørt. Endret 11. januar 2009 av Ekko Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 -Sangen er som kajac sier fra det jeg vil tippe er tidlig 80-tall-Sangen forgår i en slags scifi-fremtid -Der er en dame som synger -Det er en rolig sang -Innholdet er at hun ringer kjæresten sin som er i verdensrommet, muligens i bane rundt mars. Men hun snakker ikke med kjæresten slik jeg husker, men legger igjen en beskjed til ham på en slags telefonsvarer. -I introen til sangen mener jeg at det sies noe slikt som "comlink/uplink/link established" med datastemme/damestemme -Mot slutten/på slutten av sangen kommer samme datastemmen/damestemmen og sier at nå forsvinner forbindelsen snart og at forbindelsen er brutt. -Noe som sier meg at kjæresten omtales som "captain"-et-eller-annet, men er ikke sikker på dette Rah Band - "Clouds Across The Moon". Også covret av norske Frost for nærmere tï år siden. Er desverre ikke den jeg ser etter Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hørte på radio for noen dager siden , og der spilte de musikk av en gruppe kalt for " Jarrikante " Sangen het "ye ye " Er det noen som har hørt om en gruppe med et navn som likner ? Har prøvd å google , uten å finne ut av det. Lenke til kommentar
Keitos Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Heisann. Jeg lurer veldig på va en sang er. Jeg lurer faktisk utrulig mye, jeg vil så gjerne høre sangen igjen. Jeg vet ikke mye om sangen desverre, bortsett fra at de synger på enten dansk eller svensk, klarte ikke å få det helt med meg. Men det er en party sang, hip hop liknende. DongDongDongDongDong-Dong-Dong, er rytmen, værtfall i begynnelsen av riffet, og rytmen gjentar seg så og si gjennom hele sangen (De første Dong'ene før bindestreken skal være veldig rask etterhverandre. De gjentar ''Kom å dans med mig, kom å dans med mig'' noe sånt noen ganger i sangen. Selve beat'n i sangen er veldig røff, litt elektro liknende... Vær så snil å svar. Veldig bra party sang, håper jeg får svar! Lenke til kommentar
fnixy Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 heisann får noen mnd siden så jeg en litt lættis film som heter "Duplex" med Ben Stiller og Drew Barrymore.. i denne filmen er det en scene hvor ben stiller må vaske en gammel dame i badekarret hennes hvor det blir spilt av en skikkelig gladsang! har gjort alt for å finne denne sangen igjen, men jeg har ikke sjans.. blir veldig glad for litt hjelp her Lenke til kommentar
comtec Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 hei, i filmen Meet Dave, når han Dave er på den salsa-restauranten med en dame og sønnen hennes, og de danser. da er det et band der som spiller/synger "Un dos tres" eller "maria" eller noe sånn (sangen som Ricky Martin synger også...). jeg lurer på om dette er et ordentlig band? i såfall, er det noen som kan gi meg navnet på dem? på forhånd takk.. Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 heisann får noen mnd siden så jeg en litt lættis film som heter "Duplex" med Ben Stiller og Drew Barrymore.. i denne filmen er det en scene hvor ben stiller må vaske en gammel dame i badekarret hennes hvor det blir spilt av en skikkelig gladsang! har gjort alt for å finne denne sangen igjen, men jeg har ikke sjans.. blir veldig glad for litt hjelp her Fant den ikke på IMDb? http://www.imdb.com/title/tt0266489/soundtrack Lenke til kommentar
zpug Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 hva heter turboneger sangen i reklamen? husker ikke hva reklamen var om, eller hvilken kanal ^^ men de som har litt erfaring med turboneger har sikkert hørt den å er sikkert snill nok til å si hva den heter Lenke til kommentar
Fashionjunkiie Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) ... Endret 16. mars 2012 av camillaen Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Hørte på radio for noen dager siden , og der spilte de musikk av en gruppe kalt for " Jarrikante "Sangen het "ye ye " Er det noen som har hørt om en gruppe med et navn som likner ? Har prøvd å google , uten å finne ut av det. Bump. Edit. Fant ut av det. Mory Kante het gruppen. Endret 12. januar 2009 av johome Lenke til kommentar
johnj Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 hva heter turboneger sangen i reklamen? husker ikke hva reklamen var om, eller hvilken kanal ^^ men de som har litt erfaring med turboneger har sikkert hørt den å er sikkert snill nok til å si hva den heter "Get It On", tenker jeg. Reklamefilm for sportskjeden XXL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå