Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Hei, nå lurer jeg veldig på hvem som synger My Sweet Lord i denne traileren.

http://uk.youtube.com/watch?v=5ufN1RxFu-4

Sangen begynner etter ca 38 sekunder...

Jeg vet George Harrison skrev den, men jeg er ute etter artisten som synger versjonen i traileren...

 

Jeg fant soundtracket til filmen, men den var ikke der. Her er noen andre som har sunget den, du kan jo prøve å få hørt dem på youtube:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/My_Sweet_Lord#Other_versions

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

 

Husker jeg hørte en låt som jeg likte veldig godt for en stund siden.

Låten fant jeg på en minneside for en jente på rundt 16 år +/- som vist nok hadde omkommet. Så vidt jeg husker var det en jente som ble påkjørt av en buss i Bergen og omkom (litt usikker på dette). Dette er kanskje en 4-5 år siden. Ulykken ble tett fulgt av media da den skjedde.

Låten er norsk og det eneste instrumentet i den er gitar.

Det jeg vet er at jenta omkom, men er bare delvis sikker på om det var den bussulykken i Bergen.

 

Denne låten ble altså laget av pappaen til denne jenta som omkom. Grunnen til at den lå på minnesida var at den først og fremst var veldig personlig for henne og at den ble spilt i begravelsen hennes.

Synes denne låten var så ekstremt fin, men jeg har ikke lykkes i å få tak i den senere. Den lå på minnesiden hennes, men den finner jeg heller ikke igjen etter mange mange søk rundt om.

 

Husker så vidt hvordan deler av teksen i låta delvis gikk.

"Jeg skal fortelle deg en hemmelighet... etc....jeg er glad i deg, og håper at du er glad i meg"

Husker ikke stort mer av teksten enn dette. Det er kanskje ikke ordrett det som står der, men noe i den dur.

 

Så... Hvem er denne jenta? Noen som her har som har hørt denne "godnatt-låta" som så tragisk på en måte ble til en minnesang? Hvor kan jeg evnt få tak i denne låta?

Hadde blitt utrolig glad for å få høre den igjen!

 

Edit: Etter mange timer med søking ser det ut som jeg er på sporet av noe, men siden er desverre nede :(

http://www.johanne-rip.com/ er jeg rimlig sikker på var siden og hvor sangen lå. Denne jenta heter altså Johanne og påkjørt av en buss.. veldig trist.

 

http://www.aftenposten.no/helse/article908542.ece

Det er etter all sannsynlighet Johanne Jensen Nordland hun som sangen her laget til.

Å har så lyst å høre den :(

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken sang dette er (husker den ble spilt mye i huset når vi var små), sangen er svensk så derfor har jeg problemer med å finne den på google, for jeg kan ikke teksten noe godt men den går noe slik:

 

"Fiskane i havet, fåglane på taken, mennisjor i luset, *tekst her*

 

jag kan inte se, for ja kan inte .... for jag kan bare sveva."

 

 

Er en rolig og behagelig sang. Ja, jeg kan ikke svensk, så jeg skrev ordlyden.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvilken sang dette er (husker den ble spilt mye i huset når vi var små), sangen er svensk så derfor har jeg problemer med å finne den på google, for jeg kan ikke teksten noe godt men den går noe slik:

 

"Fiskane i havet, fåglane på taken, mennisjor i luset, *tekst her*

 

jag kan inte se, for ja kan inte .... for jag kan bare sveva."

 

 

Er en rolig og behagelig sang. Ja, jeg kan ikke svensk, så jeg skrev ordlyden.

Idde Schultz - "Fiskarna I Haven".

Lenke til kommentar
Noen som vet hvilken sang dette er (husker den ble spilt mye i huset når vi var små), sangen er svensk så derfor har jeg problemer med å finne den på google, for jeg kan ikke teksten noe godt men den går noe slik:

 

"Fiskane i havet, fåglane på taken, mennisjor i luset, *tekst her*

 

jag kan inte se, for ja kan inte .... for jag kan bare sveva."

 

 

Er en rolig og behagelig sang. Ja, jeg kan ikke svensk, så jeg skrev ordlyden.

Idde Schultz - "Fiskarna I Haven".

 

 

Tusen takk!! :):thumbup::w00t: Nå ble jeg glad!

Lenke til kommentar

Hei, det er en sang jeg bare må få tak i navnet på. ellers så klarer jeg ikke å få sove øø.

 

Den er ny og den spilles ofte tror eg. begynner litt techno-aktiv i begynnelsen. Tror det er en remix elns techno med pop/hiphop elns litt usikker på den biten. (nei ingen akon elns)

 

Det kommer noe før den "trance-beaten" kommer elns. Beaten går opp og ned.

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...