Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg så programmet i kveld, men husker ikke hvilken musikk det var. Husker du noen ord som kan hjelpe meg på vei?

Hvorfor i helvete ble innlegget mitt slettet? :realmad: Jeg spurte bare om hvilken sang det var som ble spilt i siste epsiode av Golden Goal på TV2. Det var under innslaget der Henrik testet BMX-sykkel. Og forresten det var ingen ord, bare instrumentalt.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva sangen i StatoilHydro reklamen på TV heter?

 

Det rolige i starten jeg vil ha.

Same request.

 

Er det ikke en remix av Rocket man - Elton John?

 

Remix blir feil å si.. Det er et ungt talent av noe slag(ligner hun ikke på en av idol-deltagerne?), som synger i begynnelsen, hvorpå det går over til originalen.

Som jo er forholdsvis lik, bortsett fra kjønnet på vokalisten selvsagt.

Elton John - Rocket man altså, strait ahead, ingen mixing. Fantastisk låt. :)

 

Lenke til kommentar

Dette er sikkert veldig vanskelig, men prøver like vel. Hørte en sang her hin dagen. Det er et bergensk band som synger. Husker bare deler av tekstene.

 

Sang 1.

...folk må slutte å være så seriøs, må heller sleppe seg løs...

...eg vil heller drikke øl enn å trene...

...noen sier at en dag uten trening, er en dag uten mening...

...det er digg, fyr opp en narkosigg...

 

Sang 2.

...tro meg hun er det beste som har skjedd meg...

... Caroliiiiiiiiiiine...

 

Ja, hvis man ikke har hørt mye på dette ukjente bandet så er vel dette umulig, men prøver likevell.

Lenke til kommentar
Dette er sikkert veldig vanskelig, men prøver like vel. Hørte en sang her hin dagen. Det er et bergensk band som synger. Husker bare deler av tekstene.

 

Sang 1.

...folk må slutte å være så seriøs, må heller sleppe seg løs...

...eg vil heller drikke øl enn å trene...

...noen sier at en dag uten trening, er en dag uten mening...

...det er digg, fyr opp en narkosigg...

 

Sang 2.

...tro meg hun er det beste som har skjedd meg...

... Caroliiiiiiiiiiine...

 

Ja, hvis man ikke har hørt mye på dette ukjente bandet så er vel dette umulig, men prøver likevell.

 

Hva slags type musikk er det? Er det kanskje Spetakkel, eller kanskje Grunnmuren ? Høres ut som noen tekster Grunnmuren kunne kommet opp med

Lenke til kommentar

Lurer på en sang. For øyeblikket husker jeg ikke noe tekst, men det er en mannlig stemme i sangen. Denne stemmen blir også delvis brukt som melodien i sangen. Delen som blir brukt som melodi kan minne om "Barcade Brothers-Dooh Dooh". Sjangeren er dance/trance/techno. Innbiller meg at den finnes på et av "Top 100 Techno and Trance Parto Songs of all time". Så den må jo være ganske kjent.

 

På forhånd, takk! :)

Endret av platti
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Heisann

 

Black Ingvars, er en svensk gruppe som er kjent for å bruke barnesanger og danseband-sanger og lage hard rock versjoner av disse. Når de gjør dette pleier de blant annet å bruke mange godt kjente synth og gitarriff.

 

Det jeg lurer på er hvilke riff som blir brukt på "Framling", jeg vet at intro og outro er Stairway To Heaven og at soloen er den samme som orginalen. Men hvilket riff er det som blir spilt hele veien (lead)

 

http://www.aleksanderwiken.com/framling.mp3

Lenke til kommentar
Dette er sikkert veldig vanskelig, men prøver like vel. Hørte en sang her hin dagen. Det er et bergensk band som synger. Husker bare deler av tekstene.

 

Sang 1.

...folk må slutte å være så seriøs, må heller sleppe seg løs...

...eg vil heller drikke øl enn å trene...

...noen sier at en dag uten trening, er en dag uten mening...

...det er digg, fyr opp en narkosigg...

 

Sang 2.

...tro meg hun er det beste som har skjedd meg...

... Caroliiiiiiiiiiine...

 

Ja, hvis man ikke har hørt mye på dette ukjente bandet så er vel dette umulig, men prøver likevell.

Fjorden Baby!, tenker jeg. I alle fall på nummer to.

 

Heisann

 

Black Ingvars, er en svensk gruppe som er kjent for å bruke barnesanger og danseband-sanger og lage hard rock versjoner av disse. Når de gjør dette pleier de blant annet å bruke mange godt kjente synth og gitarriff.

 

Det jeg lurer på er hvilke riff som blir brukt på "Framling", jeg vet at intro og outro er Stairway To Heaven og at soloen er den samme som orginalen. Men hvilket riff er det som blir spilt hele veien (lead)

 

http://www.aleksanderwiken.com/framling.mp3

Det kunne minne litt om Aerosmiths "Dude (Looks Like A Lady)", men om det er det er jo en annen sak. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...