Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Eg er på jakt etter en sang som går på "Svisj" om dagen og som muligens har vært der siden i sommer.

Alt eg har å gå etter, da eg ikkje har sett denne videoen sjølv er att : det er en kvinne som synger og man ser ein mann som spiller trommer i bakgrunnen.

Lite å gå etter, men forhåpentligvis så sier det "pling" hos noen :)

The ting tings?

The Ting Tings ser veldig rett ut. Takker :)

Lenke til kommentar
Min tur til å spørre etter sang.

Jeg har sett Kaizers Orchestra to ganger live i år og jeg lurer på en spesifikk sang som jeg ikke har peiling på hva heter. Har heller ikke funnet den på albumene, men kan hende jeg ikke har lett grundig nok.

Det som er spesielt med sangen er at den flere ganger har en helvetes kul rytmeseksjon som består av litt oljetønne-runking + trommer og noe gitar tror jeg. Det skal sies at jeg ikke har vært edru noen av gangene som minnet skranter sikkert.

Denne rytmeseksjonen varer kanskje 20 sek flere ganger i løpet av låta.

Noen Kaizers-fans som har peil her?

Du husker ingenting av teksten? Det kan være ganske mange når du nevner oljetønner, gitar og trommer. :p

Det kan være KGB, men der kommer det noen ekstra-instrumenter, det kan være omtrent hva som helst fra Ompa til du Dør-albumet, og det kan tilogmed være en del låter fra Evig Pint og Maskineri. :p

Jeg skal høre igjennom og se om jeg hører noe som kan minne om det du beskriver.

Lenke til kommentar
Ompa til du dør har jo el-orgel-intro som er ganske lett gjenkjennelig. :p

Edit: DEKK BORD FOR HELVETE.

Edit2: Eller Bøn fra Helvete. Der er det ganske kraftige oljetønner, i hvert fall.

Det var Bøn fra Helvete jeg var ute. Den rytmeseksjonen jeg var ute etter var kulere live enn på skive men :p Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...